هزینه راه اندازی وب سایت هزینه راه اندازی وب سایت

رتبه این آیتم
هزینه راه اندازی وب سایت
رتبه 5 در 2 رای از 1 تا 5

تعیین میزان هزینه یک وب سایت یکی از پرطرفدارترین سوالها در دنیای طراحی وب است. حتی در حال حاضر، با میلیون ها وب سایت آنلاین، هیچ فرمول جادویی برای محاسبه هزینه وب سایت جدید یا هزینه طراحی مجدد وجود نداره اما خب یک برآورد هزینه تقریبی میشه برای راه اندازی وب سایت داشت. برای این مقاله، تیم دارکوب که از طراحان حرفه ای وب، توسعه دهندگان و متخصصان جستجوگرها بهره منده با تجربه 15 ساله و بررسی های مکرر برخی از مهم ترین عوامل رو براتون جمع آوری کرده.

اول از همه بدونید چی از وب سایت می خواید؟ یعنی چه انتظاراتی ازش دارید یا اینکه دقیقاً چه نیازهایی رو می خواید برطرف کنه؟ این موضوع و دونستنش به هزینه هایی که پرداخت می کنید خیلی کمک می کنه و دقیقاً مشخص می کنه که هزینه های اولیه شامل چه مواردی میشه. موضوع سایت در هزینه ها خیلی موثره، مثلاً اگه فروشگاه اینترنتی کوچیکی دارید، اصلا نیازی به پرداخت هزینه زیادی نیست و می تونید از سیستم های مدیریت محتوا (CMS) رایگان استفاده کنید مثل وردپرس. البته این رو هم بگم که هر چقدر برای وب سایت هزینه کنید در آینده ای نه چندان دور مبلغی به مراتب بیشتر بهتون برمیگرده.

اما اگه دنبال یک وب سایت جامع و هدف دار با فروشی موفق هستید پیشنهاد می کنم این سوال ها رو از خودتون بپرسید؛ چه نوع وب سایتی مد نظر شماست؟ چه محصولی می خواید به فروش برسه؟ مشتری ها و رقیباتون چه افرادی هستن؟ و از این قبیل سوال ها که به شما یک دید کلی از وب سایت میده. قدم به قدم با ما در دارکوب همراه بشید تا چشم اندازی از اصلی ترین هزینه ها تا ریزترینشون رو مشاهده کنید :

 

دامنه

اول، شما باید نام دامنه رو ثبت کنید و اگر نمی دونید کلاً چی میگم و دامنه چیه به اینجا مراجعه کنید. قیمت هایی که برای انواع دامنه ها ارائه میشه متفاوته و با توجه به دامنه های رایج در ایران، هزینه ثبت دامنه برای وب سایت شما چیزی در حدود 4000 تومان تا 50000 تومان است. ارزان ترین دامنه در این بین ir و گران ترین دامنه tv, ws, bz, ca و  mnمی باشد.

 

هاست

نام دامنه به تنهایی هیچ کاربردی نداره و شما همچنین باید برای هاست هم برنامه ریزی داشته باشید. برای اطلاعات بیشتر از هاست و هاستینگ به اینجا مراجعه کنید.دامنه و هاست اغلب با هم ارائه می شن و می تونید از شرکتی که دامنه می خرید هاست هم تهیه کنید.دارکوب کارشو با طراحی صفحات وب آغاز و رفته رفته ارائه خدمات ثبت دامنه و هاستینگ رو هم به کارهاش اضافه کرد. این مجموعه خدمات هاستینگ خودشو از بهترین دیتا سنترهای اروپا ارائه میکنه. برای اطلاعات بیشتر می تونید به سایت دپارتمان هاستینگ دارکوب مراجعه کنید. از ویژگی هاستینگ های ارائه شده توسط دارکوب آپتایم بالای در حدود 99.9 درصد، بهینه سازی وب سایت و همچنین عدم وجود مشکل در ارسال و دریافت ایمیل است.

با توجه به ترافیک بالا یا پایین و تعداد کاربرهای وب سایت، هاست مورد نیاز شما در حدود 30000 تومان الی 3000000 تومان خواهد بود. توجه داشته باشید که قیمت بیشتر یا کمتر دلیل بر سرویس بهتر نیست، با توجه به نیازتون هم دامنه و هم هاست رو انتخاب کنید.

