روشهای افزایش بازدید سایت چیست؟ روشهای افزایش بازدید سایت چیست؟

رتبه این آیتم
روشهای افزایش بازدید سایت چیست؟
رتبه 4 در 2 رای از 1 تا 5

اگه شما یک کسب و کار آنلاین دارید باید به فکر افزایش بازدید سایتتون باشید. ترافیک سایت شما قدرت شماست، چون باعث راه افتادن مدل کسب و کار شما میشه و در نتیجه سوددهی شما رو بالا میبره. بنابراین، شما به استراتژی های چندگانه ای نیاز دارید تا بازدیدکنندگان جدیدی رو به سایت خود بیارید و بازدیدکنندگان قدیمی رو با محتوای خودتون درگیر کنید.

در این مقاله میخوایم شما رو با چند روش افزایش بازدیدکنندگان سایت آشنا کنیم:

 

1. محتوای منحصر به فرد تولید کنید

بهترین راه افزایش ترافیک سایت شما، افزایش تعداد صفحات در وب سایتتون هستش که می تونه با کلمات کلیدی مهم شما رو رتبه بندی کنه. تا جایی که می تونید ببنید کجای سایت میشه صفحات جدید، پست های جدید برای وبلاگ یا بخش های جدیدی برای جذاب تر کردن محتوا مثل تست های کوتاه یا تصاویر برای هدفگیری کلمات کلیدی خاص اضافه کنید. اگه خودتون فرصت این کار رو ندارید دارکوب میتونه واستون انجامش بده.

 

2. محتوای قدیمی سایتتون رو بهینه سازی کنید

از اونجایی که  شما پیگیر رتبه بندی کلمات کلیدی خودتون هستین می تونید کلمات کلیدی ای رو که رتبه های اونها خیلی خوب نیستن پیدا کنید و محتوای مفیدتری به اون صفحات اضافه کنید تا بتونید اونها رو تو رتبه بندی های بهتری ببینید. گوگل همچنین محتوای به روز شده و جدید رو به محتواهای قدیمی و بی استفاده ترجیح می ده.

 

3.  محصولات یا خدمات جدید تولید کنید

یک راه عالی برای جذب کاربران جدید به شرکت یا وب سایت شما اینه که محصولات یا خدمات مورد نیاز افراد رو تامین کنید. این کار باعث میشه که کاربرای سایتتون بالابره

 

4.  دوره های آنلاین ایجاد کنید

یه چیز خوب در مورد اینترنت اینه که شما می تونید هر نوع محتوایی رو که دلتون میخواد منتشر کنید. با ایجاد محتواهای طولانی مانند دوره هایی که نیازهای کاربر و عبارات کلیدی خاص رو هدف قرار میدن شما می تونید بازدید بیشتری بگیرید و اونها رو به آدرس ایمیل تبدیل کنید.

به علاوه، وب سایت های آموزش آنلاین بسیاری وجود دارن، پس شما می تونید اونها رو در سایتهایی مانند  aparat.comقرار بدید تا از بازدید بیشتری برخوردار بشن.

 

5.  در دیگر سایتها پست بذارید

اگه از یه سایتی مثه SimilarWeb واسه پیدا کردن سایتهای مشابه خودتون استفاده کنید می تونید مخاطبهای خودتون رو از اون سایتها پیدا کنید و گذاشتن محتوا روی سایت اونها علاوه بر اینکه باعث میشه ترافیک شما و اونها بالا بره به شما کمک میکنه به مخطبای جدید اونها دسترسی داشته باشید.

 

6. بذارید بقیه ی سایتها روی سایتتون پست بذارن

به طور مشابه، بسیاری از سایت ها لینک هایی برای اهداف بهینه سازی و دسترسی به مشتریاتون می خوان. اگر آنها رقیب مستقیم شما نیستند، اجازه بدید به عنوان مهمان تو سایتتون پست بذارن! سپس اونها در شرکت شما سرمایه گذاری می کنند و محتوائی را که تولید کردن رو بهبود میدن و همچنین شما  مخاطبان اونها رو به سایت خودتون کشوندید.

