ساخت سایت ارزان قیمت: مزایا و معایب ساخت سایت ارزان قیمت: مزایا و معایب

رتبه این آیتم
ساخت سایت ارزان قیمت: مزایا و معایب
رتبه 4 در 1 رای از 1 تا 5

هر کسب و کاری نیاز به یه وجهه آنلاین تأثیرگذار داره – بعبارت دیگه داشتن یه سایت باکیفیت شرکتی یه امر حیاتیه. اما مشکل اینجاست که هزینه های ساخت توسط بعضی از شرکتها بالاست و گاها ماهانه مبالغ زیادی رو به شرکتها تحمیل میکنه. از طرف دیگه هم قالبهای آماده یا استفاده از سایت سازهایی که با قیمتهای خیلی پایین مشتری جذب میکنند برای بازدیدکننده ها جذابیتی ندارند و انعطافپذیر نیستند. برای خروج از این حلقه میتونید از شرکتهای طراحی سایتی که خدماتشونو با قیمتهای پایینتری ارائه میدن استفاده کنید و از مزایای مختلف داشتن یه سایت تر و تمیز و حرفه ای و در دسترس مشتریها قرار گرفتن با هزینه ای مقرون به صرفه برخوردار بشید. خرید خدمات از این شرکتها میتونه ارزش خیلی زیادی برای کسب و کارتون داشته باشه.
الف) مزایای این روش

  • مقرون به صرفه بودن

این روزها اکثریت کسب و کارها کوچیکند و فروشنده های منفرد رو شامل میشن، از استارتاپها گرفته تا شرکتهای یه شبه بنا شده و این از ویژگی های کارهای آنلاینه. پرداخت هزینه های بالا برای طراحی سایت نه تنها آزاردهنده است بلکه حتی میتونه باعث ورشکستگی شرکتها هم بشه. اینجور مواقع بسیار مهمه که سریع و ساده سایتتونو بسازیم تا بتونید از همون روز اول کارتونو شروع کنید. اگه نگران پرداخت هزینه ها باشید نمیتونید تمام حواستونو بذارید روی کارتون و تمرکز کنید. بهترین کار اینه که از شرکتهای ارزون قیمت طراحی سایت استفاده کنید که تخصص رو با تجربه ترکیب میکنند و روی سایتتون به نمایش میذارن.

  • لازم نیست کارها رو خودتون انجام بدید

خودتونم میتونید با قالبها، ابزار و خدمات رایگان یا گاها گرون قیمت سایتتونو طراحی کنید، اما اینجا دیگه کسی مسئول نیست که طبق قرارداد سایتتونو بی کم و کاست بهتون تحویل بده، بلکه باید خودتون یا کارمنداتون وقت بذارید و روی سایتتون کار کنید، در حالی که اگه شما یا کارمنداتون همین وقت رو صرف کارهایی که تخصصتونه بکنید نتیجه خیلی بهتری خواهید گرفت. با استخدام یه شرکت معروف هممیتونید این مشکلو حل کنید و هم نیازی نیست همه کارها رو خودتون – با آزمون و خطا - انجام بدید. چون کسی که کارش طراحی سایته، خودشو به این کار اختصاص میده و چون براش آموزش دیده و همیشه هم سعی میکنه خودشو تو اون کار ارتقا بده، میتونه سریعتر و راحتتر و البته بهتر سایت رو طراحی کنه. شما هم میتونید این زمان رو بذارید روی کار خودتون و به این ترتیب پول بیشتری در بیارید. در واقع هر طور که حساب کنید میصرفه که یه شرکت ارزونتر انتخاب کنید که کارتونو انجام بده تا اینکه خودتون بخواهید همه کارها رو به عهده بگیرید.

  • فقط برای چیزی که نیاز دارید هزینه میکنید

بعضی از شرکتهای طراحی وب هزینه های بالایی بخاطر یه سری از خدماتشون از مشتریها میگیرن، اما اگه دقت کنید معمولا این خدمات، شامل قابلیتهای غیرضروری میشن که شاید اصلا هیچ وقت هم بهشون نیاز پیدا نکنید. مثلا یه فروشنده که تنها کار میکنه و مالیات بر ارزش افزوده نداره، به سرویسهای مربوط به مالیات بر افزوده روی سایتش هم نیازی نداره، در حالی که شاید یه شرکت دیگه بخواد این خدمات روی سایتش اجرا بشن. یه آژانس طراحی سایت خوب ارزان قیمت سعی میکنه در اون حدی که شما راحتید سایتو طراحی کنه تا برای شما هم تو هزینه ها صرفه جویی بشه. اطمینان حاصل کنید که قراردادتون متناسب با نیازهاتون باشه.

