افزایش رتبه در الکسا افزایش رتبه در الکسا

رتبه این آیتم
افزایش رتبه در الکسا
رتبه 5 در 2 رای از 1 تا 5

الکسا یک شرکته که توسط آمازون خریداری شده، داده های مربوط به وبسایتها رو نگه داری میکنه و بیشتر اونو به عنوان وب سایتی می شناسند که رتبه تمام سایت های موجود رو داره که به اسم Alexa Rank شناخته میشه. رتبه جهانی در الکسا نشان دهنده اینه که سایت شما در سراسر جهان چقدر محبوبه و رتبه محلی الکسا هم محبوبیت در کشوری رو نشون میده که دامنه سایت اونجا ثبت شده.رتبه الکسا ابزار بسیار مهمی برای بازاریاب هاست چون پتانسیل تبلیغاتی سایت رو نشون میده، هر چقدر این رتبه کمتر باشه، ترافیک و تردد در سایت بیشتر میشه؛ به این ترتیب افراد بیشتری هم شما رو می بینند.به طور کلی دامنه هایی با رده پایین الکسا ارزشمند تر از دامنه هایی با رتبه بالا در الکسا هستند.داشتن امتیاز کم در الکسا میتونه CPC (هزینه هر کلیک) را که از طریق شبکه تبلیغ خود دریافت می کنید، افزایش بده یا حتی به شما کمک کنه که تبلیغ کننده های بومی رو به وب سایت هدایت کنید. بنابراین، کاهش رتبه الکسا سایت شما میتونه برای کسب و کار شما سودمند باشه. در www.alexa.com/siteinfo می تونید رتبه وب سایت خودتون رو در الکسا ببینید.

الکسا میانگین بازدید کنندگان روزانه و بازدید هر سایت در 3ماه گذشته رو برآورد میکنه، سایت با بالاترین ترکیب بازدید کنندگان و صفحات مورد نظر در طی 3 ماه گذشته: رتبه 1 رو به خودش اختصاص میده.سایت های دارای ترافیک خوب و با محتوای به طور مرتب به روز شده، همیشه رتبه الکسا خوبی دارن.

Alexa.com در سال 1996 تأسیس شد و در ابتدا فقط به داده های جمع آوری شده توسط Alexa Toolbar محدود شد، اما با گذشت زمان برآورد ترافیک در الکسا بهبود یافت و ویژگی های بسیاری را اضافه کرده اند، مانند اینکه شما می توانید سایت خود را در Alexa معرفی کنید و اطلاعات و جزییات بیشتری در مورد سایت خود به روز رسانی کنید.اگر چه بسیاری از مردم میگن که رتبه الکسا دقیق نیست ، اما با آخرین به روز رسانی در الکسا، میشه کمتر شدن رتبه را در آن دید.

 

 

افزایش رتبه الکسا

حالا، اجازه بدید من در مورد برخی از عوامل، که هر وبلاگ نویس میتونه به کار ببره و رتبه بندی الکسا رو بهتر کنه، صحبت کنم. اگر سایت شما دارای رتبه خوبی در الکسا هست، همیشه به عنوان یک عامل اعتماد به نمایش گذاشته میشید و همیشه تبلیغ کننده بیشتر به سایت های با رتبه بندیخوب  در الکسا اعتماد میکنه.

 

1 - محتوا را با کیفیت عالی و اطلاعات منحصر به فرد بنویسید.

نخستین و مهمترین چیزی که باعث افزایش رتبه الکسا میشه، نوشتن محتوایی با کیفیت است. این به بهبود ترافیک سایت و محتوای با کیفیت که جزو علایق گوگل است، کمک میکنه. محتوای خوب همیشه در SERP رتبه بندی می شه و به شما کمک می کنه که میزان ترافیک سایت رو افزایش بدید.

همونطور که در بالا ذکر کردم، رتبه الکسا به طور مستقیم با ترافیک سایت شما در ارتباطه، بنابراین بیشتر ترافیکی که دریافت کنید شانس بیشتری برای گرفتن رتبه بالاتر در الکسا به شما میده. همچنین الکسا زبانه تجزیه و تحلیل جستجو است، که نشان می دهد ترافیک سایت شما از موتور جستجو میاد، که در طول زمان نیز بهبود می یابد.

 

2- خارج از محیط فکر کنید.

نوشتن پست مهمان: این نیز یک راه عالی برای افزایش رتبه الکسا است.پست مهمان به شما کمک خواهد کرد تا لینک و بک لینک بسازید، تعداد زیادی از پیوندهای برگشتی رتبه بندی الکسا را بهبود می دهد و سایت هایی که تعداد پیوندهایی را به خود اختصاص می دهند، رتبه بهتری دارن.البته که در حین نوشتن پست مهمان، اولین نکته رو فراموش نکنید.

همچنین می توانید نظر دادن و یا روش های دیگر ساخت بک لینک ها را در نظر بگیرید که بهتون کمک می کنه برای افزایش سایت های مرتبط با آمار که به تدریج تاثیر مثبتی بر ترافیک سایت و رتبه بندی الکسا خواهد داشت. برای اطلاعات بیشتر درباره بک لینک ها به بک لینک سازی در سئو  مراجعه کنید.