 

7.  راه اندازی Infographics

اگر تو شرکتتون طراح دارید یا اگه می تونید یکی از اونها رو آنلاین پیدا کنید، طرح گرافیکی مفیدی ایجاد کنید که داستان رو با تصاویر جذابی بیان کنه و به افراد کمک کنه محتوای شما رو به روش جدیدی ببینه.

   

8. مصاحبه های پادکست داشته باشید

پادکست این روزها خیلی رایج شده و یکی از بهترین روشهای رشد مخاطب پادکست، دعوت از افراد با نفوذ به پادکست شماست. مثه ورژنهای صوتی ای که میتونید رو سایتهای دیگه قرار بدید.

 

9. تبلیغات اجتماعی

تبلیغات اجتماعی در فیس بوک، توییتر و دیگر شبکه های اجتماعی هنوز هم  ارزونه. بسیاری از آنها به شما امکان تقسیم کردن افراد بر اساس گروه سنی یا هدفگذاری بر اساس کلمات کلیدی رو میدن تا مخاطبان مورد نظر خودتون رو تحت تاثیر قرار بدید.

 

10. ایجاد و فروش دوره های آموزشی

چه راهی بهتر از این که به جای اینکه مردم همه مطالب شما رو مجبور باشن بخونن اونچه رو که می دونید آموزش بدید؟ یک دوره آموزشی ایجاد کنید و سپس اونها رو تو سایتهایی که بهشون نیاز دارن بفروشید. 

 

11. ایجاد صفحات Pinterest

Pinteres یک دامنه فوق العاده قوی است و صفحات Pinterest شما می تونن به خوبی رتبه بندی بشن. کلمات کلیدی رو برای وب سایت خودتون جست و جو کنید، سپس برخی از این کلمات کلیدی را روی Pinterest قرار بدید. یک نکته مفید اینه که از منابع آنلاین دیگر مثه وب سایت، اینستاگرام و غیره استفاده کنید تا بتونید آنها را سریعتر دسته بندی و بهتر رتبه بندی کنید.

 

12. ایجاد پین در Pinterest

تو این دور و زمونه، فقط تولید محتوا و انتظار در بهتر شدن رتبه بندی و  افزایش ترافیک کافی نیست. رتبه بندی بیشتر از هر زمان دیگری شدیدا تحت تأثیر تعامل قوی تر است، بنابراین از بودجه ی خودتون برای تبلیغ پین در Pinterest به مخاطبان مورد نظر خودتون استفاده کنید.

 

13.  مشارکت

مشارکت به خصوص در فضاهای B2B می تونه برای کسب مشتری حکم طلا رو داشته باشه. با شرکت های مکمل خودتون برنامه ای ترتیب بدید و سعی کنید برخی از کاربران اونها رو به سایت خودتون سوق بدید، یا از طریق اشاره به وب سایت شما و یا حتی از طریق بازاریابی ایمیل.

 

14.  لینک گرفتن

این مورد یک تاکتیک مدرسه ای قدیمی به چشم میخوره، اما هنوز هم درسته که هرچی لینک های بیشتری در سایت شما باشه، سایت شما رتبه بندی بهتری خواهد داشت. بنابراین لینک های سایت رو از محتواتون یا از صفحه های مرتبط بقیه ی سایتها بگیرید.

 

15. ایجاد وب سایت جامع

اگر وب سایت اصلی شما یه موقعیت ایستایی داره، می تونید وب سایت های دیگری بسازید تا به سایت اصلی شما هدایت بشن  و از اون برای ترافیک سایت خود و بالا بردن بازدیدکنندگان استفاده کنید. البته بهتره که بگین سایتهای دیگه هم برای شماست.

