مهمترین طراحی سایت با وردپرس برای سایت مهمترین طراحی سایت با وردپرس برای سایت

رتبه این آیتم
مهمترین طراحی سایت با وردپرس برای سایت
رتبه 4 در 1 رای از 1 تا 5

امروزه هر کسب و کاری باید یه چهره آنلاین داشته باشه، اما این به این معنی نیست که فقط یه سایت بسازه! بلکه باید یه سایت حرفه ای با کلی امکانات و قابلیت های متنوع داشته باشید، که در عین حال افزودن محتوا و صفحه هم به سادگی انجام بده. شما که نمیخواهید هر بار برای اضافه کردن یه مقاله یا وبلاگ به یه متخصص حرفه ای توسعه پول بدید. بخاطر همین چیزهاست که وردپرس بین مدیران صنایع خیلی محبوب شده. از نظر هزینه ها مقرون به صرفه است و خدماتی ارائه میده که میتونه پاسخگوی همه نیازهای شما باشه.
اگه هنوز هم شک دارید سایت شرکتتونو با وردپرس بسازید، این مقاله دلایلی ارائه میده که نشون میده وردپرس قابلیت های لازم رو داره:
1- پلفتفرمی تطبیق پذیر و منعطف
وردپرس امکانات زیادی به کاربرهاش ارائه میده و ابزار معتبری برای توسعه سایت به شمار میاد. سریعه، کاربرپسنده و ابزارهای امنیتی داره که به امنیت سایتتون کمک می کنه.
نصبش آسونه و برای فردی که میخواد وردپرس رو نصب کنه لازم نیست حتما مغز IT باشه یا قبلا با وردپرس کار کرده باشه.
فقط کافیه سواد خوندن داشته باشید و دستورالعملهای ساده نصب رو بخونید و تنظیمات رو انجام بدید، به همین راحتی سایتتون آماده میشه. این دستورالعملها به زبونهای مختلف و از جمله فارسی هم ترجمه شدند.
عملکرد سایت به همین سادگی و راحتی نصبش نیست!
2- رایگان
استفاده از خودِ وردپرس رایگانه.
نیازی نیست خودتونو بخاطر کسب مجوز درگیر کنید. فقط کافیه برای توسعه اولیه سایتتون از یه توسعه دهنده سایت کمک بگیرید، اما بعد از اون دیگه تنها هزینه ای که میپردازید، هزینه میزبانی و دامنه سایت خواهد بود، مگر اینکه بخواهید یه سری تغییرات اساسی توش ایجاد کنید.
ضمنا توسعه وردپرس ارزون تر از خدمات توسعه سنتیه و یکی از مقرون به صرفه ترین راهها برای ساختن یه سایت تجاری عالی به شمار میاد.
3- منبع باز
جامعه ای از توسعه دهنده ها این پلتفرم رو نگهداری می کنن تا مطمئن بشن شما امکانات جدید و بروزرسانی ها رو به طور منظم میگیرید. مشکلات امنیتی هم به سرعت اصلاح میشن و میتونید برای ظاهر آنلاین شرکتتون یه پلتفرم قدرتمند داشته باشید.
4- به روشهای مختلفی قابل استفاده است
وردپرس فقط یه ابزار وبلاگ نویسی نیست. میتونید باهاش یه فروشگاه آنلاین راه بندازید، یه سابقه کاری، یه وبلاگ، یه سایت با قابلیت عضوگیری، یا حتی میتونید امکان رتبه بندی محصولات رو برای کاربرها بوجود بیارید.
5- خیلی از بزرگترین نامهای تجاری از وردپرس استفاده می کنند
فکر نکنید چون وردپرس رایگانه، به درد نمیخوره. شرکتهایی مثل بی بی سی امریکا، سونی موزیک و Google Ventures هم برای سایتشون از وردپرس استفاده کردند.
6- استفاده از وردپرس ساده است
کل ساختمان سایت میتونه به سادگی از کنترل پنل ادمین مدیریت بشه. میتونید صفحات جدید به سایتتون اضافه کنید، صفحات قبلی رو اصلاح یا حذف کنید، تم سایت رو عوض کنید، قابلیت های جدید اضافه کنید و خیلی چیزهای دیگه. بیشتر اینها رو یه آدم غیرمتخصص هم میتونه انجام بده و نیازی نیست برای نگهداری سایتتون پولی پرداخت کنید.
7- افزودن یک قابلیت یا ظاهر جدید آسان است
با وجود بیش از 2600 تم رایگان و 31000 افزونه، میتونید تقریبا هر قابلیتی رو به سایتتون اضافه کنید یا بدون هیچ هزینه ای یه ظاهر تازه به سایتتون بدید.
8- سازگار با موتور جستجو
بهینه سازی موتور جستجو روی وردپرس سادست. این ابزار کدهای با کیفیتی استفاده می کنه که باعث میشه موتورهای جستجو بتونن براحتی سایت رو تحلیل و فهرست کنند.
9- بروزرسانی های ساده و منظم
این سرویس به طور منظم بروزرسانی های تازه براش میاد و میتونید از طریق پنل ادمین بلافاصله مطلع بشید. بروزرسانیش هم سادست.
