کاربرد چه رنگ هایی در سایت احتمال تبدیل کاربر به مشتری را کاهش میدهند؟ کاربرد چه رنگ هایی در سایت احتمال تبدیل کاربر به مشتری را کاهش میدهند؟

رتبه این آیتم
کاربرد چه رنگ هایی در سایت احتمال تبدیل کاربر به مشتری را کاهش میدهند؟
رتبه 4 در 1 رای از 1 تا 5

این روزها اینترنت پر از صدها (حتی هزارها) سایت تجاری شده که هرکدوم سعی دارن مشتری ها رو جذب خودشون کنن. اما تا حالا شده از خودتون بپرسید چه رنگ هایی بیشتر مشتری ها رو جذب می کنن و کدوم رنگ ها مشتری رو فراری میدن؟ همه میدونیم که رنگ ها تو نگاه اول اثرهای موندگاری روی آدم میذارن. پس میتونید با استفاده از رنگ های مناسب خودتون تعیین کنید که مشتری ها چه اثری از سایتتون بگیرن.
حالا که همه با هم موافقیم که رنگ معنای خاصی برای آدما داره و احساسات مشخصی رو تو آدما برانگیخته می کنه، اهمیت رنگ تو طراحی سایت خودشو بهتر نشون میده. آمارها به روشنی قدرت رنگ ها رو بر ذهن مشتری و قدرت خریدشون نشون میدن. انتخاب رنگ های سایت چون به فروش اثر میذاره، میتونه به ضرر سایت باشه یا برعکس باعث پیشرفتش بشه. دارکوب قبلا هم از انتخاب رنگ در سایت گفته بود، حالا تو این مقاله میخواهیم رنگ هایی رو که احتمال فروش سایت رو پایین میارن بررسی کنیم. اگه بعد از خوندن مقاله هنوز هم برای انتخاب رنگ های سایتتون مردد بودید میتونید برای مشاوره با گروه توسعه و طراحی سایت دارکوب تماس بگیرید. قطعا آقایان احمد بالوی پور، علی بالوی پور و محمد بالوی پور با تخصصشون و بعد از 14 سال تجربه و کار روی بیش از 2000 سایت، میتونن بهترین نتایج رو برای سایتتون به ارمغان بیارن.

  • آبی روی پس زمینه قرمز

این دو رنگ برای همدیگه به شدت قوی هستن و با هم برای جلب توجه رقابت می کنن. در نتیجه حقه هایی که برای چشم مشتری به کار میبرن، مشتری رو خسته میکنه. و در نهایت منجر به خروج زودهنگام مشتری از سایت میشه، یعنی حتی بدون خوندن اطلاعات محصولات یا خدمات.

  • زرد

زرد رنگ مهیجیه و به راحتی توجه مشتری رو جلب می کنه، اما به عنوان پس زمینه رنگ مناسبی نیست چون مدام توی چشم میزنه، برای همینه که زرد رنگ هشداره. به خصوص اگه زرد با پس زمینه قرمز استفاده بشه، چون هر دو رنگ های قوی هستن، چشم رو اذیت می کنن.

  • سفید

سفید نشان دهنده خلوص و پاکیه. تو همه سایت ها یه مقدار متعادلی از سفید ضروریه، اما اگه زیادی بشه حس خالی بودن سایت به کاربر دست میده، حوصله سربره و چشم رو خسته می کنه. اگه پس زمینه سایت رو سفید انتخاب می کنید، از بکاربردن رنگ های روشن روی اون خودداری کنید.

  • مشکی

باید کاربردشو به حداقل رسوند و هیچ وقت به عنوان پس زمینه نباید استفاده بشه. چون مشکلی به شدت قویه و تمایل داره به رنگ های دیگه صفحه-از جمله سفید- غلبه کنه. ضمنا متنی که روی پس زمینه مشکی نوشته شده باشه غیر قابل خوندنه.

  • آبی روشن

رنگ بی نظیریه برای سایت، اما اگه برای پس زمینه به کار بره زیادی قویه و نمیشه بهش نگاه کرد. هر چی این رنگ به رنگ نئون نزدیک تر میشه، نگاه کردن بهش سختتر میشه. بنابراین برای یه سایت تجاری اصلا مناسب نیست، اصلا فکرشم نکنید.

  • رنگ های نئون

همونقدر که چشمگیرند، چشمو آزار میدن و خسته می کنن. بنابراین تو سایت به جای اینکه حس شادی رو به کاربر منتقل کنن – که توی تجارت هم میخواهیم محصولات حس شادی به کاربر منتقل کنن – باعث رنجش میشن.

  • سبز جنگلی

این رنگ باید فقط برای قسمت های کوچیک و محدود به کار بره نه بعنوان پس زمینه، چون خیلی شدیده و هیچ نوشته ای روش خونده نمیشه. بدترین رنگ هایی که میشه روی یه پس زمینه سبز جنگلی استفاده کرد، سایه های زرد، سبز و بنفشه.

  • باکس هایی از رنگ های مختلف

وقتی رنگ های متنوعی در کنار هم استفاده میشن چیز جالبی از آب درنمیاد. اینجوری چشم خسته میشه و خواننده نمیتونه تمرکز کنه.
موقع انتخاب رنگ برای سایت باید خیلی دقیق عمل کنید، چون هر رنگی که انتخاب کنید اثر مهمی روی مشتری هاتون میذاره. یه انتخاب بد میتونید حس مشتری رو منفی کنه یا حتی مشتری رو عصبانی کنه و باعث بشه زود از صفحه خارج بشه. به این اثر میگیم اثر موجی که تأثیر قابل توجهی روی فروش یه سایت میذاره.


نویسنده این مقاله می باشد که از سال 1381 تا کنون در زمینه طراحی و بهینه سازی وب سایت فعالیت دارد.

شبکه اجتماعی های نویسنده اینستاگرام و لینکدین.

به اشتراک گذاری مطلب در

به اشتراک گذاری در فیس بوک به اشتراک گذاری در توئیتر به اشتراک گذاری در لینکدین

1 نظر

  • آرش جمعه, 07 آبان 1395 18:37 پست شده توسط آرش

    مرسی نکات خوبی بودن

يک نظر بدهيد

موارد ستاره دار الزامی هستند

طراحی سایت دارکوب | هاست دارکوب | دارکوب نام و علامت تجاری ثبت شده این مجموعه می باشد.
دارای مجوز از (سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران) ، (رتبه 4 شورای عالی انفورماتیک کشور) ، (وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)
آموزشگاه طراحی سایت و سئو با مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه ای کشور افتتاح شد
دارکوب به عنوان شرکت خلاق توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزیده شد