تجربه کاربری، اولین قدم برای تبدیل مشتریها تجربه کاربری، اولین قدم برای تبدیل مشتریها

رتبه این آیتم
تجربه کاربری، اولین قدم برای تبدیل مشتریها
رتبه 5 در 1 رای از 1 تا 5

علت اینکه خیلی از صاحبان صنایع کوچک و حتی بزرگ فکر میکنن بازاریابی دیجیتالی و کمپینهای تبلیغاتی برگشت سرمایه خوبی براشون نداره، برای اینه که فقط به بهینه سازی نرخ تبدیلشون نگاه میکنن و به این نتیجه میرسن که سایتشون به اندازه کافی کاربرها رو به خرید نمیرسونه. این یعنی چندین مشتری بالقوه این وسط از دست میرن و تا وقتی که بهینه سازی نرخ تبدیل انجام نشده باشه، شرکت همینطور ضرر میکنه.
بهتر اینه که از همون ابتدای کار به رابط کاربری و تجربه کاربری توجه بشه. بالاخص شرکتهای کوچیک و استارتاپهایی که تازه میخوان یه سایت جدید بزنن یا از قبل سایت دارن باید این نکته رو مد نظر قرار بدن.
تو این مقاله بعضی از روشهایی رو که میتونید برای توسعه تجربه کاربری سایتتون ازشون بهره ببرید و تولید کاربر سایت رو به دست بگیرید شرح خواهیم داد:

  • تحقیق کنید

اول از همه باید بدونید دقیقا قراره چه کسایی رو روی سایتتون به خریدار تبدیل کنید. راجع به مخاطب هدفتون اطلاعات بیشتری بدست بیارید، فقط به چندتا فرضیه و تصویر در مورد سبک زندگیشون اکتفا نکنید. سعی کنید ببینید چی لازم دارن و چه انتظاراتی دارن. این اطلاعات برای توسعه تجربه کاربری و نهایتا موفقیت سایتتون خیلی مهمند.
بهترین روش برای کسب این اطلاعات اینه که مستقیما از کاربرای سایتتون بپرسید، با استفاده از مصاحبه و پرسشنامه های مختف سرگرمشون کنید. درسته که کار زیادی میبره اما ارزششو داره – اثری که تجربه کاربری روی فروشتون میذاره کم نیست.
برای این کار میتونید از ابزارهای آنلاینی مثل Google Forms یا پلتفرمهایی مثل survey monkey یا survey choice online استفاده کنید.

  • طراحی کاربر محور

تا وقتی به نیازهای مخاطب آنلاینتون توجه داشته باشید، میتونید نرخ تبدیل به مشتریتونو افزایش بدید. حالا بگید چطوری میخواهید این کارو بکنید؟ باید بین تمام اطلاعاتی که درباره مخاطب هدفتون بدست آوردید با کارتون و سایتی که میخواهید طراحی کنید ارتباط برقرار کنید.
اطمینان حاصل کنید که تیم طراحیتون هم کاربرهای شما رو شناختند و میدونن شما چطوری میخواهید به نیازهاشون پاسخ بدید. یه نقشه درست کنید و نیازهای کاربر و ارتباط این اطلاعات با کارتون و برنامه ای که برای بکار گیری این اطلاعات دارید رو توش بازگو کنید.

  • ساخت مفهوم

نهایتا باید گروه توسعه و طراحی سایت شما برای سایتی با نرخ تبدیل بالا یه مفهومی بدست بیارن. کافی نیست که فقط نیازهای کاربر رو بشناسید و بدونید چطوری میخواهید بهشون امکانات بدید، بلکه باید بدونید دقیقا کی یه کاربر روی سایتتون نیاز خاصی داری و چطوری به عناصر خاصی واکنش نشون میدن. برای این کار باید به سفرهای کاربر و موقعیت عناصر سایتتون توجه کنید.
سفر کاربر یعنی فعالیت هایی که کاربر به صورت بالقوه میتونه روی سایت انجام بده و کارهایی که ممکنه در طول پروسه تکمیل یه کاری (مثل خرید یه کالا) انجام بده. بعد وقتی سفر کاربر رو آماده کردید باید جای عناصر (مثل درخواست برای اقدام) رو روی سایت مشخص کنید.
بعد از اینکه همه اطلاعات بالارو برای تهیه استراتژی تجربه کاربریتون بکار گرفتید، مرحله آخر اینه که اهمیت تجربه کاربری و تأثیری که روی سایتتون داره رو درک کنید. یه آژانس طراحی سایت حرفه ای هرچند که ممکنه هزینه بر باشه اما ارزششو داره.


نویسنده این مقاله می باشد که از سال 1381 تا کنون در زمینه طراحی و بهینه سازی وب سایت فعالیت دارد.

شبکه اجتماعی های نویسنده اینستاگرام و لینکدین.

به اشتراک گذاری مطلب در

به اشتراک گذاری در فیس بوک به اشتراک گذاری در توئیتر به اشتراک گذاری در لینکدین

يک نظر بدهيد

موارد ستاره دار الزامی هستند

طراحی سایت دارکوب | هاست دارکوب | دارکوب نام و علامت تجاری ثبت شده این مجموعه می باشد.
دارای مجوز از (سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران) ، (رتبه 4 شورای عالی انفورماتیک کشور) ، (وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)
آموزشگاه طراحی سایت و سئو با مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه ای کشور افتتاح شد
دارکوب به عنوان شرکت خلاق توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزیده شد