رنگ مد سال 1396: در طراحی سایت از رنگ سبز طبیعی استفاده کنید رنگ مد سال 1396: در طراحی سایت از رنگ سبز طبیعی استفاده کنید

رتبه این آیتم
رنگ مد سال 1396: در طراحی سایت از رنگ سبز طبیعی استفاده کنید
رتبه 1 در 1 رای از 1 تا 5

رنگ سال

بعنوان گرافیک یا طراح باید همیشه در جریان رنگهای مد باشید. اهمیت رنگ مد کمتر از لباس مد یا طراحی داخلی مد نیست. رنگ مد هر سال رو Pantone انتخاب میکنه و برای امسال (1396) رنگ سبز 15-0343 رو معرفی کردند، تازه و جذااب با سایه های سبز-زرد که یادآوره روزهای بهاریه.
سبز از رنگهای طبیعیه که تو محیط اطرافمون همه جا میبینیم، به خصوص تو اوقات سخت برامون آرامش بخشه. میشه از طیف های مختلف سبز برای محصولات استفاده کرد.

سایر رنگ‌های سال 96

قطعا رنگ سال تنها بکار نمیره و کنارش رنگهای دیگه هم هستند، بنابراین طیفهای مناسبی از رنگهای دیگه هم برای امسال محبوب شدند.
با نگاه به طبیعت میتونیم رنگ قهوه ای مایل به بنفش و طوسی رو در کنار رنگ سبز ببینیم، اما Pantone  طیف‌های روشن‌تر رو هم تو فهرست 10 تایی رنگ سالش بکار برده. دیگه این بستگی به شما داره که چطوری این رنگها رو با هم ترکیب کنید که حاصل کار اثرگذار بشه.

کاربرد رنگهای مد در طراحی

با اینکه مجبور نیستید فقط از رنگ سال تو کارهاتون استفاده کنید، اما ما فرهنگ مدگرایی داریم و به نظر میاد مردم بیشتر به استفاده از رنگ سال گرایش دارند. لوگو و آیکون‌هاتونو که نمیتونید با مد تغییر بدید، چون هویت برندتون خدشه دار میشه، اما میتونید از این رنگها برای جذب مشتری و نگه داشتنش روی سایت بهره ببرید.
سبز 15-0343 طیفیه که با اینکه قویه میتونه بعنوان پس زمینه عکس وب سایت هم بکار بره. سبز روی سایت همون کار علف و برگها رو در طبیعت انجام میده و میتونه بدون اینکه ناهماهنگی بوجود بیاره حتی به عنوان مکمل رنگهای دیگه، از روشن تا خنثی، بکار بره. سبز مثل یه عنصر هماهنگ بین رنگهایی که شاید بهم نیان پل میزنه و اون سادگی سیاه و سفید رو هم نداره.
صورتی بومادران و آبی لاجوردی هم روشن‌ و جذابند و در طراحی گرافیکی، چه تنها بکار برن و چه در کنار رنگهای دیگه، خوب میشن. اما اگه زیاد و یکپارچه بکار برن زیادی میشه، بهتره به صورت رنگ حاشیه ای یا بعنوان رنگ فونت ازشون استفاده بشه.

عدم استفاده از رنگهای قدیمی

وقتی از رنگهای مد استفاده میکنید، خودتونو آماده کنید که وقتی زمانش رسید عوضش کنید. اما بعضی از رنگها هم منحصر به زمان خاصی نیستند. فقط دقت کنید که از رنگهای سال پیش یا سالهای پیش استفاده نکنید! اگه رنگ مد رو انتخاب میکنید باید همیشه بروز باشید و هر وقت رنگ سال عوض شد، رنگ سایتتونو تغییر بدید و پوسترهای جدید استفاده کنید. مد همیشه در حال تحوله!


نویسنده این مقاله می باشد که از سال 1381 تا کنون در زمینه طراحی و بهینه سازی وب سایت فعالیت دارد.

شبکه اجتماعی های نویسنده اینستاگرام و لینکدین.

به اشتراک گذاری مطلب در

به اشتراک گذاری در فیس بوک به اشتراک گذاری در توئیتر به اشتراک گذاری در لینکدین

يک نظر بدهيد

موارد ستاره دار الزامی هستند

طراحی سایت دارکوب | هاست دارکوب | دارکوب نام و علامت تجاری ثبت شده این مجموعه می باشد.
دارای مجوز از (سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران) ، (رتبه 4 شورای عالی انفورماتیک کشور) ، (وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)
آموزشگاه طراحی سایت و سئو با مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه ای کشور افتتاح شد
دارکوب به عنوان شرکت خلاق توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزیده شد