سال 1396، سال محتوای سایت شماست! سال 1396، سال محتوای سایت شماست!

رتبه این آیتم
سال 1396، سال محتوای سایت شماست!
رتبه 5 در 1 رای از 1 تا 5

محتواتون مثل صحرا خشک شده؟ گاهی حتی برای حرفه ای ها و سایتهای با تجربه هم پیش میاد. الزاما هم چیز بدی نیست. نشونه بزرگ شدنه!
طی زمان چون خواننده ها همیشه بهترین ها رو روی سایت شما خوندن، عادت میکنن همیشه انتظار محتوای باکیفیت داشته باشن. وبلاگ ها باید همیشه بطور مداوم خودشونو ارتقا بدن و خلاق باشند تا بتونن کاربر رو راضی نگه دارند. این وسط فرصتهایی هم هست که بتونید محتواتونو بهتر کنید. چطوری؟ ما اینجا براتون 7 روش پیشنهاد میکنیم:

  • فرمت جدیدی معرفی کنید

با این روش میتونید براحتی و به بهترین شیوه محتواتونو تو مسیر درستش بندازید. لازم نیست چیزهایی رو که توشون خوبید فدا کنید یا از کنار گذاشتن چیزهایی که توشون خیلی عالی نیستید بترسید.
ویرایش ها و تغییرات کوچیک میتونه برای خواننده هاتون اثر خیلی خوبی داشته باشه. ببینید به چه روشهایی میتونید دسترسی به محتواتونو ساده تر کنید تا خواننده ها راحتتر بتونن مطالبتونو بخونن. همیشه یه راهی هست که بشه کارها رو ساده تر کرد.

  • عمقی کار کنید

معمولا پست ها بین 500 تا 1000 کلمه ای هستند، اما میتونید بیشتر از این هم بنویسید. از طرف دیگه اگه نتونستید به 500 تا برسونید، موضوع رو عمیق تر بررسی کنید، به این ترتیب میتونید مطلب رو به 2000 کلمه و حتی بیشتر برسونید.
محتوای خوب کاربرها رو در سطح عمیقتری درگیر میکنه. مسائلی رو باز کنید که کاربرهای سایتتون بهشون علاقه نشون میدن یا مسائل داغی که قبلا بهشون نپرداختید رو توسعه بدید. محتواهای طولانی به مخاطب مطالبی با ارزشی واقعی و ملموس ارائه میکنه و از این جهت میتونه صحرای خشک محتواتونو آبیاری کنه.
یکی دو تا گزارش بنویسید:
گزارش ها حاوی اطلاعاتی در مورد یک موضوع خاص ارائه میدن. این قطعات عمیق محتوا یه مسئله یا مشکلی رو مطرح میکنند و بعد هم راه حل هایی براش ارائه میدن. معمولا کاربرها برای اینکه بتونن به گزارش دسترسی داشته باشن حداقل باید یه ایمیل بدن تا بتونن گزارش رو به صورت فرمت PDF دانلود کنند.
گزارش باید حداقل 2000 کلمه باشه و با ارائه داده ها در جدول و نمودار ظاهری حرفه ای به خودش بگیره، نگارش خوبی داشته باشه و ویراستاری شده باشه. در واقع گزارش نه پست وبلاگ به حساب میاد و نه کتاب الکترونیک. چگالی و دقت گزارشهای منتشر شده نشونه سطح تخصص نویسنده سایت در اون حوزه است.

  • یک پروفایل صوتی درست کنید

فلسفه پشت برندتونو در قالب یه فایل صوتی توضیح بدید و برای خواننده هاتون منتشر کنید. با این کار یه چیزی به خواننده ها میدید که دانلود کنن (روی سایت کلیک کنند) و علاوه بر این هدف، میتونید تو این فایل صوتی خدمات و محصولاتتون هم معرفی کنید و کاربرها رو به به عضویت در بخشی از سایت یا در شرکت کردن و همراهی به هر صورتی که خودتون میتونید مدیریت کنید دعوت کنید. میتونید ازشون بخواهید تصاویر رو به اشتراک بذارن و به این ترتیب این فایل رو تا حد ممکن اثرگذار کنید. نکته ای که باید اینجا رعایت کنید اینه که کاری که از کاربرها میخواهید انجام بدن باید ساده و راحت باشه یا خودتون با امکاناتی که فراهم میکنید انجام اون کار رو براشون ساده کنید تا احتمال اینکه کاربر اون کار رو انجام بده بالا بره.
اگه قراره از طریق شبکه های اجتماعی یه رقابت بین کاربرها ترتیب بدید و محتوای ارسالی کاربرها رو روی اینستاگرام یا فیسبوک انبار کنید، با ساخت یک پست وبلاگ درباره شرکت کنندگان و نتایج مسابقه بهش زندگی ببخشید.

