بازاریابی آنلاین بازاریابی آنلاین

رتبه این آیتم
بازاریابی آنلاین
رتبه 4 در 1 رای از 1 تا 5

بازاریابی آنلاین چیست و چه اهمیتی دارد
به تبلیغ محصولات یا برند از طریق یک یا چند شکل رسانه الکترونیک بازاریابی آنلاین یا دیجیتالی میگن. فرق این بازاریابی با بازاریابی سنتی در اینه که بازاریابی آنلاین با تحلیل کمپینهای تبلیغاتی به شرکت ها کمک میکنه بتونن روشهای مؤثر و روشهای غیرمؤثر تبلیغ رو شناسایی و به موقع استفاده کنند.
بازاریابهای دیجیتال اینکه کاربرها چه چیزهایی رو باز میکنند که ببینند، هر چند وقت یکبار باز میکنند و چه مدت روی اون صفحه میمونن، گفتمان فروش، محتوای مؤثر و محتوای بی تأثیر و اینجور چیزها رو بررسی میکنند. اینترنت هم کانالیه که بیشتر با بازاریابی دیجیتال همراه بوده، کانالهای دیگه ای که برای این نوع بازاریابی بکار میره عبارتند از پیام رسانی متنی، پیامک موبایلی، اپلیکیشن های موبایلی، پادکست، بیلبوردهای الکترونیک، تلویزیون دیجیتال، کانالهای رادیویی و غیره.

  • چرا بازاریابی دیجیتال مهم است؟

رسانه دیجیتال به قدری فراگیر و نافذه که مصرف کننده ها هر وقت که بخوان و از هر جایی میتونن به اطلاعاتش دسترسی داشته باشن. دیگه اون دورانی که پیامهای تبلیغاتی فقط از طرف مدیران خود شرکتها به دست مردم میرسید و فقط اونچه که مدیران میخواستن مردم بدونن به مردم گفته میشد گذشته. الآن مصرف کننده ها علاوه بر اونچه که شرکت درباره برند خودش میگه، در معرض رسانه ها، دوستان، اقوام، همکاران و غیره هم قرار دارن و نظرات اونها رو هم میشنون و احتمال اینکه نظرات اونها رو باور کنند بیشتر از شماست. برندهایی که مردم بهشون اعتماد دارند و  شرکتهایی که مردم میشناسند، جوامع شخصی تر و مرتبط تر و پیشنهادهایی که به نیازهاشون مرتبطند ارجحیت دارند.

  • ارتباط با مشتریها رو از شبکه های مختلف مدیریت کنید

بازاریابی دیجیتال و کانالهای مربوط به اون اهمیت زیادی دارند اما از بقیه چیزها مستثنی و جدا نیستند. اینکه شما فقط مشتریهاتونو بشناسید کفایت نمیکنه، شما باید مشتریهاتونو بهتر از هرکس دیگه ای بشناسید تا بتونید باهاشون جایی، زمانی و به طریقی ارتباط برقرار کنید که بیشتر نظرشون جلب بشه و پیامتونو بهتر بگیرن. برای اینکار باید نظر مشتری، ارجحیت هاش و انتظاراتش رو جویا بشید. این اطلاعات رو میتونید از طریق همه کانالهای وب، شبکه های اجتماعی، موبایل، ایمیل زدن مستقیم به مشتری و غیره بدست بیارید. بازاریابها میتونن از این اطلاعات برای ایجاد و پیش بینی تجربه های کاربری استفاده کنند و مشتریها رو در چرخه خرید به جلو ببرن. هرچی عمیقتر رفتار و اولویتهای مشتریهاتونو بشناسید، احتمال اینکه بتونید باهاشون وارد تعامل بشید بیشتره.

25-بهمن-1395

نویسنده این مقاله می باشد که از سال 1381 تا کنون در زمینه طراحی و بهینه سازی وب سایت فعالیت دارد.

شبکه اجتماعی های نویسنده اینستاگرام و لینکدین.

به اشتراک گذاری مطلب در

به اشتراک گذاری در فیس بوک به اشتراک گذاری در توئیتر به اشتراک گذاری در لینکدین

يک نظر بدهيد

موارد ستاره دار الزامی هستند

طراحی سایت دارکوب | هاست دارکوب | دارکوب نام و علامت تجاری ثبت شده این مجموعه می باشد.
دارای مجوز از (سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران) ، (رتبه 4 شورای عالی انفورماتیک کشور) ، (وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)
آموزشگاه طراحی سایت و سئو با مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه ای کشور افتتاح شد
دارکوب به عنوان شرکت خلاق توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزیده شد