پرستاشاپ Prestashop چیست؟ پرستاشاپ Prestashop چیست؟

رتبه این آیتم
پرستاشاپ Prestashop چیست؟
رتبه 4 در 1 رای از 1 تا 5

پرستاشاپ یه فروشگاه ساز منبع باز رایگانه که به بیشتر از 120000 سایت فروشگاه آنلاین در سرتاسر جهان خدمات رسانی میکنه. بیش از 275 افزونه و تسهیلات با دقت روش توسعه یافتند تا تجار بتونن با کمترین زحمتی فروششونو افزایش بدن. تمام امکانات این نرم افزار کاملا رایگان هستند.
پرستاشاپ یه نرم افزار رایگان دارای پروانه عمومی همگانی گنو است که در مرداد 86 به طور رسمی شروع به خدمات رسانی به کسب و کارهای متوسط و کوچیک کرد.
پرستاشاپ گذشته خوبی داره و حتی تونسته در سال 89 عنوان بهترین برنامه فروشگاه ساز منبع باز و در سال 90 بهترین برنامه تجاری منبع باز رو کسب کنه.
از سیستمهای پرداخت متنوعی مثل PayPal، Google Checkout، Payments Pro via API ، Authorize.net  و Skrill پشتیبانی میکنه. روی وب سرور 1.3 آپاچی و بالاتر، روی PHP 5 و بالاتر و روی مای اس کیو ال 5 استفاده شده و کار میکنه.
حدود 41 زبان در سطوح مختلف با این برنامه قابل استفاده اند، از جمله فارسی. اما فقط زبانهای انگلیسی و فرانسوی برای همه نسخه از پشتیبانی کامل برخوردارند. در پنل ادمین، در نرم افزار، آجاکس (AJAX) استفاده شده. میشه برای افزایش عملکردهای مختلف به فروشگاه آنلاین، به برنامه ماژول های دیگه هم اضافه کرد.
فرض کنید میخواهیم روی پرستاشاپ یه فهرست دینامیکی از محصولات رو مدیریت کنیم: رابط کاربری اجرایی کمکتون میکنه که با یک کلیک به راحتی بروزرسانی های پیچیده رو مدیریت کنید. صفحه پرداخت یک صفحه ای امکان مشاهده محصولات انتخاب شده و انواع روشهای ارسال ممکن رو به همراه جزئیات مورد نیاز (مثل مالیات بر ارزش افزوده، محدودیت های حمل و نقل، وزن و غیره) برای مشتری فراهم میکنه و مشتری میتونه پیام های مورد نظرشو با سفارش همراه کنه. بنابراین همونطور که میبینید پرستاشاپ در ساده کردن و راحت کردن کار مشتریها نهایت تلاششو کرده. پرستاشاپ در تبدیل مالیاتها بر اساس محل زندگی مشتری هم سیستم پیشرفته ای داره و به علاوه میتونه نرخ مبادلات رو شخصی سازی کنه. مشتریها میتونن واحد پولی رو که ترجیح میدن انتخاب کنند.
یکی دیگه از امکانات مهم این برنامه، تحلیل (آنالتیک) های سیستم و گزارش مشکلاته:

  • ردیابی بازدیدکننده ها

میتونید ببینید مشتریهاتون چه کسایی هستن و از کجا میان. ضمنا میتونید آمار بی نظیری رو که پرستاشاپ براتون فراهم میکنه مشاهده کنید.

  • مشاهده پروفایل مصرف کننده ها
  • ردیابی سفارشات و فروشها

میتونید ببینید چه روزهایی بیشترین فروش رو داشتید و موفقیتتونو ردیابی کنید.

  • کاتالوگ آمارها

میتونید اعداد و ارقام و آمارها رو درباره نحوه عملکرد محتوای سایتتون مشاهده کنید و بهترین فروشنده ها و کاتالوگهای برتر رو شناسایی کنید.

  • آمارهای وابسته

میتونید ببینید کی براتون بیشترین ترافیک رو میفرسته و نسبت بهش بی تفاوت نباشید.
این برنامه ابزار بازاریابی و تبلیغاتی خیلی خوبی هم داره، مثلا ایمیلهای پیگیری خودکار، خبرنامه، برنامه های وفاداری که جوایزی رو برای مشتریها فراهم میکنند، برنامه های ارسال برای یک دوست که در ازای معرفی سایت توسط مشتری به دوستانش به مشتری تخفیف میدن. در نتیجه این امکانات میتونید به مشتریهاتون یادآوری کنید که دفعه قبل کجاها رو مشاهده کردند یا بیشترین صفحات مشاهده شده کدوم صفحات هستند. و فروشتونو با کوپن و تخفیف افزایش بدید.
پرستاشاپ یه برنامه فروشگاه ساز سبک و مفید و ساده است با مزایای بیش شمار. میخوام بهتون بگم که همه چیزهای خوب ساده هم هستند.
دارکوب آماده است تا سایتهای شما رو با قالب ها و ماژول های پرستاشاپ، مختص کسب و کار شما، براتون توسعه بده.
ما برای توسعه سایتهای فروشگاهی از فروشگاه سازهای متنوعی استفاده میکنیم که بسته به نیاز و خواست شما قابل تغییره. برای مشاوره در مورد سایت فروشگاهیتون با ما تماس بگیرید.

04-اسفند-1395

نویسنده این مقاله می باشد که از سال 1381 تا کنون در زمینه طراحی و بهینه سازی وب سایت فعالیت دارد.

شبکه اجتماعی های نویسنده اینستاگرام و لینکدین.

به اشتراک گذاری مطلب در

به اشتراک گذاری در فیس بوک به اشتراک گذاری در توئیتر به اشتراک گذاری در لینکدین

1 نظر

  • سعید شمس شنبه, 30 تیر 1397 11:54 پست شده توسط سعید شمس

    سایت کاربردی دارین ممنونم

يک نظر بدهيد

موارد ستاره دار الزامی هستند

طراحی سایت دارکوب | هاست دارکوب | دارکوب نام و علامت تجاری ثبت شده این مجموعه می باشد.
دارای مجوز از (سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران) ، (رتبه 4 شورای عالی انفورماتیک کشور) ، (وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)
آموزشگاه طراحی سایت و سئو با مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه ای کشور افتتاح شد
دارکوب به عنوان شرکت خلاق توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزیده شد