10- از هر نوع رسانه ای استفاده میکند
تم های وردپرس فوق العاده زیادند. این روزها مردم دیگه دوست ندارن از تم های پیش فرض ساده استفاده کنند. تم های پیش فرض قابلیت های خاصی هم ارائه نمیدن.
بالاخره کی دلش میخواد وارد سایتی بشه که هیچ ویژگی جالب توجهی نداره؟ اما شما میتونید از طیف وسیعی از تم های شخصی سازی شده موجود استفاده کنید و سایتتونو رنگی تر کنید.
تم پیش فرض رایگان در دسترسه، اما برای بقیه باید یه هزینه ای بپردازید. اما واقعا اگه چند هزار تومنی برای قالب سایتتون بپردازید و جذابش کنید ارزششو داره، قبول ندارید؟
12- مقرون به صرفه
همونطور که تو شماره اول گفتیم، اگه از وردپرس استفاده کنید لازم نیست پول زیادی خرج کنید، چون کار باهاش راحته و خودتون میتونید انجامش بدید. ولی مثلا برای پلفرم های دیگه اگه بخواهید چند تا تب یا وبلاگ یا هر چیز دیگه ای به سایتتون اضافه کنید، باید یه طراح استخدام کنید. اما با وردپرس حتی یه آدم غیرمتخصص هم میتونه دستورالعمل ها رو بخونه و تنظیمات رو انجام بده.
پس وردپرس مقرون به صرفه است، چون شما میتونید پولتونو برای کارهای مهم دیگه خرج کنید.
13- بروزرسانی محتوا
هر وقت شما یه محصول یا خدمات تازه راه میندازید، باید راجع بهش توضیح بدید. اما روی پلتفرم های دیگه برای بروزرسانی حتما باید کدنویسی بلد باشید.
روی وردپرس میتونید به راحتی هر کاری انجام بدید. میتونید محتواتونو بروز کنید بدون اینکه بخواهید معطل بشید کس دیگه ای براتون این کارو انجام بده.
14- تغییرات از هرجایی قابل اعمال اند
لازم نیست تنظیمات فایروالتونو درست کنید، شما میتونید از هر کامپیوتری، از هر جای جهان، روی وردپرس کار کنید و تغییرش بدید. الزامی نداره که برای کار روی این پلتفرم حتما از یک کامپیوتر به خصوص استفاده کنید.
15- ثبات و انعطاف پذیری
همونطور که گفتیم، شما انتخاب های متنوعی پیش رو دارید، تم های مختلفی که به راحتی قابل بکارگیری اند. اما بر اساس اینکه از یه تم پیش ساخته استفاده می کنید یا تم سایتتون برای شما شخصی سازی شده، ساختار و قالب سایت در تمام صفحات ثباتشو حفظ می کنه و این یکی دیگه از ویژگی هاییه که باعث میشه کاربرها بیشتر به سمت استفاده از این سایتها رو بیارن تا اینکه بخوان تو یه سایتی بگردن که چندتا قالب مختلف رو رو یه سایت گنجونده.
اما با اینکه توصیه میشه از یه قالب ثابت برای تمام سایتتون استفاده کنید، اگه خودتون اصرار داشته باشید که برای هر صفحه از سایتتون یه قالب مجزا داشته باشید، این قابلیت امکان پذیره. فکر می کنید میتونید همچین انعطافی رو تو پلتفرمهای دیگه هم ببینید؟
16- سازگار با موبایل
تو این دوره، وقتی همه چیز دارن موبایلی میشن، اهمیت داشتن یه سایت سازگار با موبایل دیگه برای همه واضحه. بیشتر مردم برای دسترسی به اینترنت از گوشی های هوشمندشون استفاده می کنن. اگه فکر می کنید مشتری های شما مستثنی هستن اشتباه میکنید.
اینجا اگه از وردپرس استفاده کنید بازهم یه صرفه جویی کردید، چون دیگه لازم نیست از یه متخصص سئوکار کمک بگیرید که براتون یه سایت دیگه مناسب برای گوشی ها طراحی کنه. وردپرس به طور خودکار، اندازه نمایشگر دستگاه کاربر رو تشخیص میده و متناسب با اندازه دستگاه هماهنگ میشه.
17- واکنشگرایی به موبایل
وردپرس قابلیتی داره که میتونید بوسیله اون سایتتونو به صورت سازگار با موبایل پیکیربندی کنید، اما پلتفرمهای دیگه همچین قابلیتی ندارند و مجبورید از کدنویسها و توسعه دهنده های سایت کمک بگیرید تا براتون یه سایت واکنشگرا طراحی کنند.
18- هماهنگ با سئو
برخلاف بقیه پلتفرمها، وردپرس به عنوان یکی از پلتفرمهای سازگار با سئو شناخته شده.
وردپرس زیاد از کدهای HTML - که از نظر گوگل به درد نمیخورن و رتبه سایت رو کاهش میدن - استفاده نمی کنه.
