مزایای گوگل آنالتیکس مزایای گوگل آنالتیکس

رتبه این آیتم
مزایای گوگل آنالتیکس
رتبه 5 در 1 رای از 1 تا 5

گوگل آنالتیکس برای بررسی پیشرفت و عملکرد وب سایت ابزار بسیار خوبیه ولی متاسفانه وبمسترهای خیلی کمی ازش استفاده میکنند. به همین دلیل بر خودم لازم دونستم تا ضرورت استفاده از این ابزار رو به مدیران وب سایتها یادآوری کنم.

آنالتیکس به معنی تجزیه و تحلیله و تحلیلهای گوگل به ابزارها و امکانات هنری مجهز شده اند که میتونن به مقدار زیادی اثرگذاری بازاریابی آنلاینتونو ارتقا ببخشند. به جز این، میتونید به منبع عظیم اطلاعاتی دسترسی پیدا کنید که آگاهی از اونها برای کسب و کارتون ضروریه. از طریق اونها میتونید به نقاط ضعف و قوت کمپین بازاریابیتون پی ببرید و تغییرات لازم رو در جهت بهتر کردن اوضاع و جلب رضایت مشتریها به عمل بیارید.
بطور خلاصه، استفاده از گوگل آنالتیکس مزایای خیلی زیادی داره بالاخص اگه بخواهید برای افزایش بازدیدهای وب سایتتون کمپینی راه بندازید یا اگه میخواهید ترافیک بخرید، اهمیتش دو چندان میشه. در هر حال تو این مقاله براتون مهمترین مزیت های استفاده از گوگل آنالتیکس رو شرح میدیم.

میتونید بازده فعالیتهای اجتماعیتونو ردیابی کنید

یکی از جدیدترین ویژگیهای این ابزار تجزیه و تحلیلهای اجتماعیه. با افزایش اهمیت فعالیتهای اجتماعی، بازاریابی اجتماعی هم در جهان امروز بخش مهمی از بازاریابی آنلاین رو تشکیل میده. بنابراین شما هم نباید از غافله عقب بمونید.
کمپین اجتماعی شما باید یک یا چندتا از شبکه های اجتماعی خاصی که در کشورمون بیشتر طرفدار دارند رو در بربگیره؛ مثلا فیسبوک، تلگرام، اینستاگرام، توئیتر، لینکدین و گوگل پلاس. ردیابی همه فعالیتهای شبکه های اجتماعی حتی برای بازاریابهای حرفه ای هم کار مشکلیه.
اما خوشبختانه گوگل آنالتیکس ابزاری برای ردیابی عملکرد هر یک از شبکه های اجتماعی در کنار هم در یک داشبورد معرفی کرده که میتونه در وقت و هزینه های شما تا حد زیادی صرفه جویی کنه. با این ویژگی میتونید سود یا برگشت سرمایه حاصل از کمپین شبکه های اجتماعیتونو ردیابی کنید و اثر فعالیتهای اجتماعیتونو روی کسب و کار آنلاینتون ببینید.
به علاوه میتونید ارزش مالی تبدیل کاربر به مشتریتونو از هر شبکه اجتماعی محاسبه کنید و ببینید کدوم شبکه مؤثرتره و کدوم یکی تأثیر زیادی براتون نداره. متعاقبا میتونید برای بازاریابی اجتماعیتون برنامه ریزی کنید و نقاط قوتتون در یک شبکه خاص رو قوی تر کنید و هر جا نشونه های ضعف دیدید فعالیتهاتونو در اون شبکه های اجتماعی بهبود ببخشید.

