انتظاراتی که میتوان از سئو داشت انتظاراتی که میتوان از سئو داشت

رتبه این آیتم
انتظاراتی که میتوان از سئو داشت
رتبه 4 در 1 رای از 1 تا 5

رتبه شما روی صفحه اول نتایج گوگل تضمین شدست!
افزایش 500 درصدی بازدید!
این ها وعده های خیلی خوبین و اگه انجام بشن خیلی به نفع سایتتون میشه، درسته؟
متاسفانه خیلی از مدیران سایت ها فریب این شرکت های سئوکار رو میخورن و فکر می کنن که میتونن یه شبه بازدید سایت رو بالا ببرن و رتبه سایتشونو روی صفحه اول نتایج تضمین کنن. واقعیت اینه که رتبه های موتورهای جستجو به شدت متغیرند و حتی خودِ گوگل هم گفته که "هیچ کس نمی تونه رتبه اول گوگل رو تضمین کنه".
پس به عنوان کسی که مدیر یه سایته، باید چه انتظاراتی از سئوی سایتتون داشته باشید؟ اصلا چرا باید روی سئو سرمایه گذاری کنید وقتی که هیچ تضمینی برای نتایجش وجود نداره؟

  • فرایند سئو

قبلا بهینه سازی برای موتورهای جستجو عمدتا به هدفگیری کلیدواژه ها و لینک سازی تکیه داشت. الان هنوز هم این عوامل در سئو دخیلند اما فرایند سئو گسترده تر شده و عوامل دیگه ای رو هم در بر میگیره، تولید محتوا، تجربه کاربری، دسترسی و سرعت صفحات، سازگاری با تلفن همراه، تحلیل رقبا، قابلیت خزیدن روبات ها، بازاریابی شبکه های اجتماعی و غیره. موتورهای جستجو برای تعیین رتبه سایت ها صدها عامل رو بررسی می کنن. به نظر شما این چه معنی داره؟ یعنی اگه کسی رو نداشته باشید که براتون این عوامل رو تنظیم یا تفسیر کنه و به طور مرتب روی بهبود سایتتون وقت نذاره از بقیه جا میمونید. میتونید به کمک یه شرکتی که بدون استفاده از استراتژی های کوتاه مدت روی سئوی سایتتون کار کنه، تو بازی رتبه گیری از گوگل شرکت کنید. باید شرکتی رو انتخاب کنید که دانش این کار رو داشته باشه و با این عوامل آشنا باشه و در کنار همه این ها باید برای پروسه ایجاد تغییرات یه زمانبدی داشته باشه تا بتونید در طول زمان شاهد تغییرات باشید. اما این پروسه چیه؟
یکی از خدمات شرکت سئو و طراحی سایت دارکوب، بهبود رتبه سئو و بروزرسانی مرتب سایت هاست. این پروسه میتونه به مراحل زیر تقسیم بشه:

  • وقتی دو طرف با قرارداد سئو موافقت کردند، کارشناس سئو، یه بررسی از سایت انجام میده که شامل اینهاست: یه تحقیق از کلیدواژه ها انجام میشه تا ببینیم کدوم عبارت ها ارزش سرمایه گذاری دارند و بعد سایت رو تا اونجا که امکان داره برای اون کلیدواژه ها بالاتر از رقبا بیاریم. این کار مستلزم تجزیه و تحلیل های زیادیه تا بهترین ترکیب برای جذب مخاطب واقعی محتوا و تجربه کاربری سایت و شبکه های اجتماعی پیدا بشه. این فرایند باید دائما تا وقتی که قرارداد پابرجاست ادامه داشته باشه. تحلیلگر به طور مرتب سایت رو بررسی می کنه تا ببینه چه کارهایی میشه برای بهبود سایت انجام داد و بهترین راه برای جذب مخاطب چیه.
  • همزمان با بررسی سایت، تحلیلگر سئو باید ببینه رو چه چیزهایی میشه سرمایه گذاری کرد و برگشت سرمایه کدوم بیشتره. مثلا الآن سازگاری سایت ها با تلفن های همراه داره برای گوگل هر آن مهمتر میشه، پس می ارزه که رو یه سایت واکنش گرا سرمایه گذاری بشه.
  • تحلیلگر بازاریابی دیجیتالی دارکوب باید به کمک مشتری به پروژه ها جامه عمل بپوشونه. افزودن مطالب جدید به سایت، بهبود متن، بهبود تجربه کاربری و افزودن اطلاعات به صفحات شبکه های اجتماعی از جمله این پروژه هاست.
  • کار روی علائم درون و بیرون سایت با هدف اینکه مردم بیشتری سایت رو ببینن. بعضی از کارهای این بخش رو تحلیلگر بازاریابی دیجیتالی تو قدم سوم انجام داده، اما مدیرهای سایت ها میتونن یه لطفی به خودشون بکنن و روی روابط عمومی و بازاریابیشون کار کنن. مثلا تحلیلگر تلاششو می کنه که صفحات شبکه های اجتماعی بروز بمونه، اما اگه مطلبی نداشته باشه که به نمایندگی از مدیر سایت پست کنه، بیشتر مواقع به عهده خود دستگاه ها میمونه. اگه مدیر سایت آپدیت هایی داشته باشه مثلا خبری داره، عکسی داره، اتفاقی افتاده، محصولی آف خورده، یا محتوای خاصی از کار روزانش به فکرش رسیده که راجع بهش میخوان چیزی پست کنه، یا حتی یه جمله کوتاه فقط محض اینکه یه چیزی روی صفحه داشته باشه، خیلی خیلی بهتره. خیلی از مدیرها اینجای کارو اشتباه می کنن و همه اختیارات رو به تحلیلگر میسپرن و حتی ازش یه سوال نمی کنن که بدونن تو سایت و شبکه های اجتماعیشون داره چی میگذره.
  • صبر کنید و نتایج ماهها تلاش رو ببینید. این بهترین بخش سئوئه و همه این قسمت رو بلدند. بزرگترین عامل سئو، زمانه!!! نتایج یه شبه به بار نمیان و بعضی وقت ها نتایج بزرگ حتی ماهها یا حتی یک سال دیده نمیشن. متاسفانه این مسئله میتونه برای تحلیلگر و مدیر سایت ناامیدکننده باشه ولی واقعیت همینه.
  • انتظارات سئو

خب حالا که با فرایند کار آشنا شدید، میدونید که هر قدم مشروط به قدم قبلیست. تحلیلگرهای بازاریابی دیجیتالی دارکوب رتبه خاصی رو تضمین نمی کنن، اما سایتتونو بررسی می کنن، مشخص می کنن چه چیزهایی باید روی سایتتون اصلاح بشن و اون ها رو اولویت بندی می کنن، مشخص می کنن مدیرسایت روی چه مسائلی بهتره سرمایه گذاری کنه، روی مسائل برون-سایت کار می کنن و در طول زمان به نتایج مورد نظر میرسن. ضمنا ما نمیتونیم به قطع بگیم چقدر زمان میبره تا نتایج حاصل شن، چون غیره ممکنه که با اطمینان یه زمان دقیق مشخص کرد. پس به طور خلاصه:

  • نتایج رتبه صفحه هیچ وقت قابل ضمانت نیستند. تحلیلگرهای ما همیشه برای رتبه اول تلاش می کنن، اما قرار نیست همه سایت هایی که سئو میشن به اونجا برسن. برای جذب ترافیک و تبدیل به مشتری راههای دیگه ای هم هست. بنابراین نباید عملکرد سئو رو فقط از روی رتبه سایت قضاوت کرد.
  • سئو زمان میبره و پشت صحنه خیلی کارهای دیگه انجام میشه که هیچ وقت به طور فیزیکی برای مدیر سایت ملموس نیست.
  • قطعا نتایج رو خواهید دید، اما زمانش بستگی به شما داره که چقدر میخواهید زمان و هزینه صرف این کار کنید.

حالا میدونید چرا باید روی سئو سرمایه گذاری کرد؟ چون حتی پیشرفت های کوچیکی که در بازه های زمانی کوتاه به دست میان، میتونن روی جذب مشتری اثر بذارن.


نویسنده این مقاله می باشد که از سال 1381 تا کنون در زمینه طراحی و بهینه سازی وب سایت فعالیت دارد.

شبکه اجتماعی های نویسنده اینستاگرام و لینکدین.

به اشتراک گذاری مطلب در

به اشتراک گذاری در فیس بوک به اشتراک گذاری در توئیتر به اشتراک گذاری در لینکدین

يک نظر بدهيد

موارد ستاره دار الزامی هستند

طراحی سایت دارکوب | هاست دارکوب | دارکوب نام و علامت تجاری ثبت شده این مجموعه می باشد.
دارای مجوز از (سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران) ، (رتبه 4 شورای عالی انفورماتیک کشور) ، (وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)
آموزشگاه طراحی سایت و سئو با مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه ای کشور افتتاح شد
دارکوب به عنوان شرکت خلاق توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزیده شد