 

SSL و IP امن

اگر در سایت شما درگاه پرداخت آنلاین یا ذخیره اطلاعات شخصی کاربرها وجود داره، باید این اطلاعات رو امن نگه دارید.برای دستیابی به این امنیت، شما باید یک آدرس اختصاصی IP و یک گواهی SSL (Secure Sockets Layer)  دریافت کنید. هر دو رو می تونید خریداری کنید و از طریق حساب میزبانی خود، به صورت جداگانه یا به عنوان ویژگی های طرح میزبانی تون نصب کنید.

هزینه IP برای هر ماه حدوداً از 5000 تومان شروع میشه و هزینه SSL با توجه به ویژگی هایی که داره حدوداً سالی 75000 تومان به بالا است.

 

طراحی سایت

فکر اینکه برای یه وب سایت معتبر و جامع خودتون دست به کار بشید و از CMS های رایگان استفاده کنید رو به کل از سرتون به در کنید. شاید این کار یک وب سایت به شما تحویل بده اما مطمئنید که همین وب سایت های ساده با قالب های از قبل تعیین شده برای تجارت شما مناسبه؟ این روزا شرکت های طراحی سایت زیادی وجود دارن که می تونید بهشون مراجعه کنید اما یک سری نکات رو حتماً برای انتخاب در نظر بگیرید چون بعداً خیلی برای وب سایت شما سرنوشت ساز میشه برای اطلاعات بیشتر درباره ویژگی های یک شرکت خوب طراحی سایت به اینجا مراجعه کنید . بعد از انتخاب شرکت طراحی سایت نکات زیر رو انجام بدید :

 

1- نوع سایت

 

با توجه به کسب و کار و تجارت مورد نظر شما، یک سری قالب کلی داریم که انواع وب سایت ها رو از هم تفکیک می کنه :

·         وب سایت فروشگاهی

·         وب سایت خبری

·         وب سایت بانک اطلاعات و مقالات

·         وب سایت دانلود سنتر

·         وب سایت صنعتی

·         وب سایت شرکتی

·         وب سایت شخصی

·         وب سایت مذهبی

·         وب سایت هاستینگ

·         وب سایت مهاجرتی

·         وب سایت سازمانی و دولتی

·         و ...

با انتخاب وب سایت مرتبط با تجارت شما و اطلاع به شرکت طراحی سایت مورد نظر می تونیم کار رو شروع کنیم.

 

2- سیستم مدیریت محتوا(CMS)

 

یک سیستم مدیریت محتوا به شما یا کارمندان اجازه میده که اطلاعات مربوط به وب سایت شما رو بدون نیاز به ویرایش هر کد یا سر و کله زدن با یکی از فایل های موجود ویرایش کنید.سیستم مدیریت محتوا خیلی آسونه که شما بتونید چیزهای کوچیک رو در هر جایی تغییر بدید، فقط در صورتی که نیاز به این تغییر باشه یا اگر بخواید کنترل کامل وب سایت رو داشته باشید.سیستم هایی نظیر WordPress ممکنه رایگان باشن، در حالی که بقیه شون هزینه های صدور مجوز ماهانه یا سالانه یا هزینه هایی برای استفاده دارن. این که چی انتخاب کنید بستگی به این داره که وب سایت شما چه ویژگی هایی رو نیاز داره. برای صرفه جویی در هزینه ها می تونید از گزینه های رایگان استفاده کنید اما این نوع از CMS ها شما رو محدود می کنند.

 

3- انواع طراحی

 

در حال حاضر دو نوع طراحی محبوب و جدید داریم؛ طراحی Responsive یا واکنش گرا و طراحی Flat

در طراحی واکنش گرا، سایت ما با ابعاد و رزولوشن همه دستگاه ها سازگاره و در تمامی دستگاه های هوشمند مثل موبایل ها و تبلت ها به درستی نمایش داده میشه. کاربران امروزه از دستگاه های مختلفی برای ورود به وب سایت ها استفاده می کنن پس سایتی موفقه که این نوع طراحی و نمایش سایتش رو به صورت کامل داشته باشه. همچنین این طراحی مزایایی از قبیل رتبه بالاتر و بهتر در گوگل، افزایش قدرت سئو در سایت، افزایش بازدیدکننده ها، انعطاف پذیری و کارآمدی بیشتر و مقرون به صرفه بودن نسبت به طراحی نسخه موبایل برای سایت رو داره.

طراحی Flat یا تخت که سبکی جدید در مبحث طراحی سایته در حال حاضر از محبوبیت بالایی برخورداره، در این نوع طراحی دیگه خبری از عناصر گرافیکی و طراحی های سه بعدی و المان های پیچیده و اضافی نیست و جاشونو به ظاهر مدرن و رنگ های مخصوص و زیبا و حاشیه ها دادن. این سایت ها حجم کمتر و سرعت بالاتری برای Load شدن دارن.

