طراحی سایت با جوملا در چند گام ساده طراحی سایت با جوملا در چند گام ساده

رتبه این آیتم
طراحی سایت با جوملا در چند گام ساده
رتبه 4 در 3 رای از 1 تا 5

در این مقاله قصد دارم به شما که هیچ تجربه ای در زمینه ساخت و طراحی وب سایت ندارید آموزش ساخت وب سایت توسط جوملا را در چند مرحله بسیار بیان نمایم. جوملا سیستم مدیریت محتوای رایگانی می باشد که به شما امکان ساخت وب سایت را می دهد. برای نصب جوملا بر روی سرور می بایست سرور از php و mysql پشتیبانی نماید. می توانید هاست جوملا خود را از هاست دارکوب تهیه نمایید، سرورهای لینوکس cpanel سرورهای مناسبتری جهت میزبانی سایت های جوملا هستند. پس از تهیه هاستینگ می بایست نرم افزار جوملا را از سایت رسمی جوملا http://joomla.org دانلود نموده و بر روی سرور وب سایت خود بارگذاری نمایید. سرورهای هاست دارکوب دارای سیستم نصب خودکار جوملا می باشد بنابراین نیازی به دانلود آخرین نسخه جوملا ندارید و کافیه در کنترل پانل هاستینگ ویزارد نصب جوملا را اجرا نمایید.

فراموش نکنید برای نصب جوملا بر روی سرور ابتدا می بایست دیتابیس mysql خود را ایجاد نمایید و برای دیتابیس خود نام کاربری و رمز عبور ایجاد نمایید. پس از انجام این کار ویزارد نصب جوملا را اجرا نموده و اطلاعات را تکمیل نمایید. پس از نصب جوملا سایت جوملای شما آماده به کار می باشد. جهت پشتیبانی جوملا از زبان فارسی فایل زبان فارسی را از این آدرس http://extensions.joomla.org/extensions/languages/translations-for-joomla/17478 دانلود نموده و در کنترل پانل خود نصب نمایید. برای تغییر قالب پیش فرض جوملا کافی است قالب مورد نظر خود را از سایت های قالب های جوملا دانلود نموده و در سیستم جوملا خود نصب نمایید. دقت نمایید قالب سایتی که در جوملا نصب می نمایید حالت راست به چپ داشته باشد.

برای دانلود قالب های رایگان راست به چپ جوملا می توانید در گوگل جستجو نمایید "قالب های رایگان جوملا" و یا "joomla free rtl templates".

پس از نصب قالب جوملا کافی است قالب را در سیستم مدیریت محتوای جوملای خود نصب نموده و به عنوان قالب پیش فرض انتخاب نمایید. پس از انجام این کار تنها چیزی که لازم دارید درج منوها و اطلاعات وب سایت است.

در صورتی که تجربه ای در طراحی وب ندارید بهتر است حتی المکان با متخصص طراحی سایت با جوملا مشورت نمایید، زیرا استفاده از این نرم افزار نیز مانند سایر نرم افزارها ریزه کاریها و اصول خود را دارد. به عنوان مثال در صورتی که جوملا را به صورت پیش فرض نصب نمایید و به روز رسانی امنیتی در آن ندهید ممکن است باعث باگ های امنیتی وب سایت شما شود.

پس از اتمام کار طراحی سایت جوملای خود سایت را به کارشناس و متخصص جوملا نشان دهید تا مواردی که لازم است به آن اضافه شود و به روز رسانی های لازم انجام گیرد. تنها هزینه ای که لازم است در ساخت سایت جوملای خود بپردازید هزینه مشاوره های لازم می باشد.

جوملا یکی از بهترین سیستم های مدیریت محتوای تحت وب می باشد که در صورتی که در استفاده و کار با آن تجربه کسب نمایید می توانید سایت های اینترنتی بزرگی را راه اندازی نمایید.

 

13-آذر-1392

نویسنده این مقاله می باشد که از سال 1381 تا کنون در زمینه طراحی و بهینه سازی وب سایت فعالیت دارد.

شبکه اجتماعی های نویسنده اینستاگرام و لینکدین.

به اشتراک گذاری مطلب در

به اشتراک گذاری در فیس بوک به اشتراک گذاری در توئیتر به اشتراک گذاری در لینکدین

يک نظر بدهيد

موارد ستاره دار الزامی هستند

طراحی سایت دارکوب | هاست دارکوب | دارکوب نام و علامت تجاری ثبت شده این مجموعه می باشد.
دارای مجوز از (سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران) ، (رتبه 4 شورای عالی انفورماتیک کشور) ، (وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)
آموزشگاه طراحی سایت و سئو با مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه ای کشور افتتاح شد
دارکوب به عنوان شرکت خلاق توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزیده شد