میتونید اثر وبگردی با موبایل رو در وب سایتتون اندازه بگیرید

این روزها آدمای بیشتری از موبایلهاشون وب گردی میکنند. به همین خاطر وبمسترها دارن به سمت سازگار کردن وب سایتهاشون با موبایل پیش میرن.
با قابلیت جدیدی که گوگل آنالتیکس برای موبایل فراهم کرده میتونید اثر کاربرهای موبایل رو بر روی کسب و کار آنلاینتون بررسی کنید. اگه اکثر ترافیکتون از موبایل میاد، دلیل کافی برای بهینه سازی وب سایتتون برای کاربرهای موبایل دارید. این قابلیت میتونه عملکرد برنامه های موبایلی از جمله دانلودها و فعالیتهای بازدیدکننده ها رو اندازه بگیره.
وقتی درک درستی از رفتار کاربرها بر روی اپلیکیشن ها داشته باشید میتونید بفهمید کدوم صفحات بیشتر بازدید کننده جذب میکنند یا سطح جذب کاربر صفحات چطوریه. حتی میتونید نوع موبایلی که اکثر بازدیدکننده هاتون استفاده میکنند، نرخ خروج و دوره های بازدیدشون رو هم بفهمید. این اطلاعات میتونن برای بهتر کردن برنامه های بازاریابی بهتون کمک کنند.

میتونید نرخ تبدیل فروشگاه آنلاینتون رو محاسبه کنید

ردیابی نکردن نرخ تبدیل کاربر به مشتری برای فروشنده ها یه گناه نابخشودنیه. صاحبان صنایع باید بدونن که آیا فروشگاه آنلاینشون خوب میتونه کاربرهارو به خریدار تبدیل کنه یا نه. این شامل دونستن جایی که ترافیک ازش میاد، کلیدواژه هایی که برای رسیدن به اون صفحه خاص استفاده شده و موقعیت جغرافیایی منبع ترافیک و نرخ خروج هم میشه.
این اطلاعات میتونن کمکتون کنند که فعالیتهای بازاریابیتونو جای بهتری قرار بدید و هدفمند بازاریابی کنید. در عین حال میتونید فعالیتهای زائدی که هیچ سودی براتون ندارند رو حذف کنید. به علاوه باید بدونید به طور متوسط بازدیدکننده هاتون چقدر روی سایتتون میمونند، هر کاربر چندبار به سایتتون برمیگرده و چند بازدیدکننده جدید دارید.

میتونید عملکرد محتواتونو تجزیه و تحلیل کنید

محتوای وب یکی از بزرگترین فاکتورهاییه که میتونه ترافیک رو روونه سایتها کنه. بدون محتوا، بازدیدکننده دیگه اهداف زیادی برای وب گردی نداره. اگه فروشگاه آنلاینتون فقط پر از محصول باشه و محتوای چندانی نداشته باشید، بخاطر طبیعت فوق العاده تجاری وب سایتتون، اعتبار فروشگاه آنلاینتون کاسته میشه.
به همین خاطر باید بطور مرتب محتواتونو بروز کنید و کارایی مطالب جدید رو بسنجید. با استفاده از تجزیه و تحلیل محتوای گوگل آنالتیکس (content analysis ) میتونید بفهمید کاربرها برای کدوم مطلب بیشتر نظر گذاشتند یا روی شبکه های اجتماعی بیشتر شیر شده و یا اینکه کدوم پست بیشتر بازدید گرفته.
گزارش محتوا میتونه دید مفیدی هم نسبت به نرخ تبدیل به مشتری هر پست بهتون بده. در نتیجه میتونید بفهمید کاربرها بیشتر به چه عناوینی علاقه دارند و چه مطالبی بیشتر منجر به فروش میشن.