19- امنیت
سایتهای وردپرسی تا حد زیادی امن هستند. هیچ هکری نمیتونه به سایتهای وردپرسی وارد بشه. خوب ازشون محافظت میشه.
20- میزبانی مدیریت شده وردپرس
یه برنامه جدید از وردپرس هست به اسم میزبانی مدیریت شده وردپرس یا Managed Wordpress Hosting که نصب و اضافه کردن افزونه ها و بروزرسانیشونو برای کاربرهای تازه وارد وردپرس ساده تر کرده.
زندگی تو نت هیچ وقت به اندازه امروز آسون نبوده.
حالا وردپرس بهتون این امکان رو میده که با این سیستم میزبانی ساده، افزونه های جدیدتری نصب کنید.
21- سرعت
معمولا مشتری های سایت های تجاری از سرعت پایین سایت شاکی اند و این سرعت اذیتشون می کنه، برای همین هم کارشونو نیمه کاره رها می کنن و از سایت خارج میشن. کاربری که اینطوری از سایت خارج بشه دیگه به این سایتی که وقتشو تلف کرده برنمیگرده.
اما وردپرس عنصر سنگینی نداره که سرعت بارگذاری سایت رو پایین بیاره.
گرچه با اینکه به اندازه اون سایت هایی، که کلی عناصر سنگین دارن و نمیتونن سریع لود بشن، کند نیست و اذیت نمی کنه، اما شاید خیلی هم سریع نباشه.
بنابراین با وردپرس مسئله سرعت بارگذاری سایت هم حله.
22- جامعه پشتیبانی باور نکردنی
یه زمانی بود که وردپرسو بخاطر قابلیت ها و امکانات محدودش دست مینداختن، چون محققان و متخصص ها معتقد بودند که وب امکانات بیشتری نیاز داره.
حالا اوضاع فرق کرده. مردم سراسر دنیا دارن از وردپرس استفاده می کنن و بنابراین یک جامعه پشتیبانی قدرتمند داره.
یعنی شما میتونید به راحتی به کتابهای الکترونیکی، راهنماهای الکترونیکی، آموزشها و غیره دسترسی داشته باشید و همزمان با استفاده از وردپرس، هر وقت لازم بود از این منابع کمک بگیرید. انجمن ها و سایتهای فارسی زبان زیادی هم هستند که منابع مفیدی برای وردپرس به شمار میان.
23- انتشار محتوا هیچ وقت به این اندازه ساده نبوده
فقط با یک کلیک، محتوای تازه به سایت اضافه میشه. اصلا پیچیده نیست. فقط کافیه روی یک دکمه کلیک کنید و محتواتون به همین سادگی بروز میشه.
24- قابلیت استفاده همزمان چندکاربر
هر وقت یه سازمان بزرگ با یک گروه بزرگتر متخصص های بازاریابی داشتید که برای جلب حمایت بیشتر مردم تلاش میکردند، این قابلیت لازمتون میشه.
شما میتونید به چند کاربر اجازه کنترل و مدیریت سایت رو بدید که با هم سایت وردپرسیتونو بگردونند.
25- ارتقای رایگان سایت
ارتقای سایت هیچوقت به این سادگی و راحتی نبوده. برخلاف نرم افزارهای سنتی دیگه، هیچوقت وردپرس از شما پولی نمیگیره. میتونید سایتتونو هر وقت که بخواهید، به هر کدوم از نسخه های وردپرس ارتقا بدید و صد در صد بدون هزینه است.
ضمنا موقع کار با وردپرس خسته نمیشید، چون همه چیز به طور خودکار ذخیره میشه و نیازی به ذخیره دستی تغییرات و بروزرسانی ها نیست.
شما از چه پلتفرمی برای مدیریت سایتتون استفاده می کنید؟
چقدر کار با اون پلتفرم براتون راحته؟
ایده ها، نظرات و بازخوردهاتونو با ما در میون بذارید.


نویسنده این مقاله می باشد که از سال 1381 تا کنون در زمینه طراحی و بهینه سازی وب سایت فعالیت دارد.

شبکه اجتماعی های نویسنده اینستاگرام و لینکدین.

به اشتراک گذاری مطلب در

به اشتراک گذاری در فیس بوک به اشتراک گذاری در توئیتر به اشتراک گذاری در لینکدین

يک نظر بدهيد

موارد ستاره دار الزامی هستند

طراحی سایت دارکوب | هاست دارکوب | دارکوب نام و علامت تجاری ثبت شده این مجموعه می باشد.
دارای مجوز از (سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران) ، (رتبه 4 شورای عالی انفورماتیک کشور) ، (وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)
آموزشگاه طراحی سایت و سئو با مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه ای کشور افتتاح شد
دارکوب به عنوان شرکت خلاق توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزیده شد