یک سایت جدید خیلی بهتر از یک طراحی عالی است یک سایت جدید خیلی بهتر از یک طراحی عالی است

رتبه این آیتم
یک سایت جدید خیلی بهتر از یک طراحی عالی است
رتبه 5 در 1 رای از 1 تا 5

اصولا بیشتر سازمانهایی که سایت دارن خیلی نسبت به بروزرسانی طراحیش علاقه نشون میدن. خیلی از مشتریهای ما وقتی باهامون تماس میگیرن میگن از طراحی سایتشون انقدر خجالت میکشن که به مشتریهاشون میگن به سایتشون نرن یا روی سایتشون نوشتن "لطفا ما رو قضاوت نکنید، داریم روی بازسازی سایتمون کار میکنیم". اما این رفتار حرفه ای نیست و برای شروع یه رابطه با مشتری روش خوبی رو اتخاذ نکردند. مشکل این شرکتها اینه که نمیدونن کی باید سایتشونو بازسازی کنند. تو 18 ماه گذشتنه خیلی چیزها تو دنیای وب عوض شده و شرکتهای توسعه سایت مجبور شدند برای رسوندن خودشون به استانداردهای طراحی سایت، امکانات بیشتری به بسته های طراحیشون اضافه کنند.
اجازه بدید ببینیم چه چیزهایی در اینتروب تغییر کرده؟

  • وب موبایلی

این روزها نمیشه از طراحی سایت حرف زد و چیزی از موبایل نگفت. دو سال پیش شرکتها مجبور بودند دو تا سایت بسازن، یکی برای کاربرهای کامپیوتر و یکی برای کاربرهای موبایل. اما حالا میشه با طراحی سایت ریسپانسیو یا واکنش گرا که از CSS بهره میبره سایت رو برای همه نوع دستگاهی توسعه داد. یعنی میتونید فقط یک سایت بسازید و همین یکی روی همه دستگاه ها کار میکنه. علاوه بر این، سایتهای واکنشگرا مقرون به صرفه ترند، رتبه موتور جستجوی بهتری میگیرند، تجربه بهتری برای کاربرها به ارمغان میارن و مدیریتشون راحتتره. با وجود کاربرهای رو به رشد تلفن های همراه و تبلتها، وجود سایت واکنشگرا تبدیل به یک ضرورت شده. اوایل اردیبهشت 94، گوگل شرکتها رو ملزم به ساخت سایتهای سازگار با موبایل کرد. یعنی به دنیای وب گفتند که "اگه سایت موبایلی داشته باشید، ما رتبتونو روی نتایج جستجو ارتقا میدیم". خب این مزیت خوبیه. طراحی سایت واکنشگرا هم مقرون به صرفه است و هم کارآمد. در حالی که ساخت دو تا سایت هزینه بره. وقتی همه محتواتونو روی یه سایت میذارید تو زمان توسعه و مدیریت سایت هم صرفه جویی میشه. اینطوری میتونید با یک سیستم مدیریت محتوا، محتواتونو تغییر بدید، حذف کنید یا بروزرسانی کنید.

  • جهتیابی

تغییر بزرگ دیگه ای که اعلام شد، مگافهرست های قابل توسعه و بازشدنی بودند. این ابزار جهتیابی تازه به کاربرها کمک میکرد که از روی صفحه اصلی سایت نگاه عمیقتری به محتوای سایت بندازند. به علاوه میشه روی خیلی از این فهرستها، عکس و متنی هم جهت توضیح اضافه کرد.

  • تصویر متحرک روی صفحه اصلی

سازمانها خیلی علاقه دارند محصولات و خدماتشونو از همون صفحه اول سایت عرضه کنند و حالا یه راه خیلی خوب برای این کار پیدا کردند. اگه اخیرا وبگردی کرده باشید حتما متوجه شدید بعضی سایتها روی صفحه اصلیشون عناصر نمایش تصویر متحرک گذاشتند و پیامها و درخواست برای اقدامشونو روش نمایش میدن. با استفاده از این تصاویر روی صفحه اصلی سایت میتونید از قانون 7 ثانیه برای جلب توجه کاربر بیشترین بهره رو ببرید و با ارائه اطلاعات مرتبط، مسیری واضح برای رسیدن به هدف به کاربر ارائه بدید.