میتونید عملکرد تبلیغاتتونو بررسی کنید

تبلیغات آنلاین شانس موفقیتتونو افزایش میدن و میتونید در مقایسه با کسایی که تبلیغات نداشتند، تو کمپینهای بازاریابیتون بیشتر جلو برید. اما این هم بستگی به اثرگذاری کمپینهای تبلیغاتیتون داره. تجزیه و تحلیل تبلیغات (advertising analytics ) به شما امکان ردیابی کانالهای تبلیغاتی مختلفی مثل تبلیغات روی موتورهای جستجو، روی شبکه های اجتماعی، بنرها و ایمیلها رو میده.
این قابلیت با کمپین ادوردز هم ترکیب شده و در نتیجه میتونید بفهمید کدوم کلیدواژه ها بهتر کاربرها رو به مشتری تبدیل میکنند و کدومها اثری ندارند. اگه با ادوردز بازاریابی میکنید، میتونید تگ گذاری کمپین تونو خودکار کنید تا به وضوح نرخ تبدیل به مشتری مکانهای مختلف تبلیغ و صفحات فرود مختلف رو ببینید.
داده هایی که در این گزارش بهتون عرضه میشه برای کمپین بازاریابیتون هم مفیده چون میتونید دیدی غنی نسبت به مشتریهاتون بدست بیارید. متوجه میشید که کدوم محصولات بیشتر مورد توجه کاربرها هستند و در نتیجه تبلیغاتتونو با توجه به علایق مشتریان هدفمند کنید.
ممکنه گوگل آنالتیکس از نظر بعضی از مدیران وب سایتها مفید نباشه و ترجیح بدن با نصب افزونه های آمارگیری وب که تقریبا اطلاعات مشابهی رو ارائه میدن میانبر بزنند. اما داده هایی که گوگل آنالتیکس به شما میده خیلی جزئی تر، معتبرتر و دقیق ترند.


نویسنده این مقاله می باشد که از سال 1381 تا کنون در زمینه طراحی و بهینه سازی وب سایت فعالیت دارد.

شبکه اجتماعی های نویسنده اینستاگرام و لینکدین.

به اشتراک گذاری مطلب در

به اشتراک گذاری در فیس بوک به اشتراک گذاری در توئیتر به اشتراک گذاری در لینکدین

8 نظر

  • شرکت بازرگانی در اصفهان دوشنبه, 06 آبان 1398 10:13 پست شده توسط شرکت بازرگانی در اصفهان

    ممنون از مطلب بسیار مفیدی که قرار دادین موفق باشید

  • واردات کالا در اصفهان دوشنبه, 06 آبان 1398 10:10 پست شده توسط واردات کالا در اصفهان

    mamnon

  • Iran Travel Booking جمعه, 17 اسفند 1397 21:39 پست شده توسط Iran Travel Booking

    ممنون

  • لیان استور پنج شنبه, 13 دی 1397 11:06 پست شده توسط لیان استور

    عالی بود ممنونم

  • پارس پلیمر صفاهان دوشنبه, 14 آبان 1397 11:26 پست شده توسط پارس پلیمر صفاهان

    عالی بود گوگل خدمات زیادی ارائه می دهد یکی از پرکاربردترین خدمات گوگل همین گوگل آنالتیکس است. موفق باشید

  • برش و خم ورق دوشنبه, 07 آبان 1397 17:07 پست شده توسط برش و خم ورق

    لطفا بیشتر و بهتر به روزرسانی کنید حیفه خیلی عالی بود و ممنون از مطالب خوبی که منتشر می کنید

  • مرکزآهن شنبه, 03 شهریور 1397 12:02 پست شده توسط مرکزآهن

    کل آمار بازدیدهای وبسایت را میتونید با این ابزار بسیار مفید گوگل ببینید

  • خرید اینترنتی آهن سه شنبه, 02 آبان 1396 15:59 پست شده توسط خرید اینترنتی آهن

    ممنون از مطلب بسیار مفیدی که قرار دادین موفق باشید

يک نظر بدهيد

موارد ستاره دار الزامی هستند

طراحی سایت دارکوب | هاست دارکوب | دارکوب نام و علامت تجاری ثبت شده این مجموعه می باشد.
دارای مجوز از (سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران) ، (رتبه 4 شورای عالی انفورماتیک کشور) ، (وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)
آموزشگاه طراحی سایت و سئو با مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه ای کشور افتتاح شد
دارکوب به عنوان شرکت خلاق توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزیده شد