 

4- عملکرد تجارت الکترونیک

 

تجارت الکترونیک یکی دیگر از بخش های متحرک برای وب سایت هایی است که ممکنه نیاز به یک تلاش عمده در طراحی و توسعه کل داشته باشه تا اونو کارآمد کنه. علاوه بر این از قابلیت های تجارت الکترونیک، انجام آزمایش از سبدهای خرید، گزینه های پرداخت و سیستم های حمل و نقل، و همچنین زمان صرف شده برای راه اندازی محصولات و اطمینان از اینکه صفحات شخصی آنها به طور صحیح برای خریداران نمایش داده می شود، میباشد.

به طور معمول، برای اضافه کردن قابلیت تجارت الکترونیک هزینه اضافی وجود نداره، هزینه آن از مقدار زمان لازم برای اطمینان از اینکه هر جزء در حال کاره، کسب درگاه پرداخت و هر گونه تلاش اضافی شما که ممکنه نیاز به ادغام فروشگاه خود را با حمل و نقل و یا سیستم های ردیابی میزبانی در جاهای دیگر حس کنید، تامین میشه. در حالی که ممکن است تنها بخشی از پرداخت شما را به عهده داشته باشد، ورودی تجارت الکترونیک می تواند تأثیر بزرگی بر هزینه یک وب سایت داشته باشه.

 

5- محتوا

 

این موضوع به تعداد صفحات مورد نیاز وب سایت شما برمی گرده، هر چقدر تعداد صفحات بیشتر باشه، محتوای بیشتری هم لازمه. تولید محتوا برای کسایی که اولین وب سایتشون رو می خوان بسازن؛ هزینه غیر مترقبه ای است.

محتوا و سئو به هم مرتبط هستن: محتوای وب سایت شما باید حاوی کلمات کلیدی مرتبط با محصولات یا خدمات شما باشد، در غیر اینصورت سایت شما در نتایج جستجوی موتورهای جستجو؛ دیده نمیشه. برای اینکار نیاز به یک نویسنده آموزش دیده با دانش SEO داریم که محتواهایی حاوی کلمات کلیدی مناسب تولید میکنه و باعث واکنش از طرف بازدید کننده ها میشه.برخی از قطعات بزرگتر محتوا ممکنه به هزینه های وب سایت شما اضافه کنه، اما محتوا پادشاهه و به شما سود میرسونه.

 

6- بهینه سازی موتور جستجو (SEO)

 

برای جذب بیشتر بازدیدکنندگان تا جایی که امکانش هست، باید به طور کامل وب سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه سازی کنید. خدمات سئو بسته به میزان کاری که می خواید و رتبهو تعداد کلمه های کلیدی ای که در نظر دارید، هزینه های متفاوتی دارد. برای طراحی سایت حتماً بسته و پیشنهادی رو انتخاب کنید که دارای سئو هم هست تا تخمین دقیق تری از قیمت ها داشته باشید.

خدمات SEO معمولا شامل چندین روش و تاکتیک های همیشگیه، مثلاً در شرکت دارکوب این بسته شامل: بهینه سازی کپی وب سایت، جستجو برای کلمه کلیدی، توسعه اهداف، ایجاد لینک و بک لینک، تولید محتوا و ... است.مبلغی که شما در هزینه طراحی وب سایت خود سرمایه گذاری می کنید، به این معنا نیست که خیلی سریع بازدیدکننده خواهید داشت و سئو به این موضوع کمک میکنه.

 

7- طراحی چند رسانه ای

 

چه شما مایل به ساخت یک نسخه ی نمایشی تعاملی و چشم نواز برای وب سایتتون باشید چه بخواید فقط یک سرصفحه جالب داشته باشید، طراحی چند رسانه ای چیزیه که بهش نیاز دارید. قیمت گذاری های هر شرکت در این زمینه متفاوته اما سرمایه گذاری برای این نوع از طراحی، وب سایت شما رو به یک عنصر ارزشمند و جذاب برای بازدیدکننده ها تبدیل می کنه.

طراحی تاثیر گذار میتونه با توجه به عملکرد و توسعه ای که برای وب سایت داره بسیار ارزان باشه یا بالعکس. اگر که می خواید تاثیر خیلی زیادی روی بازدیدکننده ها داشته باشید، بخش عظیمی از هزینه راه اندازی وب سایت رو صرف این موضوع کنید.

