فهرست بندی اول - موبایل گوگل یعنی چه و چه اثری بر وبسایت شما خواهد گذاشت فهرست بندی اول - موبایل گوگل یعنی چه و چه اثری بر وبسایت شما خواهد گذاشت

رتبه این آیتم
فهرست بندی اول - موبایل گوگل یعنی چه و چه اثری بر وبسایت شما خواهد گذاشت
رتبه 5 در 1 رای از 1 تا 5

آبان 95 گوگل از روش جدید فهرست بندی وبسایتها رونمایی کرد. تیم گوگل گفتند دیگه دارن از فهرست بندی دسکتاپی (کامپیوتری) که قبلا استفاده میکردن جابجا میشن و میخوان به جاش فهرست بندی اول-موبایل انجام بدن. البته هنوز صفحات فهرست بندی شامل یک فهرست بندی برای همه وبسایتها، وبلاگها و اپلیکیشن ها خواهد بود اما با این الگوریتم جدید برای رتبه صفحه، نسخه موبایلی سایت در نظر گرفته میشه. برای خلاصه سایت هم از محتوایی استفاده میشه که روی صفحه موبایل نمایش داده میشه.

چرا اول-موبایل؟

گوگل به چند دلیل چنین تصمیمی گرفت. کاربرد موبایل بیشتر شده به طوری که بیش از نیمی از همه سرچ ها از گوشی های هوشمند یا تبلت استفاده میشه. خیلی ها بیشتر وقتشونو با این وسایل میگذرونن تا کامپیوترهای قدیمی یا لپتاپ. اکثر سرچ هایی که روی گوگل انجام میشه هم از طرف گوشی هاست.

حالا باید وب سایتتونو بازسازی کنید؟

اگه سایت موبایلی داشته باشید یا وبسایتتون واکنشگرا باشه، در اکثر موارد، لازم نیست هیچ کاری بکنید، چون سایتتون خودش با وسیله ای که کاربر داره ازش استفاده میکنه هماهنگ میشه. اونطوری که گوگل میگه، سایتهایی که نسخه موبایل ندارند هم براشون مشکلی پیش نمیاد، اما خیلی از طراحان وب نگران این مسئله اند. موبایل داره به پلتفرم های دیگه غلبه میکنه و احتمالش خیلی زیاده که در آینده سایتهایی که فقط مخصوص دسکتاپ ساخته شده اند، امتیازشونو در برابر سایتهایی که هر دو نسخه رو دارند از دست بدن. پس اگه سایتتون واکنشگرا یا موبایلی نیست بهتره یکی از این دو گزینه رو انتخاب کنید. برای اینکه با هر دو گزینه آشنا بشید و بر اساس نیازتون مورد بهتر رو تشخیص بدید، پیشنهاد میدم مقاله دارکوب با عنوان طراحی سایت به صورت واکنش گرا و یا ساخت وب سایت ویژه موبایل: کدام یک برنده میدان است؟  رو مطالعه کنید.

سایتهای وردپرسی قدیمی چطور؟

اگه از نسخه های قدیمی وردپرس استفاده میکنید و با افزونه ها یه سایت موبایلی درست کردید، میتونید سایتتونو ارتقا بدید. خیلی از این افزونه ها مقدار زیادی از محتوا رو پاک میکنند و صفحاتی که درست میکنند معمولا فقط دربردارنده اطلاعات حداقلی هستند. گوگل هم در آینده از همین اطلاعات میخواد برای رتبه دادن به سایتتون استفاده کنه و مشخصه که این مقدار برای رفتن به بالای فهرست کافی نیست.

تلفیق وبسایتهای در یک وبسایت واکنشگرا

اگه از یه سایت جدا برای موبایل استفاده میکنید بهتره اونو با سایت دسکتاپی تون یکی کنید و به جای هر دو سایت یک سایت واکنشگرا داشته باشید. اینطوری دیگه فقط باید یکبار محتوا رو بروزرسانی کنید نه دو بار. بعلاوه بازاریابی راحتتر میشه، سایتتون روی موبایل هم همیشه تازه ترین محتوا رو در خودش داره، محتوا رو محدود نمیکنه و همون نوع از دسته بندی داده ها رو نمایش میده.
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این مقاله میتونید با ما تماس بگیرید.

03-ارديبهشت-1396

نویسنده این مقاله می باشد که از سال 1381 تا کنون در زمینه طراحی و بهینه سازی وب سایت فعالیت دارد.

شبکه اجتماعی های نویسنده اینستاگرام و لینکدین.

به اشتراک گذاری مطلب در

به اشتراک گذاری در فیس بوک به اشتراک گذاری در توئیتر به اشتراک گذاری در لینکدین

يک نظر بدهيد

موارد ستاره دار الزامی هستند

طراحی سایت دارکوب | هاست دارکوب | دارکوب نام و علامت تجاری ثبت شده این مجموعه می باشد.
دارای مجوز از (سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران) ، (رتبه 4 شورای عالی انفورماتیک کشور) ، (وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)
آموزشگاه طراحی سایت و سئو با مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه ای کشور افتتاح شد
دارکوب به عنوان شرکت خلاق توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزیده شد