 

16.  سرعت وب سایت خود را افزایش دهید

سایت سریع علاوه بر اینکه بهتر انتقال داده میشه، باعث میشه اگه یه سایت بزرگی داشته باشید ترافیک بیشتری به سایت اضافه بشه چون موتور جست و جو باعث میشه سایتتون سریعتر لود بشه و در نتیجه محتوای بیشتری هم پیدا میشه.

 

17. کلید واژه های جدیدی جست و جو کنید

اگر واقعا تلاش می کنید تا ترافیک سایتتون رو افزایش بدید، دنبال کلمات کلیدی جدید بگردید تا ایده های تازه ای برای تولید محتوا بگیرید. حالا دیگه شروع کنید به انجام تولید محتوا...

 

18. کلیدواژه های بلندتری رو برای بهینه سازی سایتتون هدف قرار بدید

اگه وب سایت خیلی خفنی ندارید باید دنبال کلیدواژه های بلندتری بگردید یعنی یه چیزی حدود بیشتر از 50تا در ماه که توی رتبه بندی سایتتون هم تاثیر میذاره.از این کار می تونید شروع به ساخت یک پایگاه محتوا کنید که بعدا میشه از اون برای گرفتن لینک و رتبه بندی برای شرایط رقابتی بیشتر استفاده کنید.

 

19. فرومهای مرتبط به محتواتون رو پیدا کنید

تا جایی که می تونید یک محتوا یا یک محصول رو توی سایت هایی که بازدیدکننده های زیادی دارن قرار بدین. فرومهای پر بازدید رو پیدا کنید و اونا رو هدف قرار بدین.

 

20.  یه مسابقه راه بندازید

یکی از بهترین راه های گرفتن ایمیلهای افراد راه انداختن یه مسابقس. اینجوری میتونید حجم زیادی بازدیدکننده به سایتتون بیارید.

 

21. کنفرانس بذارید

اگه عاشق صحبت کردن هستین، سخنرانی برای شنونده های هدف میتونه راه خوبی باشه. این کار رو میتونید حتی از طریق شبکه های اجتماعی هم انجام بدید.

 

22. برای یوتیوب یا آپارات ویدیو بسازید

از این امکانات رایگانی که در اختیارتون قرار داده شده سعی کنید استفاده کنید. ویدئو بسازید و آپلود کنید. این کار میتونه تعداد زیادی بازدید کننده به سمتتون بیاره.

 

23. وبینار برگزار کنید

وقتی مهمانی دعوت می کنین یا تبلیغات می کنین وبینارها میتونن مخاطبان جدیدی بهتون اضافه کنن. سعی کنید کسایی رو دعوت کنید که خودشونم مخاطبان خاص زیادی داشته باشن.

 

24.  مربی یه استارت آپ باشید

رهبری استارت آپها میتونه راه حل خوبی برای جا گرفتن در صنعت شما باشه. اغلب می تونید پست های مهمان دریافت کنید یا نام اونها رو در محتواهایی که ازشون دریافت کردید، ذکر کنید.

 

25.   خبرنامه های الکترونیکی

بعضی از شرکتها روزانه، هفتگی یا ماهانه خبرنامه هایی رو می نویسن که محتوای اونها از سراسر صنعت برگرفته شده است، و بسیاری از این خبرنامه ها مشترکای زیادی دارن. اگر محتوایی دارید که متناسب با مخاطباشون باشه،براشون بفرستید. خدا رو چه دیدی شاید تو چاپ بعدیشون ازش استفاده کردن.

 

26.  سرفصل های جذابی بنویسید

سرفصل ها یکی از مهمترین بخش های مطالب شما هستن. بدون یک عنوان جذاب، حتی جامع ترین پست وبلاگ هم خونده نشده باقی میمونه.

 

27. روی سایت «لینکد این» مطلب بذارید

این سایت دیگه فقط یه صفحه ی کاریابی نیست.در حال حاضر بزرگترین شبکه اجتماعی حرفه ایه که به یک پلت فرم تبدیل شده، البته که شما باید به طور منظم مطالب رو به LinkedIn ارسال کنید. انجام این کار می تونه ترافیک رو به سایت شما افزایش بده و همچنین در صنعت خودتون بیشتر به چشم میاید، به ویژه اگه فالوورهای نسبتا خوبی داشته باشید.

