اجرای استراتژی محتوا طی توسعه سایت اجرای استراتژی محتوا طی توسعه سایت

رتبه این آیتم
اجرای استراتژی محتوا طی توسعه سایت
رتبه 5 در 1 رای از 1 تا 5

وقتی حرف از استراتژی محتواست، بیشتر بحث در مورد دغدغه افراد در مورد اینه که چه مطلبی، کجا و به چه شکلی تولید بشه و کجا اون محتوا رو میزبانی کنیم تا اهداف استراتژی و فروش به نتیجه برسن.
کسب و کارها و برندهایی هم که تازه به قدرت بازاریابی محتوا پی بردند براشون دغدغه چگونگی انجام این کار وجود داره، یعنی میپرسن "چطور میتونم این پست وبلاگ رو به روشی جذاب روی سایتم منتشر کنم؟ یا چطور به این صفحه حس تازگی و پویایی بدم؟" و از همه مهمتر اینکه "چطور میتونم همه این کارها رو با حفظ آرامش انجام بدم و حس نکنم دارم برای سرپا کردن سایتم میجنگم؟"
با وجود مدیرهای شرکتهایی که چپ و راست فکر میکنن از حق خودشون برای مدیریت محتوا روی CMS محروم شدند و کلا شرکتهای توسعه دهنده سایتشون نمیذارن سایتشونو تغییر بدن یا چیزی به محتواش اضافه کنن، من فهمیدم که وقتی بازاریابی محتوا رو تجربه کنن موفقیتی کسب میکنن و بهشون حس قدرت کسی رو میده که خودش از اول سایت رو بنا کرده.
و من میخوام از همینجا وارد بحث شم.
تو پست امروز میخوام یکم بیشتر وارد مرحله توسعه کار خودمون موقع ساخت و بازسازی سایت برندتون تو دارکوب بشم. چون این هم برمیگرده به مدیرت محتوای پیشرفته.

  • شروع کار با وردپرس

اگه خوب اینور اونور سایت دارکوبو گشته باشید حتما متوجه شدید که گروه ما به جز مواقعی که بخواهیم سایت فروشگاهی بزنیم، از طرفدارهای پروپاقرص وردپرسیم. به نظر ما برای رسیدن به چیزهای خوب باید یه فوندانسیون خوب داشت و فوندانسیون سایت با وردپرس شروع میشه. چون...
1- به عنوان یه پیشخون اداری برای مدیریت محتوا، کار کردن باهاش خیلی آسونه. همه کارهایی که میشه روی این پیشخون انجام داد مسیر مشخصی دارند و از همون ابتدا تا آخر کار مشخصه. ضمنا یه کتابخونه نامحدود دارید که رسانه های مد نظرتونو توش بذارید (عکس، فایل ها، گزارشها و غیره) و میشه باهاش هر وقت که دلتون بخواد محتوا تولید کنید.
2- کار با پیشخوان ادمین وردپرس با گذشت زمان ساده تر هم میشه. نه تنها میتونید خودتون با لپتاپ یا کامپیوتر رومیزیتون تو خونه یا شرکت تغییرات رو اعمال کنید، بلکه میتونید این محتوا رو از طریق تبلت یا گوشی هوشمندتون به صفحات مورد نظر اختصاص بدید و در عین حال تقریبا همون تجربه کاربری رو داشته باشید که پشت کامپیوتر دارید.
3- و آخرین مورد اینکه وردپرس بسیار انعطاف پذیره و امکانات بیش شماری برای افزایش، سفارشی سازی و تغییرات آینده سایتتون ارائه میده. با وجود این همه راحتی و سادگی کار باز هم میشه سایتهای بسیار پیچیده ای ساخت با طراحی های سطح بالا و باز هم از طریق صفحه مدیریتتون در دسترس باشه. همه سایتهایی که روی وردپرس ساخته شدند میتونن از هم متفاوت باشن و بر اساس اهداف و روشهای مدیریتی گروه خودتون سفارشی سازی بشن.