  • خوراک شبکه های اجتماعی

با اینکه شرکتهایی که وقت زیادی صرف ساخت پروفایل روی توئیتر و فیسبوک کرده بودند، یه مدت داشتند به این نتیجه میرسیدند که همش حبابی بوده که دیگه عمرش سر اومده و داره از بین میره، اما همچنان شبکه های اجتماعی نقش مهمی در بازاریابی ایفا میکنن و میتونن به طرق مختلف برای سایتتون مخاطب جذب کنند. امروزه بیشتر سایتها، پروفایل فیسبوک و توئیترشونو به صفحه اصلی سایت یا صفحه تماس با ما لینک میکنن. بیشتر شرکتهای طراحی سایت میتونن براحتی خوراکهایی به این شبکه ها اضافه کنند و اونها رو متناسب با نیازهای برند تغییر بدن.

  • فوترهای قابل توسعه

یه تغییر دیگه که تو صنعت طراحی سایت شاهدش بودیم، فوترهای قابل توسعه هستن که بهشون نقشه سایت فوتر هم میگن. همونجایی که در پایین سایت معمولا برای قسمت حق کپی رایت و حقوق سایت محفوظ است استفاده میشه، حالا تبدیل شده به اولین قسمتی که کاربرها بتونن محتوای سایت رو ببینن. نقشه های فوتر به کاربرها کمک میکنند معماری سایت رو کشف کنند و براحتی صفحاتی رو که دیدنشون ضرورتی نداره تو یک سیستم فهرست قرار میده.

  • محتوای چرخشی

فضای صفحه اصلی سایت محدود و باارزشه؛ میتونید با استفاده از این روش، محتوای بیشتری رو روی فضای محدود صفحه اصلی سایت به صورت گردشی یا روی تب ها نمایش بدید. سایتهای زیادی برای نمایش اخبار، فرصتهای شغلی، لوگوی مشتری ها، مطالعه های موردی و انواع و اقسام محتوا در یک منطقه کوچک از اسکرولر یا طراحی تب بندی شده استفاده میکنند. طبعا وقتی محتوای زیادی داشته باشید دوست دارید روی صفحه اصلی نشونشون بدید، در این مواقع میتونید با این تکنیک زیبا دیده بشید و تعداد کلیک ها رو افزایش بدید.

  • خودتونو از شر فناوریهای قدیمی خلاص کنید

یه دلیل دیگه برای تازه کردن طراحی سایت اینه که از شر فناوری های قدیمی که دیگه پشتیبانی نمیشن یا سرعتشون پایینه نجات پیدا کنید. مثلا فلش با اینکه یه زمانی خوب بود ولی الآن دیگه دوره فلش سر اومده و دیگه جاش روی صفحه اصلی سایت نیست. به علاوه اگه روی همه مرورگرها پشتیبانی نشید، نشون میده طی چند سال اخیر خیلی برای سایتتون وقت و سرمایه نذاشتید. بروزرسانی فناوریهای وب میتونه سرعت بارگذاری سایت رو کاهش بده، تعامل بهتری ایجاد کنه و نشون میده شرکت شما به کیفیت سایتش اهمیت میده.

  • سایت قدیمیتونو بندازید دور

همین امروز میتونید امکان ارتقای سایتتونو بررسی کنید. علاوه بر اونچه که در بالا مطرح کردیم، ارتقای سایت مزایای خیلی بیشتری به همراه داره و قیمت ساخت یک سایت تعاملی قوی هم پایین اومده. بهترین کار اینه که گوشی تلفنو بردارید و سوالاتونو بپرسید. متخصصان شرکت دارکوب خوشحال میشن شما رو تو ارائه بهتر خدمات به مشتریهاتون یاری برسونن. باهامون تماس بگیرید.


نویسنده این مقاله می باشد که از سال 1381 تا کنون در زمینه طراحی و بهینه سازی وب سایت فعالیت دارد.

شبکه اجتماعی های نویسنده اینستاگرام و لینکدین.

به اشتراک گذاری مطلب در

به اشتراک گذاری در فیس بوک به اشتراک گذاری در توئیتر به اشتراک گذاری در لینکدین

يک نظر بدهيد

موارد ستاره دار الزامی هستند

طراحی سایت دارکوب | هاست دارکوب | دارکوب نام و علامت تجاری ثبت شده این مجموعه می باشد.
دارای مجوز از (سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران) ، (رتبه 4 شورای عالی انفورماتیک کشور) ، (وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)
آموزشگاه طراحی سایت و سئو با مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه ای کشور افتتاح شد
دارکوب به عنوان شرکت خلاق توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزیده شد