مدهای طراحی وب سایت در سال 1396 مدهای طراحی وب سایت در سال 1396

رتبه این آیتم
مدهای طراحی وب سایت در سال 1396
رتبه 2 در 1 رای از 1 تا 5

دوباره سال جدید داره میرسه و صنایع بخاطر اونچه که طی سال گذشته کسب کردند جشن میگیرند. ما هم اینجا تو دارکوب بخاطر چیزهایی که سال جدید با خودش به همراه میاره خوشحالیم. تو محیط دائما در حال رشده اینترنت، بروز بودن و استفاده از آخرین گرایش های طراحی سایت برای شرکتهای دیجیتالی خیلی مهمه.
همینطور که طراحی سایت داره همچنان طراحی اسکیومورفیک رو به نفع طراحی فلت کنار میزنه، یه چیزی هر روز روشن تر میشه و اون اینه که محتوا پادشاهه سایته. الآن بیشتر از هر وقت دیگه ای اهمیت نمایش محتوا در بهترین نور ممکن برامون روشن شده. ما بعنوان طراح باید اطمینان حاصل کنید که ترکیب سایت و طراحی نه تنها محتوا رو بهتر میکنه بلکه به درک بهتر کاربر از برند و صدای شما و روش ارسال پیامتون کمک میکنه. تو این مقاله قصد داریم نگاهی به گرایشهای سال 1396 بندازیم تا مطمئن بشید که محتوا تاج گذاری کرده.

  • تو چشم باشید

استفاده از عنوان های بزرگ و رنگهای تو چشم تو طراحی سایت خیلی هم تازه نیست اما خیلی بیشتر رواج پیدا کرده و حالا تو همه صنایع داره بکار میره. چون دوره توجه همیشه پایینه، جلب توجه کاربر و دادن یه خلاصه سریع در نگاه اول به کاربر برای نگهداشتن کاربرها اهمیت پیدا میکنه.
در حالی که ما به محتوا تمرکز داریم و به روشهای طراحی فلت و مینیمالیسم چسبیدیم، باید یه چیزی رو تو فرهنگ تجارت در نظر بگیریم و اون شخصیت سایته. یکی از روشهای شخصیت دادن به سایت استفاده از رنگهای جذاب و تو چشمه.
یه چیز جالب در این رابطه اینه که صنایع مختلفی برای درگیر کردن کاربر با محتوای سایت و تبدیلشون به مشتری از همین روش استفاده کردند. یعنی از تیترهای بزرگ و رنگهایی که کاربر بهتر بتونه هدف و مدل سایت رو درک کنه. اما اگرچه فرمول کار یکسانه اما هر کدوم از این سایتها و برندها در نوع خودشون خاص و بی نظیرند.
یه نکته ای که باید اینجا اضافه کنم اینه که منظور از تیترهای بزرگ، اندازه نوشته نیست بلکه بیشتر منظور میزان فضاییه که تیتر اشغال میکنه.

  • طراحی های غیرمرسوم و هیجان انگیز

طی سالهای اخیر، بخاطر معرفی طراحی فلت، عناصر کادربندی شده زیادی روی سایتها بوجود اومدند. یه عده در مقابل برای خاص بودن میون سایتهای استاندارد شده و با بهبود قالب CSS از بلوک های محتوا استفاده کردند و این طرح مد شد. پینترست مثالی از کاربرد این روشه. طراح ها میتونن با خنثی سازی و یکی کردن تایپوگرافی یا عوامل گرافیکی روی سایت، سایتهای جذابتری بسازن و چشم کاربر رو از طریق محتوای صفحه به سمتی که خودشون میخوان هدایت کنند.

  • عملکرد

احتمالا این یکی مهمترین مد سال جدید میشه. چون گوگل صفحات سرعتی موبایل رو در دستور کار خودش قرار داده و تو نتایج جستجوی موبایلی این صفحات رو در نظر میگیره و کاربرها هم میخوان محتوا سریعتر از قبل به دستشون برسه، بنابر این برای نگهداشتن کاربرها روی سایت، عملکرد خیلی مهمه. یعنی باید تأکید بیشتری روی بهینه سازی فضای سفید، تایپوگرافی و رنگهای برند داشته باشیم و استفاده از تصاویر سنگین رو محدود کنیم. با اینکه تصویر برای جذب کاربر و نمایش بصری محصولات اهمیت زیادی داره، اما انتظار داریم تصاویر کمتر و کوچیکتری روی سایتها ببینیم.
حالا آماده اید از این گرایشها برای سایتتون استفاده کنید و مشتری رو در سطح جدیدی با خودتون همراه کنید؟ میخواهید محتواتون تاجی رو که شایستگیش رو داره به سرش بذاره؟ اگه جوابتون به این سوالها مثبته، با دارکوب تماس بگیرید و از گروه خلاق ما برای مدیریت محتواتون کمک بگیرید.


نویسنده این مقاله می باشد که از سال 1381 تا کنون در زمینه طراحی و بهینه سازی وب سایت فعالیت دارد.

شبکه اجتماعی های نویسنده اینستاگرام و لینکدین.

به اشتراک گذاری مطلب در

به اشتراک گذاری در فیس بوک به اشتراک گذاری در توئیتر به اشتراک گذاری در لینکدین

يک نظر بدهيد

موارد ستاره دار الزامی هستند

طراحی سایت دارکوب | هاست دارکوب | دارکوب نام و علامت تجاری ثبت شده این مجموعه می باشد.
دارای مجوز از (سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران) ، (رتبه 4 شورای عالی انفورماتیک کشور) ، (وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)
آموزشگاه طراحی سایت و سئو با مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه ای کشور افتتاح شد
دارکوب به عنوان شرکت خلاق توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزیده شد