طراحی سایت موبایلی یا واکنشگرا؟ طراحی سایت موبایلی یا واکنشگرا؟

رتبه این آیتم
طراحی سایت موبایلی یا واکنشگرا؟
رتبه 3 در 1 رای از 1 تا 5

حتما شما هم شنیدید که گوگل الگوریتم جستجوی طبیعیشو بروز کرده. البته گوگل قبلا هم به طور مرتب الگوریتمشو تغییر میداد و اصلاح می کرد و این چیزا تازگی نداره.
چیزی که اینجا مهمه، اینه که این بروزرسانی بزرگ که در اردیبهشت 1395 انجام شد، سایتهایی رو که برای نمایش روی دستگاه های تلفن همراه بهینه سازی نشده باشند، جریمه می کنه. این تغییر میتونه تأثیرات زیادی روی رتبه سایت ها بذاره. اگه سایتتون سازگار با موبایل نیست، شاید رتبه شما هم پایین بیاد. اما نترسید، ما کمکتون می کنیم که با یه سری تغییرات مانع این امر بشید.
برای درک بهتر قضیه باید تفاوت بین سایت موبایلی و سایت واکنش گرا رو بدونید.
سایت موبایلی – دو طراحی: دو دستگاه
طراحی موبایل
سایت های موبایلی خیلی وقته که هستن. الآن چند سالی میشه، و از زمان ظهور تبلت ها و گوشی های هوشمند ما شاهد سایت های سازگار با موبایل بودیم. اغلب اوقات دو تا سایت کاملا شبیه همند، فقط روی یکی از نسخه ها یه سری اصلاحات انجام شده و روی قالب سایت تغییراتی اعمال شده که جهت یابی، زیبایی و محتوا روی صفحه نمایش های کوچیک قابل استفاده باشن.
معمولا، مرورگر متوجه میشه که کاربر داره از گوشی هوشمند استفاده می کنه و در نتیجه نسخه موبایلی سایت رو باز می کنه که روی یه زیردامنه از دامنه اصلی مثل m.yourwebsite.com قرار داده. این یکی از روشهای نمایش سایت روی گوشی های هوشمنده و دیگه نیازی به زوم کردن سایت –که اوایل ظهور گوشی های هوشمند، کاربرهای این دستگاهها رو به ستوه آورده بود- نیست.
از نظر فنی، قبلا این روش روش خوبی به حساب میومد، اما با مهم تر شدن و پیچیده تر شدن محتوا یه روش بهتری بوجود اومد: طراحی سایت واکنشگرا (ریسپانسیو).
سایت واکنشگرا – یک طراحی: همه دستگاه ها
طراحی سایت واکنشگرا
به جای اینکه دو نسخه از سایت بسازیم و جهتیابی و کارهای هنری و محتوا رو تغییر بدیم و مناسب دستگاه های هوشمند کنیم، طراحی سایت واکنشگرا به طور دینامیکی و پویا به هر اندازه صفحه نمایشی واکنش میده و خودشو باهاش هماهنگ می کنه.
عناصر صفحه نمایش بر اساس رزولوشن دستگاه تغییر اندازه میدن، دوباره مرتب شده و ظاهر یا نامرئی میشن. تو این روش سایت طوری بهینه شده که همیشه، روی هر صفحه مجازی، بزرگ یا کوچیک، بهترین تجربه کاربری رو ارائه بده. بیشتر از روش "شخصی سازی تناسبات" برای نمایش سایت ما روی صفحه نمایش های مختلف – از کامپیوتر تا گوشی هوشمند- بهره میبره.
چیزی که جالبه اینه که شما قبلا هم احتمالا سایتهای واکنشگرا دیده باشید و ازشون استفاده کردید، اما هیچوقت متوجهش نشدید، چون همیشه اسیر محتوای سایت میشدید و توجهتون میرفت سمت محتوا، نه طراحی سایت.
هر چی جلوتر میریم، کاربرد این طراحی بیشتر میشه و گوگل هم داره بی سر و صدا این مد جدید رو تماشا می کنه.
گوگل – ارتباط و دسترسی
گوگل بیشتر تمایل داره محتوای مرتبط با سطح دسترسی آسان روی سایت ها فرستاده بشه. یعنی نه تنها محتوا باید خوب باشه، بلکه باید به راحتی کاربرها پیداش کنن. اینجاست که معلوم میشه باید طراحی واکنشگرا داشته باشید و معلوم میشه چرا گوگل انقدر روی واکنشگرا بود سایت ها تأکید داره. فرض کنید دو تا سایت هستن که از نظر محتوا رتبه یکسانی دارن، اما یکیشون واکنشگراست، گوگل از بین این دوتا، به احتمالا بالایی برای رتبه دهی جستجو سایت واکنشگرا رو انتخاب می کنه.
اگه میخواهید بیشتر راجع به بروزرسانی های اخیر گوگل، طراحی واکنشگرا و تست سازگاری با موبایل سایت بدونید، میتونید به مقاله های قبلی دارکوب مراجعه کنید.
شما
اگه متوجه شدید که سایتتون سازگار با موبایل نیست، نگران نباشید. ما اینجاییم که به سوالات شما جواب بدیم. باهامون تماس بگیرید، خوشحال میشیم بهتون کمک کنیم.

21-آبان-1395

نویسنده این مقاله می باشد که از سال 1381 تا کنون در زمینه طراحی و بهینه سازی وب سایت فعالیت دارد.

شبکه اجتماعی های نویسنده اینستاگرام و لینکدین.

به اشتراک گذاری مطلب در

به اشتراک گذاری در فیس بوک به اشتراک گذاری در توئیتر به اشتراک گذاری در لینکدین

يک نظر بدهيد

موارد ستاره دار الزامی هستند

طراحی سایت دارکوب | هاست دارکوب | دارکوب نام و علامت تجاری ثبت شده این مجموعه می باشد.
دارای مجوز از (سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران) ، (رتبه 4 شورای عالی انفورماتیک کشور) ، (وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)
آموزشگاه طراحی سایت و سئو با مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه ای کشور افتتاح شد
دارکوب به عنوان شرکت خلاق توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزیده شد