با این مد جدید در طراحی سایت آشنا شوید با این مد جدید در طراحی سایت آشنا شوید

رتبه این آیتم
با این مد جدید در طراحی سایت آشنا شوید
رتبه 5 در 1 رای از 1 تا 5

طراحیِ مد، معماری، ماشین، دارن روز به روز پیشرفت می کنن، طراحی سایت هم مستثنی نیست.
طراحی های تمام صفحه الآن چند سالی هست که رو مد هستن. منظورم طراحی های انطباقی یا واکنشگرا که اتوماتیک وار اندازه صفحه رو به نسبت صفحه نمایش دستگاه تغییر میدن نیست. منظورم طراحی هاییه که کل صفحه رو میگیرن، از همه طرفش تصاویر متحرک وارد میشن و تا ابد باید اسکرول بار رو بکشید پایین.
این طراحی ها هم جالبن و هم تعاملی. برای همین هم مدیرهای شرکت ها و بازاریاب ها ازشون خوششون میاد. این طراحی ها به درد هر کسب و کاری نمیخورن، اما برای سایت های مربوط به کارهای تفریحی و رستوران ها خیلی مناسبن. حالا چرا به درد هر کسب و کاری نمیخورن:
اگه همه چیز برجسته و توی چشم باشه، در واقع هیچ چیز تو چشم نیست. تو طراحی های تمام صفحه، همه چیز بزرگه و تو صورت کاربره. تو این شرایط خیلی سخت میشه نظر کاربر رو متوجه کاری بکنید که میخواهید. بهترین طراحی های سایت اونهایی هستن پروسه خرید رو برای مشتری ساده می کنن و کاربر براحتی میتونه مراحل رو تشخیص بده.
متوسط دوره توجه انسان، 8 ثانیه است. فقط 8% از کاربرهاتون دقیقا میدونن کار شما چیه و آمادن که رو سایت یه کاری بکنن. یعنی 92% از بازدیدکننده های سایتتون تازه میخوان با شرکتتون آشنا بشن و ببینن چه برتری ای نسبت به رقباتون دارید.
اگه سایتتون عکس های بزرگ داشته باشه و مشتری مجبور باشه کلی صفحه رو اسکرول کنه و همش انیمیشن ها از اینور و اونور بیان تو صورتش، بیشتر توجهشون جلب چیزایی غیر از هدف اصلی شما میشه. بهتره فوری تو یه لحظه به مشتری بگید چی میفروشید و چرا گزینه بهتری هستید.
اندازه صفحات خیلی بزرگتره*. بیشتر از 50% کاربرها صفحه رو با وضوح بالای  1366 میبینن. تو این شرایط احتمالا نمیخواهید کاربر این صفحه بزرگ رو اینور و اونور اسکرول کنه. البته من پیشنهاد نمی کنم که از طول صفحه و اسکرول کردن ها کم کنید، فقط میگم حساب شده از این مدل طراحی استفاده کنید.
ضمنا باید مطمئن بشید که جهتیابی ها کاربر رو سریع به همونجایی که میخوان میرسونن. یه طراحی انطباقی یا واکنشگرای ساده هم با صفحه نمایش کامپیوترهای خونگی هماهنگ میشه هم با صفحه موبایل. اگه برای وضوح خاصی از container ها استفاده کنید، میتونید طراحیتونو روی صفحه نمایش های بزرگ هم زیبا جلوه بدید.
فرقی نمی کنه تو چه حوزه ای کار می کنید، سایت شرکتتون در هر حال باید یه تجربه کاربری بی نظیر ارائه بده و به مخاطبتون نشون بده که چه دیدگاه ناب و منحصر به فردی دارید. باید بتونه شما رو از بقیه شرکت ها جدا و خاص کنه.
برای طراحی سایتی که برای حرفه شما به درد بخوره، بهتون پیشنهاد می کنم روی مخاطب هدفتون کار کنید و ببنید چطوری میتونید این گروه رو به چرخه خرید بکشونید. بهتره برای شروع یه فهرست از سوالات و دغدغه های مخاطبتون بنویسید و ببینید سایت شما پاسخگوی این سوالات و نگرانی ها هست.
* البته اندازه صفحات میتونه خیلی کوچیکتر هم باشه. طراحی های تمام صفحه روی دستگاه های تلفن همراه هم خوب کار می کنن، اما این به این معنی نیست که روی گوشی هم به اندازه صفحه نمایش های بزرگ مؤثر هستن.


نویسنده این مقاله می باشد که از سال 1381 تا کنون در زمینه طراحی و بهینه سازی وب سایت فعالیت دارد.

شبکه اجتماعی های نویسنده اینستاگرام و لینکدین.

به اشتراک گذاری مطلب در

به اشتراک گذاری در فیس بوک به اشتراک گذاری در توئیتر به اشتراک گذاری در لینکدین

يک نظر بدهيد

موارد ستاره دار الزامی هستند

طراحی سایت دارکوب | هاست دارکوب | دارکوب نام و علامت تجاری ثبت شده این مجموعه می باشد.
دارای مجوز از (سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران) ، (رتبه 4 شورای عالی انفورماتیک کشور) ، (وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)
آموزشگاه طراحی سایت و سئو با مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه ای کشور افتتاح شد
دارکوب به عنوان شرکت خلاق توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزیده شد