  • تخصص حرفه ای

بزرگترین مزیت استفاده از آژانس طراحی سایت اینه که شرکتتون از متخخصین و دانش حرفه ای طراحانش بهره مند میشه. با تجربه ای که این متخصصین دارن و با مهارتهاشون در ارتباطات، بازاریابی آنلاین و تجربه کاربری، در ساخت سایتی با بیشترین تأثیرگذاری از نظر جذابیت بصری و سازماندهی محتوا کمکتون میکنن. اگه خودتون متخصص بازاریابی نیستید، این نصیحت رو از ما بشنوید؛ ارزونترین آژانسها، که برای برنده شدن در محیط رقابتی بازار این کارو میکنن، قطعا برای برتری بر سایر رقبا نهایت تلاششونو برای راضی نگهداشتن مشتریها میکنن. به این ترتیب یه سایت متناسب با نیازهای شرکتتون و با توجه به اولویتهایی که مردم رو به سمت کسب و کار شما بکشونه خواهید داشت.

  • طراحی سایتهای سفارشی

اکثر ابزارهای طراحی سایتی که برای کار خود کاربر طراحی شدند قالبی هستند و ذاتا خیلی کلی ساخته شدند در نتیجه ظاهر همشون تقریبا مشابه همدیگه است. اما وقتی شما میخواهید چشم مشتریها رو مجذوب خودتون کنید، باید متفاوت باشید. با استخدام یه شرکت ارزون و خوب برای طراحی سایتتون میتونید بهشون ویژگی ها و امکانات خاصی رو متناسب با نیازهای شرکتتون سفارش بدید و روی سایتتون داشته باشید. دیگه نیازی هم نیست کدنویسی ها رو خودتون بلد باشید، چون طراح های شرکت میتونن براتون کدنویسی هم بکنند. مثلا اگه بخواهید چند تا فرم مختلف داشته باشید، بسته به نوع درخواستی که دارید میتونید چیزی فراتر از بسته های آماده طراحی سایت سفارش بدید و از نظر هزینه هم چیز زیادی براتون درنمیاد.

  • بهینه سازی موتور جستجو

با سپردن سایتتون به شرکت طراحی سایت، دیگه لازم نیست نگران تغییراتی که گوگل تو الگوریتمهاش میده باشید، چون فقط یک چیز مهمه و اون اینه که از همون ابتدا سایتتون بر اساس قوانین سئو ساخته بشه. طراح های حرفه ای سایت اطلاعات بروز و کاملی از درباره سئو دارند و میتونن سخت و مؤثر کار کنند تا سایتی متناسب با نیازهاتون تحویل بدن. نمیشه ارزش کلیدواژه های طولانی رو ندیده گرفت و قطعا متخصصهای شرکتی این رو میدونن و روی سایتتون اعمال میکنند. با استفاده از خدمات شرکت های طراحی وبسایت، میتونید از مهارتهای افرادی که با نحوه کار سئو آشنایی دارند و میتونند آینده نگری کنند بهره مند بشید. بنابراین سایتی خواهید داشت که نه تنها جذاب و تمیزه، بلکه تو فهرست نتایج هم رتبه بالایی میگیره.

  • خدمات پس از فروش

حالا که هزینه های خیلی آنچنانی نمیکنید، دلیل نمیشه که وقتی سایتتون به راه افتاد دیگه بقیه کارها رو دوش خودتون باشه. یه آژانس ارزون خوب میتونه نه تنها در طول فرایند طراحی، بلکه حتی بعد از اون هم به درخواستهاتون جواب میدن و اگه مشکلی داشتید ازتون پشتیبانی میکنند. همین که بابت مشکلات احتمالی نگرانی ندارید و میدونید با یه تلفن یا ایمیل هر مشکلی حل میشه، خودش براتون آرامش خاطری به همراه میاره که از همه دغدغه ها خلاص میشید و میتونید تمام و کمال روی کارتون تمرکز کنید و فروش و سود شرکتتونو بالا بیارید.
ب) مشکلات احتمالی و روش پیشگیری از بروز آنها
طراحی سایت ارزون قیمت هم درست مثل هر سرویس دیگه ای باید با احتیاط در نظر گرفته بشه. ممکنه بعضی شرایط باعث شن که استفاده از این خدمات مناسبِ شما نباشه، هر چند در اغلب موارد با انتخاب یه آژانس مناسب، مشکلات قابل پیشگیری هستند. اینجا براتون چند توصیه و پیشنهاد دارم که تا حد ممکن از بروز این مشکلات جلوگیری بشه.

  • ارزونی گاهی همراه با کیفیت خوب نیست

وقتی دنبال یه شرکت برای طراحی سایت متناسب با بودجه خودتون میگردید و به شرکتی برمیخورید که قیمتها رو با نازلترین قیمت ممکن ارائه میده، خیلی باید وسوسه کننده باشه. اما همین ارزونی ممکنه مشکلاتی رو به همراه داشته باشه. مثلا یه شرکتی که برای طراحی هاش قیمتهای بیش از حد ارزون میذاره، ممکنه تجربه کمی تو کارش داشته باشه یا با مشکلات طراحی سایت تو حوزه کاری شما آشنا نباشه، یا شاید کارمندهایی با مهارتهای کمتر استخدام کنه. اگه حواشی رو حذف کنیم به مشکل اصلی میرسیم: یعنی سایت طراحی شده ممکنه روی همه مرورگرها امتحان نشه و در نتیجه شرکتتون یه سری از مشتریها رو از دست بده. همه ساله شرکتها میلیونها تومن صرف هزینه تعمیرات سایت ناشی از بکارگیری شرکتهای نامناسب میکنند.
راه پیشگیری:
همیشه حین جستجوی شرکت طراحی سایت، دورنما رو ببینید. ببینید چند وقته تو این کار هستن و سوالاتی درمورد تجارب کاریشون و خدماتی که ارائه میدن و هزینه هاشون بپرسید. از باز کردن سرصحبت در مورد مسائل مختلف نترسید، مثلا اینکه اگه شما از نتیجه راضی نبودید چی میشه و .... اگه شرکت معتبر باشه از جواب دادن به این سوالها خوشحال میشه.