 

3- نوشتن به صورت منظم

من فکر می کنم این یک ستون فقرات برای افزایش رتبه الکسا است.به طور منظم برای وبلاگ و سایت خود بنویسید و این قطعا به شما در افزایش رتبه الکسا کمک خواهد کرد.هیچ کس وبلاگ های مرده ای که به روز رسانی نمی شوند رو دوست نداره، همه محتوای خوب و منظم احتیاج دارن. اگر که در این کار مبتدی هستید باید روزانه یک تا سه پست بنویسید، نتیجه اش رو در رتبه الکسا می بینید.

 

4- نصب نوار ابزار الکسا

داشتن نوار ابزار الکسا در وبلاگ یا وب سایت شما بهتون کمک میکنه که رتبه الکسا رو افزایش بدید، حتی وضعیت شما در الکسا رو هم نشون میده. تنها کاری که باید انجام بدید اینه که به صفحه Alexa Toolbar Installation برید و افزودنی های الکسا رو در مرورگرتون نصب کنید.

 

5- ویجت الکسا را نصب کنید.

نصب نوار ابزار الکسا واقعا به افزایش رتبه وب سایت شما کمک می کنه اما بزرگترین مشکل اینه کهتمام کلیک ها یا بازدید های سایت شما توسط شما ایجاد نمی شود و متاسفانه هر بازدید کننده یک نوار ابزار الکسا را نصب نمی کنه و بسیاری از بازدیدکنندگان سایت شما را از طریق موبایل می بینن.

الکسا خودش برای ردیابی بازدیدکنندگان در وب سایت شما هوشمنده، اما اگر ما به الکسا برای پیگیری بیشتر بازدید در سایت کمک کنیم، چی؟ برای این وضعیت، از ویجت الکسا در سایت خودتون استفاده کنید.ویجت الکسا مانند یک نوار ابزار الکسا که در بازدید کننده وب سایت شما نصب شده، کار می کنه و هر ضربه باعث سرعت در تغییر رتبه سایت شما می شه.

کد زیر را در وب سایت خود اضافه کنید :

<a href="http://www.alexa.com/siteinfo/www.techelex.org"><script type='text/javascript'src='http://xslt.alexa.com/site_stats/js/s/a?url=www.techelex.org'></script></a>

www.techelex.org را با نام وب سایت خود جایگزین کنید، اگر از وردپرس برای وب سایت خود استفاده می کنید، سپس از پلاگین ویجت Alexa Rank استفاده کنید.

 

6- مطالب خود را در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

در حال حاضر همه آدم ها از طریق رسانه های اجتماعی با وب ارتباط برقرار می کنند، بسیاری از کاربران فقط به فیس بوک یا توییتر مراجعه میکنن تا بهترین اخبار و نتایج را بدست بیارن.سعی کنید مطالب خود را در رسانه های اجتماعی هم به اشتراک بگذارید تا معدن بزرگترین ارائه کننده ترافیک در وب سایت ها را کشف کنید.صفحه فیس بوک، توییتر و Google+ را برای وب سایت خود بسازید، همچنین سایت خود را به Stumbleupon، Digg و Reddit ارسال کنید. سعی کنید محتوای احساسی و سوال برانگیز بنویسید که اشتراکشون در شبکه های اجتماعی راحت باشه.

 

بازنگری در الکسا

چند وقت پیش، الکسا ویژگی بازبینی سایتها جایی که شما و خوانندگانتان می توانند نظرات خود را ارائه دهند و یک سایت را رتبه بندی کنند را اضافه کرد. شما می توانید خوانندگان خود را برای نوشتن نظر برای سایت خود تشویق کنید یا بهترین راه ارسال یک خبرنامه ایمیل به مشترکین وفادارتونه که اجازه دهید آنها در مورد این قسمت در سایت شما مطلع باشن.

بعضی از روش های دیگر که می توانید استفاده کنید، خرید ترافیک است که به افزایش ترافیک وب سایت شما کمک می کند یا ممکن است یک ارتقاء فعال رسانه های اجتماعی مانند Stumbleupon، Digg بتواند ترافیک بزرگی در زمان کوتاهی ارسال کند.خدمات وب بسیاری وجود دارد که ادعا می کنند آمار الکسا را افزایش دهند، اما توصیه می کنم از آنها دور بمانید و رتبه بندی خود را حقیقی و قانونی نگه دارید.

 

به هر حال، این ها برخی از راهنمایی هایی هستند که به شما کمک می کنند که رتبه الکسا را افزایش دهید. با دارکوب تماس بگیرید، من و همکارها و تجربه 15 ساله در این مقوله برای کمک به تجارت و وب سایت شما آماده ایم.

29-مرداد-1396

نویسنده این مقاله می باشد که از سال 1381 تا کنون در زمینه طراحی و بهینه سازی وب سایت فعالیت دارد.

شبکه اجتماعی های نویسنده اینستاگرام و لینکدین.

به اشتراک گذاری مطلب در

به اشتراک گذاری در فیس بوک به اشتراک گذاری در توئیتر به اشتراک گذاری در لینکدین

1 نظر

  • طراحی سایت چهارشنبه, 15 شهریور 1396 14:25 پست شده توسط طراحی سایت

    بسیار عالی

يک نظر بدهيد

موارد ستاره دار الزامی هستند

طراحی سایت دارکوب | هاست دارکوب | دارکوب نام و علامت تجاری ثبت شده این مجموعه می باشد.
دارای مجوز از (سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران) ، (رتبه 4 شورای عالی انفورماتیک کشور) ، (وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)
آموزشگاه طراحی سایت و سئو با مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه ای کشور افتتاح شد
دارکوب به عنوان شرکت خلاق توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزیده شد