 

28.  از ریسپانسیو بودن سایتتون اطمینان حاصل کنید

از روزهایی که اینترنت گردی فقط بر روی رایانه های رومیزی انجام می شد، مدت زیادی گذشته. امروزه افراد بیشتر از همیشه از تلفن همراه برای وبگردی استفاده می کنن. پس اگه صفحتون رو برای استفاده ی راحتتر با موبایل وفق ندید قطعا کاربراتون رو دستی دستی میفرستید به سایتهای دیگه. مطمئن بشید که وب سایت شما در دسترسه و در همه ی موبایلها به خصوص گوشی های هوشمند کوچکتر به خوبی نمایش داده میشه.

 

29.   حفظ کاربر

وقتی که مشتریای خودتون رو به سایتتون جذب کردید حالا یا با یه محتوا از طریق صفحه ی اجتماعی یا از طریق بهینه سازی سایت، اغلب سایتتون رو بعد یه مدت کوتاهی ترک میکنن یا به ندرت بهش سر میزنن. گاهی اوقات با تحقیق این اتفاق میفته، گاهی اوقات به سایتهای دیگه متمایل میشن، و گاهی اوقات واسه خرید آمادگی ندارن. و قطعا شما به اطلاعات اونها برای پیش بردن سایتتون نیاز دارید. پس برای بازگردوندنشون باید مواردی رو در نظر بگیرید که چندتاشو در زیر براتون میاریم:

·        ایمیل آدرسها رو جمع آوری کنید و ایمیلهای مرتبط بفرستید

یکی از راه های ساده ای که خیلیا بهش توجه ندارن اینه که ایمیلهای مرتبطی برای کسایی که ایمیلهاشونو فرستادن بفرستید. این بهترین راه واسه درگیر کردن کاربرا است.

·        اتفاقات تازه در سایتتون رو اطلاع رسانی کنید

یکی دیگه از راه هایی که باعث میشه کاربراتون رو از دست ندید مثه روش قبل اینه که اتفاقات تازه ای که در کارتون میفته رو به مشترکینتون خبر بدید تا احساس مهم بودن بهشون دست بده و خودشون رو بخشی از کار شما بدونن.

 

 

21-مرداد-1396

نویسنده این مقاله می باشد که از سال 1381 تا کنون در زمینه طراحی و بهینه سازی وب سایت فعالیت دارد.

شبکه اجتماعی های نویسنده اینستاگرام و لینکدین.

به اشتراک گذاری مطلب در

به اشتراک گذاری در فیس بوک به اشتراک گذاری در توئیتر به اشتراک گذاری در لینکدین

3 نظر

  • Agahi90.iR چهارشنبه, 11 ارديبهشت 1398 15:28 پست شده توسط Agahi90.iR

    بسیار عالی بود یکی از راه های دیگر افزایش بازدید تبلیغات در سایت های تبلیغات رایگان میباشد

  • yusefe دوشنبه, 30 مهر 1397 21:38 پست شده توسط yusefe

    قشم یارسرامده توجذب بازدیدکننده

  • احسان جمعه, 27 مرداد 1396 13:41 پست شده توسط احسان

    درست کردن پادکست سخته، صدا خوب درنمیاد

يک نظر بدهيد

موارد ستاره دار الزامی هستند

طراحی سایت دارکوب | هاست دارکوب | دارکوب نام و علامت تجاری ثبت شده این مجموعه می باشد.
دارای مجوز از (سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران) ، (رتبه 4 شورای عالی انفورماتیک کشور) ، (وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)
آموزشگاه طراحی سایت و سئو با مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه ای کشور افتتاح شد
دارکوب به عنوان شرکت خلاق توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزیده شد