 

8- یکپارچه سازی پایگاه داده

 

یکپارچگی پایگاه داده عامل خیلی خوبی برای وب سایت شماست، اما بخشی از هزینه شما بستگی به این داره که چقدر توسعه لازم است و چقدر زمان لازم است تا به طور کامل پیاده سازی و تست یکپارچگی انجام بشه.

 

9- نگهداری آنلاین وب سایت

 

نگهداری وب سایت، فرایند مشارکت در به روز رسانی و مدیریت یک وب سایت در زمان آنلاین بودنشه، البته مستلزمه اینه که بدونید بخش نرم افزار و سخت افزار وب سایت شما به خوبی کار میکنه و سایت شما با آخرین محصولات و امکانات به روز است. به طور کلی، عناصر مختلفی وجود دارند که بر هزینه های نگهداری وب سایت تأثیر میزارن.

نگهداری و پشتیبانی سایت مهم است، زیرا رضایت کاربرها و بازدیدکننده های شما رو افزایش میده، به شما اجازه می دهد رتبه بندی موتور جستجوی خود را حفظ کنید و اساسا عملکرد وب سایت شما رو حفظ میکنه. شما باید بعد از راه اندازی وب سایت به نگهداری اون هم فکر کنید و هزینه ای هم برای این موضوع در نظر بگیرید، در غیر اینصورت سایت شما سقوط می کنه و شانس رتبه داشتن در موتورهای جستجو رو هم از دست میده.

 

10- ماژول ها و پلاگین ها

 

یک سری ماژول و پلاگین در سیستم های تولید محتوا وجود داره که به شکل ظاهری و کاربردی سایت و افزایش رضایت کاربرها کمک میکنه و می تونیم هر کدوم رو بسته به نیاز و ویژگی های کسب و کارمون انتخاب کنیم مثل :

·         فرم تماس با ما

·         فرم ورود و عضویت کاربران

·         آمارگیر اختصاصی

·         خبرنامه

·         جستجوی پیشرفته

·         نقشه سایت

·         پشتیبانی آنلاین

·         اتصال به درگاه پرداخت آنلاین

·         نظر سنجی

·         و ...

 

هزینه نهایی طراحی سایت خوب در ایران با توجه به نیازها و ویژگی های شما از 500000 تومان تا حدوداً 30000000 تومان می باشد البته به صورت عرف و سایت کاملاً مجهز به تمامی نیازهای شما در دارکوب از 500000 تومان تا 3000000 تومان است.

نه قیمت های زیاد گواه بر اینه که در آخر سایت شما بهترین سایته و نه قیمت های کم دلیل اینکه وب سایت خوبی نخواهید داشت. ولی موردی که باید همیشه در نظر داشته باشید سابقه شرکت طراحی سایته، زیرا تجربه و سابقه کاری در امر طراحی وب خیلی مهمه و عامل موفقیت وب سایت شما هم هست. طراحی سایت دارکوب از سال 81 فعالیت داشته و در این سال ها در حدود 1500 سایت طراحی و برنامه نویسی کرده است.

 

برای تعیین قیمت طراحی سایت خود بهتر است با کارشناسان دارکوب مشاوره نمایید و در غیر این صورت می توانید از لینک زیر تعرفه و هزینه طراحی وب سایت خود را برآورد کنید.

23-مرداد-1396

نویسنده این مقاله می باشد که از سال 1381 تا کنون در زمینه طراحی و بهینه سازی وب سایت فعالیت دارد.

شبکه اجتماعی های نویسنده اینستاگرام و لینکدین.

به اشتراک گذاری مطلب در

به اشتراک گذاری در فیس بوک به اشتراک گذاری در توئیتر به اشتراک گذاری در لینکدین

1 نظر

  • قیمت تلویزیون سامسونگ چهارشنبه, 03 آبان 1396 09:39 پست شده توسط قیمت تلویزیون سامسونگ

    سایت خیلی خوبی دارید موفق باشید

يک نظر بدهيد

موارد ستاره دار الزامی هستند

طراحی سایت دارکوب | هاست دارکوب | دارکوب نام و علامت تجاری ثبت شده این مجموعه می باشد.
دارای مجوز از (سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران) ، (رتبه 4 شورای عالی انفورماتیک کشور) ، (وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)
آموزشگاه طراحی سایت و سئو با مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه ای کشور افتتاح شد
دارکوب به عنوان شرکت خلاق توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزیده شد