اگر در صدد راه اندازه یک کسب و کار کوچک هستید به یک سایت نیاز خواهید داشت اگر در صدد راه اندازه یک کسب و کار کوچک هستید به یک سایت نیاز خواهید داشت

رتبه این آیتم
اگر در صدد راه اندازه یک کسب و کار کوچک هستید به یک سایت نیاز خواهید داشت
رتبه 3 در 1 رای از 1 تا 5

شاید الآن که دارید یه ماجرای جدیدو شروع می کنید پر از احساسات متفاوت شده باشید. بخاطر رویاها و نقشه هایی که برای کارتون کشیدید پر از شور و هیجان باشید. بخاطر جنبه های تازه کار که قبلا تجربه نداشتید مردد باشید و بخاطر اینکه صاحب یه کار و کاسبی جدید شدید و احتمالا زندگیتون هم متعادل شده، به خودتون افتخار کنید.
حتما یه لیست بلند بالا هم از کارهایی که باید انجام بدید نوشتید، میدونم سرتون خیلی شلوغه و خیلی کار دارید، اما بهتره توی لیستتون، ساختن سایت رو بذارید توی اولویت. برای انجامش هم میتونید خودتون سایتو بسازید یا میتونید بدید طراح سایت براتون انجامش بده. متخصص های ما توی گروه دارکوب هم میتونن بهتون کمک کنن. آقای بالوی پور، آقای ادب زاده، خانم شهاب الدین، خانم عمادی و ... علاوه بر اینکه توی حوزه کاری خودشون متخصص هستن، سال ها تجربه طراحی سایت برای شرکت ها و اشخاص مختلف رو توی رزومه کاری خودشون دارن.
تو این مقالک میخواهیم با هم دلایلی رو مرور کنیم که نیاز به سایت رو تأیید می کنن:

  • سایت، نمای فروشگاهتونه

حتی اگه کسب و کارتون مجازی هم نباشه و یه مغازه یا شرکت داشته باشید و مردم ببیننش، باز هم وقتی سایت داشته باشید آدمای بیشتری میبیننش و شانس جذب مشتریتون بیشتر میشه. از طرفی هم شاید اونهایی که اومدن محل کارتون، بخوان بعدش یه سری به سایتتون بزنن و بیشتر راجع به شما بدونن. تو این شرایط اگه سایت نداشته باشید شاید این دسته از مشتری هاتون تمایلشونو برای همکاری با شما از دست بدن.

  • سایت، محلی برای اطلاع رسانی به مشتری هاست

اگه سایت داشته باشید، هر وقت بخواهید یه مطلبی رو به اطلاع مشتری هاتون برسونید بروزش میکنید. البته میتونید یه کانال تو تلگرام هم راه بندازید و اونجا اطلاع رسانی هاتونو انجام بدید، بخصوص که همه هم رو گوشی هاشون نصبه، اما باید تمرکز اصلیتونو بذارید رو سایت. مثلا اگه قرار باشه پنجشنبه تعمیرات انجام بدید و تعطیلید، یا اگه با کارمنداتون یه جلسه میخواهید ترتیب بدید، یا مثلا آخر ماه میخواهید یه حراج داشته باشید، روی سایتتون اطلاع رسانی کنید. اینطوری مشتری هاتون هم بیشتر میشن، چون آدمای بیشتری با سایتتون آشنا میشن و اگه خوششون بیاد، حضوری مراجعه می کنن.

  • وقتی سایت داشته باشید، 7 روزِ هفته 24 ساعته باز هستید

شما برای محل کارتون چند تا کارمند که بیشتر نمیتونید داشته باشید، اون ها هم فقط ساعت های مشخصی میان سرکار. برای اون دسته از مشتری ها که تو ساعت های دیگه میخوان ازتون خرید کنن یا از خدماتتون استفاده کنن چه راه حلی دارید؟ وقتی سایت داشته باشید اونها هم میرن به سایتتون. مثلا اگه کارتون فروش محصولات باشه، میتونید وقتی خوابیدید یا با خونوادتون وقت میگذرونید، باز هم از طریق سایتتون فروش داشته باشید.

  • توی تولید بروشور صرفه جویی میشه

به جای اینکه بروشور درست کنید و هزینه چاپ و پخش بدید، میتونید همون اطلاعاتو روی سایتتون بذارید یا با فرمت PDF همون بروشور رو روی سایت آپلود کنید تا هرکس میخواد بیاد و بخونه.

  • هزینه نگهداری سایت زیاد نیست

هزینه های راه اندازی سایت بستگی به این داره که خودتون سایت رو میسازید یا میخواهید بدید کسی براتون طراحی حرفه ای انجام بده، اما هزینه های نگهداری ماهانش معمولا از 20 هزار تومن تا 100 هزار تومنه. با در نظر گرفتن این همه مزیتی که سایت داره، این مقدار هزینه دیگه فکر کردن نداره، بخصوص وقتی این هزینه رو با هزینه تبلیغاتی که باید به جاش می کردید مقایسه کنید.

  • سایت میتونه محل مناسبی برای جواب دادن به سوالات مشتری ها باشه

میتونید روی سایتتون یه صفحه ی "سوالات متداول" داشته باشید و جواب سوالایی که خیلی ازتون پرسیده میشه، یا خودتون انتظار دارید ازتون بپرسن رو اونجا بنویسید. اینطوری کار و کاسبیتون هم مشتری پسندتر میشه، چون مشتری ها میتونن جواب سوالاتشونو به شیوه ی امروزی بگیرن. خودتون هم راحت میشید. همیشه که آدم حواسش به همه جوانب نیست و ممکنه یه وقتی موقع جواب دادن یه چیزی رو از قلم بندازه یا درگیر کاری باشه و وقت جواب دادن نداشته باشه. اینطوری هم شما به کارتون میرسید و هم مشتری به جوابش.
حتی اگه چند تا برنامه دیگه هم برای کار و کاسبیتون در نظر دارید، باز هم اهمیت سایت رو دست کم نگیرید. مزایای این کار اونقدر هست که میتونید با خیال راحت روش وقت و سرمایه بذارید. به تمام جنبه های منفیش می ارزه و ارزششو داره. اگه میخواهید کارهای طراحی سایتتون رو به یه حرفه ای بسپرید و خودتون به کارهای دیگه رسیدگی کنید، متخصصان ما خوشحال میشن در امر مشاوره، سئو و توسعه سایت همراه شما باشن.


نویسنده این مقاله می باشد که از سال 1381 تا کنون در زمینه طراحی و بهینه سازی وب سایت فعالیت دارد.

شبکه اجتماعی های نویسنده اینستاگرام و لینکدین.

به اشتراک گذاری مطلب در

به اشتراک گذاری در فیس بوک به اشتراک گذاری در توئیتر به اشتراک گذاری در لینکدین

يک نظر بدهيد

موارد ستاره دار الزامی هستند

طراحی سایت دارکوب | هاست دارکوب | دارکوب نام و علامت تجاری ثبت شده این مجموعه می باشد.
دارای مجوز از (سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران) ، (رتبه 4 شورای عالی انفورماتیک کشور) ، (وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)
آموزشگاه طراحی سایت و سئو با مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه ای کشور افتتاح شد
دارکوب به عنوان شرکت خلاق توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزیده شد