طراحی سایت قراردادی چیست؟ طراحی سایت قراردادی چیست؟

رتبه این آیتم
طراحی سایت قراردادی چیست؟
رتبه 3 در 2 رای از 1 تا 5

کار قراردادی تو خیلی از صنایع مختلف بکار میره و بیشتر تاجرها و مشتریها معنیشو میدونن و کلمه خودش گویای مطب هست.
قراردادها برای استفاده خاصی منعقد میشن. مثلا بعضی از نجارهای حرفه ای برای ساخت وسایل خونه قرارداد میبندن، طراح های حرفه ای هم برای طراحی داخلی منزل، برای طراحی سایت و غیره قرارداد میبندند. مهندسهای نرم افزار هم با اینکه قرارداد قطعات نرم افزار میبندن اما موقع طراحی و توسعه سایت ممکنه یکم کار پیچیده بشه.

  • چرا معمولا این کلمه تو صنعت توسعه و طراحی سایت به اشتباه بکار میره؟

یکی از دلایل اصلیش عدم اطلاع و درک صحیح از این کاره. چون طراحی سایت از اون کسب و کارهاییه که راحت میشه شروعش کرد و نیاز به پیش زمینه و مهارتی نداره و خیلی ها با یکم دانش از این کار شروع میکنن با قیمتهای خیلی پایین کار میکنن و از سایت سازهای رایگان برای کارهاشون استفاده میکنن و اسم خودشونم میذارن طراح سایت! به همین خاطره که خیلی وقتا مردم فکر میکنن فقط کافیه سرچ کنن طراحی سایت فلان شهر و بعد هم شانسی وارد یکی از صفحات میشن و فکر میکنن همشون طراح های حرفه ای هستن.
عبارت "قراردادی" وارد این عرصه شد، چون این طراح های آماتور و تازه کار این عبارت رو تو سایتهای دیگه دیدن و بدون اینکه معنی درستشو بدونن بکار بردند.

  • حالا طراحی سایت قراردادی واقعا به چه معناست؟

طراحی سایت قراردادی به سایتی میگن که کدگذاری شده باشه و توسط متخصص برنامه نویس، متناسب با نیازهای مشتری خاص نوشته شده باشه. یه سایت قراردادی میتونه از یه سایت بروشوری سایت باشه تا یه سایت فروشگاهی یا سایتی با مدیریت کامل و با سیستم مدیریت محتوای قراردادی خودش.
یه متخصص کدنویسی قراردادی کنترل بیشتری روی ظاهر و عملکرد سایت داره، میتونه ابزار و ویژگی های منحصر به فردی طراحی کنه و با کدهای مناسب، سرعت بارگذاری صفحات رو سرعت ببخشه و بهتر بهینه سازی کنه.
یه کدنویس قراردادی برای ساختن سایت از اسکریپتها و نرم افزارهای آماده یا سایت سازهای درگ و دراپ یا سیستم های مدیریت محتوای منبع باز مثل وردپرس و جوملا و این ابزارهای سایت ساز استفاده نمیکنه. یه سری ابزارهایی هم هستن که فقط همین طراح های آماتور و یه سری آژانس های طراحی سایت تجارت پیشه بکار میبرن.

  • پس طراحی سایت قراردادی باید گرون تر باشه، نه؟

متاسفانه بخاطر اینکه هر کسی راحت میتونه وارد عرصه طراحی سایت بشه، طراحی سایت تبدیل به عرصه ای شده که پر از آماتورهای دوره ندیدست که فقط میخوان پول مردمو بالا بکشن. اوایل که اینترنت تازه اومده بود، اگه میخواستید بدید براتون سایت بسازن و محدودیت مالی داشتید، میتونستید برید سراغ سایت سازها یا با وردپرس خودتون انجامش بدید. البته اون موقع هزینه یه توسعه دهنده سایت قراردادی خیلی گرونتر بود اما الآن هم معلوم نیست چی تحویل میگیرید و متاسفانه خیلی از شرکتها هم تو دام این قبیل آژانس های طراحی سایت و افرار شیاد میفتن که برای نصب سایت ساز ازشون پول میگیرن.
اگه دنبال یه شرکت طراحی سایت قراردادی حرفه ای میگردید باید ازشون بپرسید تا مطمئن بشید توسعه دهنده های قراردادی هستن یا نه، خودشون کدنویسی میکنن، میخوان وردپرس و امثالهم نصب کنن؟

حتی صرف پرسیدن این سوالها هم دلیل نمیشه که طرفتون یه توسعه دهنده قراردادی باشه. شرکتها معمولا افراد سرزبون داری رو جلو میفرستن که دقیقا همون چیزهایی رو بهتون بگن که خودتون دوست داشتنید بشنوید. اما بیشتر طراح های آماتور خودشونم توجهی ندارن که قراردادی واقعا چه معنی میده.
12-دی-1395

نویسنده این مقاله می باشد که از سال 1381 تا کنون در زمینه طراحی و بهینه سازی وب سایت فعالیت دارد.

شبکه اجتماعی های نویسنده اینستاگرام و لینکدین.

به اشتراک گذاری مطلب در

به اشتراک گذاری در فیس بوک به اشتراک گذاری در توئیتر به اشتراک گذاری در لینکدین

يک نظر بدهيد

موارد ستاره دار الزامی هستند

طراحی سایت دارکوب | هاست دارکوب | دارکوب نام و علامت تجاری ثبت شده این مجموعه می باشد.
دارای مجوز از (سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران) ، (رتبه 4 شورای عالی انفورماتیک کشور) ، (وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)
آموزشگاه طراحی سایت و سئو با مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه ای کشور افتتاح شد
دارکوب به عنوان شرکت خلاق توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزیده شد