طراحی سایت چه نقشی را در فعالیت های بازاریابی شرکت ها ایفا می نماید طراحی سایت چه نقشی را در فعالیت های بازاریابی شرکت ها ایفا می نماید

رتبه این آیتم
طراحی سایت چه نقشی را در فعالیت های بازاریابی شرکت ها ایفا می نماید
رتبه 3 در 1 رای از 1 تا 5

نقش وبسایت بر فعالیت های بازاریابی شرکت ها
معمولا وقتی حرف از بازاریابی میشه، نقش مهم و خاص یه طراحی خوب سایت ندید گرفته میشه. در عوض بیشتر توجه ها میره به سمت برندسازی آفلاین مثل طراحی های چاپی، تبلیغات رادیویی و تلویزیونی و بیلبورد.
البته اشتباه برداشت نکنید، منظورم این نیست که نیازی به راهکارهای بازاریابی آفلاین نیست. البته که اوناهم ضرورین. اما با بازاریابی با یه سایت حرفه ای میتونید سودهای کلانی به دست بیارید.
همین تازگی ها یه مقاله نوشتم درباره اینکه طراحی یه سایت زیبا چطوری رو سودتون اثر میذاره. الآن میخوام درباره اهمیت سایت و اینکه چرا میگم کسی که به خودش زحمت توجه به سایت رو نمیده خیلی چیزها رو از دست داده، صحبت کنم.

اهمیت طراحی خوب سایت
منظور از طراحی خوب، فقط این نیست که سایت ظاهر خوب و بروزی داشته باشه، بلکه یه سایت خوش ساخت که به نظر سریع و هوشمند باشه، کاربرهارو با خودش درگیر کنه و معتبر و موثق باشه. همچین سایتی در عین حال باید با طراحی واکنش گرا و سازگار با همه دستگاه ها، همیشه قابل دسترس باشه.
سایت های قدیمی حس بدی به آدم القا می کنن، مثلا حس ناشی بودن. کاربر تو اینجور سایت ها یاد اوایل کار فیسبوک و گوگل و یاهو میفته. طبق آخرین بررسی ها، طراحی های بد ترافیک سایتو به شدت میارن پایین و در نتیجه نرخ تبدیل و میزان فروش هم افت می کنه.
اما اینم بگم که با وصله پینه کردن طراحی سایتتون مشکل حل نمیشه. البته انتظار اینم دارم که با همین گفتن ساده باورد نکنید که واقعا طراحی راه حل کلیدی بهبود و افزایش قابلیت های تجاریه برندتونه.
تحقیقات نشون میده که بهبود رابط کاربری قطعا نرخ تبدیل سایت رو افزایش میده. نرخ تبدیل هم برای مشتریای پر و پا قرصتون که مرتب به سایت سر میزنن مهمه، علاوه بر اون میتونید با جواب دادن تو بخش پشتیبانی به سوالای مشتری ها، رضایتشونو به دست بیارید و سر زبون ها بیفتید که اینم خودش یکی از راههای بازاریابیه.
بعضی وقتها هم از بعضی جهات ممکنه طراحی سایت به نظر مصنوعی بیاد. اما فقط به این فکر کنید که با یه طراحی خوش ساخت چقدر میتونید آدمای مورد نظر رو متوجه سایتتون کنید و جذبشون کنید تا یه روزی انشالله تبدیل به مشتری بشن.
من خیلی ماجراهای متفاوتی دیدم که تو یکی از مقاله ها هم براتون تعریف کردم، درباره اینکه چقدر طراحی خوب به بازاریابی شرکت کمک کرده و منجر به فروش و ارتباط طولانی مدت با مشتری ها شده.
باید یه هشداری هم بهتون بدم. وقتی سایتتونو بازطراحی می کنید، اشتباهه که فقط یکی از روش های بازاریابی رو مد نظر قرار بدید. بهترین کار اینه که یه شمای کلی از همه انواع و راهکارهای مختلف بازاریابی تو ذهنتون داشته باشید و با این دید پروژه رو پیش ببرید.
مثلا بازطراحی سایت صرفا با این هدف که یه برند جدید معرفی کنید یا فقط بخاطر اینکه سایتتونو بهینه کنید کار اشتباهیه. تک بعدی نگاه نکنید و همه جوانب رو در نظر بگیرید.

