نقش استراتژی محتوا در اتوماسیون بازاریابی و آموزش کاربرها نقش استراتژی محتوا در اتوماسیون بازاریابی و آموزش کاربرها

رتبه این آیتم
نقش استراتژی محتوا در اتوماسیون بازاریابی و آموزش کاربرها
رتبه 4 در 1 رای از 1 تا 5

شرکتهای کوچیک و بزرگ، همه نرم افزار اتوماسیون بازاریابی دارن که سطح موفقیتشون رو تغییر بده، اما همه این تلاشها به دلیل عدم استفاده از استراتژی محتوا در اتوماسیون بازاریابی به شکست منتهی میشن.
شما میتونید ارسال ایمیل ها یا تقسیم بندی مخاطبینتونو اتوماسیون (خودکار) کنید، اما نمیتونید ایده های خوبی رو که از تحقیقات نشأت میگیرن اتوماسیون کنید.
اول از همه باید چند تا چیز رو تعریف کنم که ذهنمون با هم همسو بشه:
1- استراتژی محتوا یعنی تعیین شکل، عملکرد و موضوع محتوایی که به سازمان در رسیدن به اهدافش کمک میکنه. (برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد استراتژی محتوا میتونید مقالمونو بخونید)
2- اتوماسیون بازاریابی یعنی تقسیم بندی خودکار و شخصی سازی آموزش مخاطب با هدف تبدیل یک فرد بیگانه به کاربری شناخته شده، و بعد از اون به مشتری و بعد هم به یک طرفدار و مدافع.
حالا نقش استراتژی محتوا کجای اتوماسیون محتواست؟ اجازه بدید این بحث رو با دو تا سول دیگه جواب بدیم:

  • چی داریم؟

از همه کارهایی که دارید انجام میدید و کارهایی که قبلا انجام دادید یه فهرست بردارید. خب قطعا یکیش اینه که یه وبلاگ دارید (وبلاگ، مطالعه موردی، توصیفات محصولات و خدمات)، اما باید فروش موازی، موارد استفاده، رضایت مشتریها، شبکه های اجتماعی و چیزهای دیگه رو هم در نظر بگیرید. اینجاست که استراتژی محتوا میتونه شکافها رو پیدا کنه و ببینه کجاها محتوا میتونه به اهداف دیگه کمک کنه و کجاها میتونه برای شخصی سازی پروسه آموزش کاربرها بکار گرفته بشه.

  • هدف کیه؟

تحقیق اولیه از ویژگی های مخاطبان میتونه کمکتون کنه که تلاشهای بازاریابیتونو تقسیم بندی کنید. تو دارکوب ما برای انبار کردن همه چیزها از استراتژی های محتوامون کمک میگیریم: برای اطلاعات مخاطبان از طریق نمودار، تحقیق رفتار و روانشناختی کاربر.
وقتی زمان نقشه برداری از محتوا برای فرایند آموزش کاربرها برسه، همه این اطلاعاتی که از محتوا و مخاطبها داریم برای اتوماسیون (خودکار کردن) بازاریابی جریان آموزش بکار خواهد رفت.
اگه تازه با اتوماسیون بازاریابی آشنا شدید، ما قبلا یه پست نوشتیم درباره اصطلاحات طراحی سایت ویژه مبتدیان که تو یه بخشیش اتوماسیون بازاریابی رو هم توضیح دادیم. برای درک بهتر این مفهوم این گفته هم کمک می کنه:
"اکثر افرادی که با شما ارتباط برقرار میکنن، هر کاری هم بکنید هیچوقت ازتون خرید نمی کنن. حتی اونهایی که دیگه براتون شناس میشن، هیچ وقت، هرگز ازتون چیزی نخواهند خرید."
برای شرکتهای B2B، آموزش کاربر به صورت یادآوری و صبورانه باید انجام بشه. یادآوری برای کسایی که کاربرتون هستن و صبورانه از اون جهت که باید صبر کنید تا روزی که پولش براشون جور شه یا یه نیاز ضروری براشون پیش بیاد.
محتوای شما باید مثل یه سریال چند فصلی باشه. فصل اول میتونه حتی سه قسمتی باشه: سه تا ایمیل برای محکم کردن جای پا، اینجا باید سعی کنید تا جای ممکن برای کاربر مفید واقع بشید تا روزی در آینده نزدیک به فهرست سایتهای مورد علاقش اضافه بشید و زمانی که لازم داشت ازتون خرید کنه یا اقدامی انجام بده و در قیف فروش جلو بره.
قسمتهای بعدی سریال کمپین های آموزش کاربرها از طریق استراتژی محتوا - که سعی در تولید و تبدیل محتوا به محتوای وسوسه کننده و هیجان انگیز برای مخاطب مد نظر داره – باید تو اتاق های فکر انجام بشه.
این سریال میتونه یه مدل دیگه هم پیش بره. میتونید از نرم افزارهای اتوماسیون بازاریابی استفاده کنید و اگه کاربر روی ایمیل خاصی کلیک کرد یا محتوای خاصی رو مشاهده کرد، محتوای خاصی براش ارسال بشه. اینطوری اگه محتواتون در زمان مناسب به دست مخاطب برسه میتونید بیشترین بهره رو ازش ببرید. ابزارهای اتوماسیون بازاریابی در تعیین این زمان مناسب میتونن کمکتون کنن.
اگه شغل شما کار کردن روی استراتژی محتواست یا تولید کننده محتوا هستید، دونستن اینکه بازاریابی محتوا چطور کار میکنه میتونه کمکتون کنه که کارتونو بهتر انجام بدید. اگه بازاریاب هستید باید راهنمای محتوا و مخاطب رو بخونید تا بتونید تصمیمات بهتری برای دسترسی به مخاطبتون بگیرید. به همین دلیله که هر کاری که برای اتوماسیون بازاریابی انجام میدیم باید از روز اول تو استراتژی محتوا در نظر گرفته بشه.


نویسنده این مقاله می باشد که از سال 1381 تا کنون در زمینه طراحی و بهینه سازی وب سایت فعالیت دارد.

شبکه اجتماعی های نویسنده اینستاگرام و لینکدین.

به اشتراک گذاری مطلب در

به اشتراک گذاری در فیس بوک به اشتراک گذاری در توئیتر به اشتراک گذاری در لینکدین

يک نظر بدهيد

موارد ستاره دار الزامی هستند

طراحی سایت دارکوب | هاست دارکوب | دارکوب نام و علامت تجاری ثبت شده این مجموعه می باشد.
دارای مجوز از (سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران) ، (رتبه 4 شورای عالی انفورماتیک کشور) ، (وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)
آموزشگاه طراحی سایت و سئو با مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه ای کشور افتتاح شد
دارکوب به عنوان شرکت خلاق توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزیده شد