  • زمینه های سفارشی سازی و انواع پستها

بعد از طراحی سایت به کمک وردپرس، من از نزدیک با توسعه دهنده شرکتمون، آقای محمد بالوی پور، کار میکنم تا با هم پشت صحنه سایت جدیدتونو شکل بدیم. اینجای کار، محتوایی رو که روی سایتتون موجود هست بررسی میکنم و بر اساس اهدافی که برای محتواتون تعیین کردید میسنجم. حالا قبل از اینکه همه چیز سخت و سفت بشه سعی میکنم پیشنهاداتی درمورد ساختاربندی بهتر سایت برای زمینه های نوشتن محتوا به محمد بالوی پور ارائه میدم . این کارو با CMS با نوع پست سفارشی انجام میدم تا داده هایی که میتونن براحتی روی سایت قرار بگیرن جاسازی بشن و بتونید بجای جنگیدن با سایتتون، روش تمرکز کنید.
بنابراین بسته به اهداف ظاهری صفحه یا اونچه که تو سوال اول نوشتم، این قسمتها رو قرار میدم و سعی میکنم تمام زمینه ها رو پوشش بدم و در عین حال محدودیت ها و قابلیتهایی رو که میشه به تیم اجرایی خودتون سپرد اعمال میکنیم.
ضمنا بسته به خواست خودتون یا سطح آشناییتون با مدیریت محتوا، من تعیین میکنم برای اعتبار بخشیدن به محتواتون چه قوانینی باید قبل از انتشار محتوا اعمال بشن.
گاه بسته به اکتشافاتم ممکنه پیشنهاد کنم که قسمتهایی مثل اسنیپت های آموزشی و منطق شرطی پیاده سازی بشه یا شروع به کار کنه- فقط ما باید خودمونو با شرایط رو به رشد و تمایلات شما برای مدیریت محتوا هماهنگ کنیم.

  • مدیریت تصویر پویا

ما افزونه هایی روی سایتتون نصب میکنیم و خودمون تنظیمات لازم رو انجام میدیم که این افزونه ها در پس زمینه سایت کار میکنن و تصاویری رو مدیریت میکنن. ما فهمیدیم که خیلی از مشتریهامون تو شرکتشون طراح ندازن یا حتی شاید تغییر اندازه عکس و دست زدن به عکسها براشون سخت باشه. برای همین با اسنیپت های آموزشی این قسمت تصاویر رو پوشش میدیم و خصوصا قوانین مشخصی وضع میکنیم که عوامل مدل دهی متفاوت به عکسها با صفحه یا پست سازگار بشه. به این ترتیب مدیر محتوا براحتی میتونه عکس رو آپلود و استفاده کنه.

  • سفارشی سازی پیشخوان با نقش کاربر

حتی با همه تکنیکهای ظریفی که برای ساده کردن محتوای مدیریتی بکار گرفته شده، همچنان همه تنظیمات دیگه غیر از تنظیمات مرتبط با محتوا شامل انتخاب ها و پیکربندی های مختلفی که به سایتتون ربط دارن، روی صفحه اصلی قرار داده شدند و در صورتی که تمایل داشته باشید برای اینکه اعضای گروهتون دچار مشکل نشن جابجا میشن.
برای اینکه مدیریت محتوا تا جای ممکن مؤثر بشه، بیشتر سایتهای سفارشی ما روی وردپرس بکار گرفته شدند و برای مدیریت نحوه کار کاربر روی سایت بر اساس نقشی سازمانیشون قوانینی در نظر گرفته شده. وردپرس در واقع بخشی داره که به کاربرها درجه میده مثلا ادمین، ویراستار و مشترک (عضو سایت)، اما ما همه این ابزارها رو که بصورت پراکنده قرار گرفتند تو یه قسمت جمع میکنیم تا جهتیابی سایت راحتتر بشه و حواس کسی پرت نشه.

  • آماده اید که احساس قدرت کنید؟

در آخرین مرحله توسعه، من محتوای سایتتونو بهینه میکنم. اینجا دیگه حس نزدیکی و آشنایی با وردپرس سفارشی شما پیدا میکنم و وقتی شما یا مدیر محتواتون برای آموزش بیان من دیگه آماده ام که به یه متخصص تبدیلتون کنم.
حالا سوال اینجاست که: شما برای بروزرسانی محتواتون و مدیریت استراتژی بازاریابی محتوای قوی چقدر قوی شدید؟ هنوز خیلی حس قدرت نمیکنید؟
اشکالی نداره، ما میتونیم کمکتون کنیم.


نویسنده این مقاله می باشد که از سال 1381 تا کنون در زمینه طراحی و بهینه سازی وب سایت فعالیت دارد.

شبکه اجتماعی های نویسنده اینستاگرام و لینکدین.

به اشتراک گذاری مطلب در

به اشتراک گذاری در فیس بوک به اشتراک گذاری در توئیتر به اشتراک گذاری در لینکدین

يک نظر بدهيد

موارد ستاره دار الزامی هستند

طراحی سایت دارکوب | هاست دارکوب | دارکوب نام و علامت تجاری ثبت شده این مجموعه می باشد.
دارای مجوز از (سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران) ، (رتبه 4 شورای عالی انفورماتیک کشور) ، (وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)
آموزشگاه طراحی سایت و سئو با مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه ای کشور افتتاح شد
دارکوب به عنوان شرکت خلاق توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزیده شد