ویژگی های یک طراحی خوب
برای اینکه منافعی که سایتتون از یه طراحی خوب میتونه کسب کنه رو به حداکثر برسونید، باید همه تلاشتونو بذارید رو طراحی یه سایت درجه یک. برای همین باید مخاطبتونو در نظر بگیرید و ببینید بیشترشون بصری هستن یا سمعی.
جدیدا آمارها نشون میده که اکثریت مردم، یعنی 65%، بصری هستن. پس باید وقتی دارید برای طراحی سایتتون برنامه ریزی می کنید، طراحتون اطلاعاتی که قراره تو سایت بذارید رو در نظر داشته باشه.
مخاطباتون متن کدوم قسمت از سایت رو میخونن؟ فقط پیام بالای صفحه رو میخونن یا کلمه به کلمه سایت رو میخونن؟ اینجوری میتونید برای جای عنوان های مطالب سایت تصمیم بگیرید. چون عنوان مهمترین قسمت نوشته است. اگه زیر هر عنوان اصلی، عنوان های فرعی هم بنویسید، خواننده میتونه با یه نگاه بفهمه موضوع جزئی تر بحث چیه.
حالا که میدونید اکثر مخاطبینتون بصرین، باید درباره نحوه طراحی ستون های کناری سایت هم فکر کنید. این ستون ها باید تکمیل کننده بدنه ی اصلی سایت باشن.
چون آدمای بصری و سمعی به شکل های متفاوت و تو بعضی موارد حتی متضاد با هم، دنیارو می بینن، باید توازن رو رعایت کنید. با یه راهکار و نقشه خوش ساخت، میتونید به طراحی مناسب داشته باشید.
باید نمای کلی سایتتون یه توازنی بین نحوه نمایش پیام ها و یکپارچگیشون داشته باشه تا طراحی سایت یه هویت منحصر به فرد و قابل تشخیص داشته باشه. اینجاست که باید خلاقانه و درست از تلفیق تصویر و نوشته استفاده کنید. به این کار تایپوگرافی میگن. یه تایپوگرافی خوب، پیام و تصویر مشخصی رو برجسته می کنه و احساس مخاطب رو برمی انگیزه و پیام های تجاری برند رو تشدید می کنه و در نتیجه، پیام شما همیشه تو ذهن مخاطبانتون میمونه.
تأثیر استفاده دائمی از تصویر رو روی تجربه کاربری سایتتون (حسی که از سایت به کاربر القا میشه) فراموش نکنید.

نقش طراحی سایت روی فعالیت های بازاریابی
اگه عمیق تر به این موضوع فکر کنید و موقع بازطراحی، اجزای مختلف فعالیت های بازاریابیتونو در نظر بگیرید، میتونید از همه جنبه های بازاریابیتون، بیشترین نتایج و اثرات رو بگیرید و در نتیجه تو طولانی مدت تجارت خوبی داشته باشید.
با یه طراحی خوب، میتونید توقع داشته باشید که با فعالیت بازاریابی برندتون به نتایج زیر برسید:

  • هویت قوی تر برند
  • برند برتر از نظر مشتریان، طوری که شمارو بعنوان شرکتی که بهترین جواب رو برای نیازهاشون ارائه میده بدونن
  • ایجاد زمینه های جدید برای تجارت
  • افزایش فروش محصولات یا خدمات
  • معرفی سریعتر محصول جدید به بازار
  • خاص و برجسته کردن شما از بین جمع رقبا، به خصوص در این شرایط به شدت رقابتی بازار

آخرین بخش و حیاتی ترین نقشی که طراحی سایت میتونه تو فعالیت های بازاریابیتون داشته باشه، چیزیه که تو ذهن مشتری هاتون میسازه: اعتماد.
بازاریابی برند، نقش بزرگی تو اعتماد مشتری ها به شما و سازمانتون داره. اما همیشه یادتون باشه که هیچوقت اعتماد یه شبه بوجود نمیاد.
این حقیقت که بازاریابی کاری می کنه تا مشتری هاتون باهاتون ارتباط برقرار کنن، بازاریابی رو به یکی از ملزومات کار تبدیل می کنه. بعد از اینکه نیازهای بازار کارتونو پیدا کردید، قدم بعدی رفع اون نیازها به بهترین راه ممکنه.
بدون یه طراحی خوب متقاعد کننده که کاربر رو درگیر خودش کنه، محاله بتونید با فعالیت های بازاریابیتون مشتری رو همراه خودتون کنید. با یه طراحی خوش ساخت و مدیریت مناسب می بینید که مشتری هاتون همینطور مرتبا برای خرید سایت مراجعه میکنن.

30-مرداد-1395

نویسنده این مقاله می باشد که از سال 1381 تا کنون در زمینه طراحی و بهینه سازی وب سایت فعالیت دارد.

شبکه اجتماعی های نویسنده اینستاگرام و لینکدین.

به اشتراک گذاری مطلب در

به اشتراک گذاری در فیس بوک به اشتراک گذاری در توئیتر به اشتراک گذاری در لینکدین

يک نظر بدهيد

موارد ستاره دار الزامی هستند

طراحی سایت دارکوب | هاست دارکوب | دارکوب نام و علامت تجاری ثبت شده این مجموعه می باشد.
دارای مجوز از (سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران) ، (رتبه 4 شورای عالی انفورماتیک کشور) ، (وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)
آموزشگاه طراحی سایت و سئو با مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه ای کشور افتتاح شد
دارکوب به عنوان شرکت خلاق توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزیده شد