طراحی سایت برای جهان درونگرا طراحی سایت برای جهان درونگرا

رتبه این آیتم
طراحی سایت برای جهان درونگرا
رتبه 5 در 1 رای از 1 تا 5

هاب اسپات (HubSpot) اخیرا برای اونایی که تو کار بازاریابی درونگران یه مطلب برای بازاریابی درونگرا در سال 95 نوشت که تا چند هفته ای نقل مجالس شده بود. همین مطلب باعث شد تو یه چشم به هم زدن، بازاریابی درونگرا جهانی بشه. این گزارش نشون میده که بیشتر از 4500 نفر از شرکت کنندگان تو نظرسنجی از سراسر جهان اعلام کردند برای تبلیغ محصولات و خدماتشون بازاریابی درونگرا رو اولویت قرار میدن.
از طرف دیگه روش سنتی بازاریابی - که به تبلیغات پولی هم مشهوره –به عنوان روشی پرهزینه برآورد شده. پس به نظر میاد دیگه باید این روش رو کم کم به کتاب های تاریخ بسپریم.
امروز، محقق های هاب اسپات پیش بینی کردند که "جهان داره بیشتر درونگرا میشه. موارد موثق و معتبر دارن بیشتر میشن و به درد نخورها کمتر ... میشه با اطمینان گفت که حتی تا 10 سال آینده شاهد یه جهان درونگرا تر هم خواهیم بود." این پیش بینی کوچیکی نیست و میطلبه که از خودمون بپرسیم:
چطور طراحان سایت میتونن برای یه جهان داخلی سایت بسازن؟
اگه سایتتونو طی چند سال اخیر بازسازی نکردید، باید بگم خیلی چیزا طی این چند سال عوض شده. هیچ زمانی مثل الآن نبوده که بشه با یه سایت درست و حسابی اینطوری بازدیدکننده ها رو جذب کرد و به کاربرهای فعال، مشتری و خریدار تبدیلشون کرد.
به خصوص تو این دوره زمونه که همه شیفته و معتاد شبکه های اجتماعی شدن، همه شرکت ها باید تو بازاریابی درونگرا باشن. از شرکت های قدیمی بزرگ گرفته تا استارتاپ و سازمان های کوچیک، همه باید یه سایت با طراحی حرفه ای داشته باشن که اعتبارشونو بالا ببره، به خریدارها آموزش بده، ترافیکو هدایت کنه و با سهامداران و مشتری ها، وفاداری و ارتباط دائمی برقرار کنه.
برای همینه که میگن یه سایتی که اگه طراحی سایتتون ضعیف باشه به ضرر کسب و کارتونه. از خودتون بپرسید: اگه سر از یه سایتی در بیارید که رنگای زرق و برقی استفاده کرده باشه، انیمیشن هاش هنوز با فلش منقرض شده کار میکنن، جهت یابی هاش پیچ در پیچن و یا صفحاتش با موبایل سازگار نباشه، توش میمونید؟
فکر نمی کردم.
اخیرا تو Tech.co مردم چندتا پیشنهاد خوب برای استارتاپها دادن که بتونن سایتشونو بر اساس جهان درونگرا بسازن.

  • جهتیابی ثابت

فهرست ها باید تمیز و ساده باشن و نوار جهتیابی حتی با حرکت دادن اسکرول بار ثابت بمونه و روی صفحه بچسبه (از نوع sticky).
برای جهتیابی باید برنامه داشته باشید. وقتی یه استراتژی مشخص برای محتواتون طراحی کنید میتونید سایتتونو متناسب با کسب و کار و خریدارها درست کنید. پس قبل از طراحی سایت حتما یکم وقت بذارید و یه نقشه راه برای مشتری هاتون طراحی کنید و مشخص کنید که چطوری باید از وبلاگ هدایتشون کنید به این سمت که ایبوک آموزشی رو دانلود کنن و سفارششونو ثبت کنن. باید برای طراحی تمام صفحات، کاربر رو در نظر بگیرید و رو هر صفحه یه موقعیتی برای تبدیل کاربر به مشتری داشته باشید.

  • اسکرول بار

اگه مشتری بخواد همینطور در حرکت از سایتتون استفاده کنه، باید سایتتون لمسی باشه تا اسکرول کردن صفحه راحت باشه.
سایت های واکنش گرا، هم روی تلفن همراه خوب نمایش داده میشن و هم روی کامپیوترهای خونگی، تبلت، لپتاپ و کتابخوان.

  • آیکون ها

آیکونها به خوبی میتونن حجم زیادی از اطلاعات رو با یه تک تصویر منتقل کنن.

  • الگوهای جذاب رابط کاربری

اگه میخواهید سایتتون رو درونگرا بسازید باید کاربرها رو به سمت خرید سوق بدید، و هیچ چیز بهتر از یه رابط کاربری خوب نمیتونه اینکارو بکنه. رابط کاربری باید بر اساس نیاز کاربر و هماهنگ با نحوه استفاده کاربرها از اینترنت باشه. به کاربرپسندی و این قبیل مسائل فکر کنید.

  • استفاده از ویدئو و تصاویر متحرک

برای آموزش کاربرها هیچی بهتر از تصاویر متحرک و ویدئو نیست. به علاوه، طبق تحقیقات Marketing TechBlog ویدئوها یا صفحاتی که ویدئو دارن شانس بیشتری دارن که در جایگاه اول صفحه نتایج سرچ وب قرار بگیرن. چون تماشای ویدئو راحتتر از خوندن متنه و بیشتر اشتراک گذاری میشن، خیلی بهتر میتونن رتبه کلی سایتتونو ارتقا بدن.
همه شرکت ها باید موارد این مقاله رو رو سایتشون پیاده کنن و سایتشونو بر اساس معیارهای درونگرایی بسازن. گروه توسعه و طراحی سایت با ساخت و طراحی سایت های درونگرا به شرکتها کمک می کنه هماهنگ با جهان درونگرا پیش برن.


نویسنده این مقاله می باشد که از سال 1381 تا کنون در زمینه طراحی و بهینه سازی وب سایت فعالیت دارد.

شبکه اجتماعی های نویسنده اینستاگرام و لینکدین.

به اشتراک گذاری مطلب در

به اشتراک گذاری در فیس بوک به اشتراک گذاری در توئیتر به اشتراک گذاری در لینکدین

يک نظر بدهيد

موارد ستاره دار الزامی هستند

طراحی سایت دارکوب | هاست دارکوب | دارکوب نام و علامت تجاری ثبت شده این مجموعه می باشد.
دارای مجوز از (سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران) ، (رتبه 4 شورای عالی انفورماتیک کشور) ، (وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)
آموزشگاه طراحی سایت و سئو با مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه ای کشور افتتاح شد
دارکوب به عنوان شرکت خلاق توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزیده شد