  • جذب وبلاگ نویس مهمان

بارها گفتیم یکی از روشهای جذب بازدیدکننده نوشتن پست روی وبلاگ های دیگه بعنوان مهمانه، اما نظرتون راجع به نویسندگی سایرین روی وبلاگ خودتون چیه؟ اینطوری میتونید تو رشته خودتون تبدیل به یه صدای معتبر بشید و شهرتی کسب کنید، به علاوه همیشه محتواتون تازه میمونه و دسترسی به سایتتون بالا میره.
یه متن مبالغه آمیز درباره تبدیل شدن به یه وبلاگ نویس مهمان بنویسید و از کاربرها دعوت کنید. اما منتظر نمونید تا یه نویسنده خیلی خوب خود به خود دم در وبلاگتون ظاهر شه، خودتون برید سراغش و ازش دعوت کنید. بهشون در مقابل محتوای خوبشون امکان لینک دادن به محتوای سایتشونو بدید.

  • محتوای سایتتونو بررسی کنید

برای اینکه دیگه سال آینده حتما محتوای وبلاگتونو یه مرحله بالا بکشید، محتوای قبلی رو بازرسی کنید. یعنی باید همه پست هایی رو که تا حالا منتشر کردید بخونید و بدهاشو پاک کنید. موضوعات مشابه رو یکی کنید، مگر اینکه برای برندتون اهمیت داشته باشن.
از حذف کردن محتوای قدیمی که سایتتونو پایین میکشه نترسید. اگر هم میشه دوباره روش کار کنید و اصلاحش کنید. سایتتون موزه محتوای قدیمی به درد نخور نیست. پس اگه دیدید مطلبی در جهت اهداف سایتتون کار نمیکنه بهتره از دستش راحت شید.

  • یک تقویم برای انتشار مطلب درست کنید

معمولا وبلاگ ها به جای اینکه یه تقویم هدفمند یکپارچه برای زمان انتشار مطلب روی سایتشون درست کنند، همینطوری هر چه بادا باد و هر وقت که شد مطلب میذارن. از امروز تا دو ماه آینده باید روی محتوای وبلاگتون کار کنید. وقتی برنامه تولید محتواتون خاص باشید میتونید ازش برای جمع آوری محتوا و ارتقای کیفیت انتشاراتتون بهره ببرید.
به تاریخ انتشار مطالب ماههای قبلتون نگاه کنید تا مطمئن بشید چیزهایی که تا الآن پست کردید استاندارد بوده باشند.
اگه تا الآن این کارها رو نمیکردید، حالا که به سال جدید نزدیک میشیم بد نیست یه وبلاگ تکونی داشته باشید و با ویرایش مطالب قبلی به استقبال بهار برید و بعد از اون رو این روش پابرجا بمونید تا دیگه وبلاگتون صحرایی نشه.
سال 1396 میتونه سال محتوای سایت شما باشه!


نویسنده این مقاله می باشد که از سال 1381 تا کنون در زمینه طراحی و بهینه سازی وب سایت فعالیت دارد.

شبکه اجتماعی های نویسنده اینستاگرام و لینکدین.

به اشتراک گذاری مطلب در

به اشتراک گذاری در فیس بوک به اشتراک گذاری در توئیتر به اشتراک گذاری در لینکدین

يک نظر بدهيد

موارد ستاره دار الزامی هستند

طراحی سایت دارکوب | هاست دارکوب | دارکوب نام و علامت تجاری ثبت شده این مجموعه می باشد.
دارای مجوز از (سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران) ، (رتبه 4 شورای عالی انفورماتیک کشور) ، (وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)
آموزشگاه طراحی سایت و سئو با مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه ای کشور افتتاح شد
دارکوب به عنوان شرکت خلاق توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزیده شد