  • ممکنه مشتری های جدید رو از دست بدید

وقتی سایت بد طراحی شده باشه ممکنه تأثیر بدی روی بازدیدکننده ها بذاره. شما باید بازدیدکننده ها رو مثل مشتریهای آینده ببینید. گاهی ممکنه علت قیمتهای پایین، بی تجربگی شرکتها باشه یا ممکنه توقع داشته باشن که شما هر چی که بهتون دادن رو بی چون و چرا بپذیرید و برای جذب مشتری شرکتتون و فروش آنلاین و مواردی از دست کاری نکنند. اگه شرکتی که انتخاب میکنید برای خودش هم درست بازاریابی نکرده، احتمالا بهتر از این نمیتونه به شما کمکی کنه.
راه پیشگیری:
اینجا هم باید از همون ابتدای کار سوالاتی بپرسید. واضح توضیح بدید که دوست دارید تمرکز اولیه سایتتون روی چی باشه و چطور میخواهید به این هدف دست پیدا کنید. تمام شرکتهای مشهور باید حداقل راجع به عوامل و ویژگی هایی مثل فروش آنلاین و مدیریت شهرت صحبت کنند، بنابراین آماده باشید که اگه صحبتی صورت نگرفت یا از جوابهایی که گرفتید قانع نشدید، فرار کنید.

  • ممکنه ازتون بخوان حواشی رو حذف کنید

ممکنه توجه زیادی روی ارزون بودن ما رو از اصل موضوع که طراحی سایته دور کنه، اما دقت داشته باشید که همیشه هم ارزون بودن اقتصادی نیست. بعضی از شرکتهای ارزون قیمت حداقلی کار میکنند. اگه شما اولین معیارتونو برای انتخاب شرکت طراحی سایت روی قیمت بذارید و اثرش رو روی شهرت شرکتتون در نظر نگیرید دیگه سودی براتون نداره. ممکنه آخر کار سایتی تحویلتون بدن که کار باهاش مشکل باشه و قابل اعتماد نباشه یا جذابیتی نداشته باشه، و در نتیجه به برندتون لطمه بزنه. در پاره ای موارد، حتی ممکنه طراح ها در اواسط کار ناپدید بشن و کار شما رو نیمه کاره بذارن.
راه پیشگیری:
هیچ وقت به دنبال حداقلی ها نباشید، شما میتونید هم یه سایت خوب داشته باشید  خدمات مورد نظرتونو بدست بیارید و هم هزینه های گزاف متحمل نشید. شاید مجبور باشید یکم بیشتر وقت بذارید و تلاش کنید تا یه شرکت مناسب پیدا کنید اما بعدا نتیجشو خواهید دید. اگه ازتون پرسیدند که به متخصص سئو یا زمان دانلود سریع هم نیاز دارید یا نه، وسوسه نشید که سازش کنید، بچسبید به اسلحه هاتون.
ج) نتیجه
طراحی سایت ارزان هم مثل هر شرکت دیگه ای هم میتونه مقرون به صرفه باشه و هم میتونه یه چیز آبکی باشه. نکته اساسی اینه که بدونید امکانش هست که سایتتونو حرفه ای و مؤثر طراحی کنید بدون اینکه مجبور باشید بانک بزنید. فقط باید برای انتخاب شرکت مناسب یکم تلاش کنید تا نتیجه کمپینهای تبلیغاتیتون به ثمر بشینه و از رقباتون جلو بیفتید.


نویسنده این مقاله می باشد که از سال 1381 تا کنون در زمینه طراحی و بهینه سازی وب سایت فعالیت دارد.

شبکه اجتماعی های نویسنده اینستاگرام و لینکدین.

به اشتراک گذاری مطلب در

به اشتراک گذاری در فیس بوک به اشتراک گذاری در توئیتر به اشتراک گذاری در لینکدین

يک نظر بدهيد

موارد ستاره دار الزامی هستند

طراحی سایت دارکوب | هاست دارکوب | دارکوب نام و علامت تجاری ثبت شده این مجموعه می باشد.
دارای مجوز از (سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران) ، (رتبه 4 شورای عالی انفورماتیک کشور) ، (وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)
آموزشگاه طراحی سایت و سئو با مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه ای کشور افتتاح شد
دارکوب به عنوان شرکت خلاق توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزیده شد