چرا طراحی سایت خوب نتایج بازاریابی بهتری در پیش دارد؟ چرا طراحی سایت خوب نتایج بازاریابی بهتری در پیش دارد؟

رتبه این آیتم
چرا طراحی سایت خوب نتایج بازاریابی بهتری در پیش دارد؟
رتبه 2 در 3 رای از 1 تا 5

ظراحی سایت خوب و حرفه ای می تواند تاثیر بسیاری در رونق کسب و کار شرکت ها داشته باشد و باعث موفقیت های شغلی شرکت ها گردد.

تمامی ما، به عنوان طراح، از اهمیت وبسایت هایی که به لحاظ دیداری دارای ظاهر و طراحی دلنشینی هستند آگاهی داریم. اما این موضوع بسیار جدی تر و مهم تر از آن است. طراحی خوب و مناسب تاثیر بسیار بیشتری دارد نسبت به اینکه سایت فقط در ظاهر خوب به نظر آید و نیز نوعی ابزار برند سازی و بازاریابی به شمار می آید که واقعا می تواند نتیجه بخش باشد.
در این بخش، 10 دلیل اهمیت طراحی خوب به لحاظ بازاریابی را مورد بررسی قرار می دهیم و همچنین نگاهی داریم بر وبسایت ها و برندهای اندکی که پیام ها و ایده ها را به زیبایی انتقال می دهند.
اولین تاثیر
اولین تاثیر با اولین چیزهایی که کاربر در مورد سایت شما مشاهده می کند رقم می خورد، مانند رنگ، فن چاپ و تصاویر. این عناصر چه پیامی را منتقل می کنند؟ آیا این ارتباط واضح و سازماندهی شده می باشد یا بی نظم و نامعقول؟ هر پیامی که کاربر از اولین نظر به سایت دریافت می کند، تمامی ارتباطات آتی را شکل می دهد.
سایت شما باید طراحی خوب و مناسبی داشته باشد تا کاربران در آینده نیز به آن مراجعه نمایند. این امر مستلزم طراحی است که محتوی و اطلاعاتی را بر هم منطبق می سازد که مشاهده و درک و فهم آنها راحت است.
تاثیر پایدار
کاربران پس از آن نگاه اولیه به دنبال دلیلی هستند تا بازدید و مطالعه دقیق تری از سایت، شرکت و یا برند شما داشته باشند. بنابراین، دلایل بیشتری برای آنان فراهم نمایید. چیزی را برای کاربران به نمایش بگذارید که طراحی آن مخصوص برند یا شرکت شما باشد. (ویژگی های تصویری خوب روش آسانی برای انجام این کار می باشند.)
صفحه خانگیِ دارای ظاهر چشمگیر تاثیر بسیار خوبی دارد، البته سایر صفحات، عناصر و ابزارهای سایت نیز باید به همان اندازه خوب و مناسب طراحی گردند. اینگونه به موضوع بیاندیشید: احتمال دارد بیش از نیمی از کاربران از طریق صفحه ای غیر از صفحه خانگی به وبسایت شما مراجعه کنند و بازدید سایت را از آن صفحه شروع نمایند.
ایجاد وفاداری
پس از اینکه کاربری را برای بازدید از سایت خود جذب کردید، انتظار دارید که طراحی سایت آنان را تشویق به مراجعه دوباره نماید و تبدیل به کاربر وفادار شوند. یک لوگوی عالی، پالت رنگی تاثیر گذار و گزینه های خوانا مربوط به نوع پالت از روش های سریع دستیابی به این هدف به شمار می آیند.
سعی کنید ارتباطی میان کاربر و طراحی سایت برقرار سازید که کاربر تمایل به حفظ آن داشته باشد. پس از آن به ایجاد ارتباطی پایدار میان کاربر و کلمات یا تصاویری که می خواند و می بیند بپردازید. هنگامی که کاربر از سایت شما دیدن می کند باید حس کند که خود را می بیند (یا آنچه که وی تمایل به بودن دارد).
ایجاد شهرت
طراحی همراه با یکپارچگی و تداوم به کاربران کمک می کند تا شما را بیابند. تقریبا هر فردی، در هر کجای جهان می تواند قوس های طلایی رنگی که نشان دهنده برند مک دولاند هستند را تشخیص دهد. باید طرحی را در نظر گیرید و پیاده سازی کنید که این کار به بهترین شکل انجام دهد.
یک سبک، پالت رنگ، پالت نوع، صدا و پیام متمایز و خاص را ادامه دهید. لوگو یا برند همواره باید واضح و در هم آمیخته با طراحی باشد. یک لوگوی تصویری بسیار خوب، اگر کاربر نداند که طراح آن کیست و یا بیانگر چیست هیچ معنا و مفهومی ندارد.
طراحی و تصمیم گیری
هنگامی که به بحث طراحی و تصمیم گیری در مورد آن می رسیم، اولین هدف باید ثبات باشد. شما چه کسی هستید؟ می خواهید چه کسی باشید؟ چرا کاربران تمایل به ایجاد ارتباط دارند؟ اگر در مرحله طراحی به این پرسش ها بیاندیشید امکان دارد، به طور کلی، تصمیمات بهتری در مورد پروژه اتخاذ نمایید.
این پرسش ها را با طراحی پاسخ دهید وظاهری یکپارچه در میان وب ایجاد نمایید. تصاویر یکسانی را در وبسایت خود، برنامه موبایل، رسانه های اجتماعی، اطلاعات چاپی و هر محصول بازاریابی که تهیه می کنید به کار ببرید. (ممکن است تهیه یک راهنمای سبکی که تمامی این قوانین را با جزییات نیز بیان می کند برایتان سودمند باشد.)
کاربرد و ایجاد ارتباط آسان
فراموش نکنید که برقراری ارتباطات میان کاربران باید آسان باشد. این امر دربردارنده مفاهیم طراحی و توسعه می باشد – سایت باید سرعت بارگذاری بالایی دارا باشد، از تکنولوژی وب و HTML به روز استفاده نماید و نیز کنترل های کاربری و عملکرد یکسانی داشته باشد.
سایتی که دارای کاربرد آسانی باشد، باعث می شود که کاربران بیشتر با شما در ارتباط باشند. تجارب لذت بخش کمک می کند که بازدید کننده دوباره به سایت مراجعه نماید و کاربر وفادار شود.
خلق یک داستان معمولی
طراحی و برنامه بازاریابی شما باید شامل یک داستان باشد. تصاویر باید مفهومی را به کاربران انتقال دهند که آنان بتوانند به خاطر بیاورند و بازگو نمایند که این خود می تواند روش موثری برای افزایش کاربر باشد.
گاهی اوقات پیدا کردن داستان ممکن است سخت باشد. در آن هنگام، پرسش هایی از این قبیل را در نظر داشته باشید: چگونه کسب و کار خود را شروع کردید، چرا به تولید محصول خاصی پرداختید یا چرا خدمات خاصی را ارائه می دهید و یا اینکه چرا در جامعه به این شیوه کار می کنید. تلاش کنید که انسان و سطح فردی را با هر کاربر ارتباط دهید.
تشویق کاربران به اشتراک گذاری مطالب سایت
امکانات بسیاری برای کاربر فراهم نمایید تا مطالب را به اشتراک بگذارد و چنین فعالیتی را مورد تشویق نیز قرار دهید. این شکل از بازاریابی اجتماعی می تواند کمی از بار مسئولیت شما کاهش دهد و افزون بر این باعث می شود که برند شما یک حس اجتماعی بوجود آورد زیرا کاربران جدید از سوی شخصی دیگر به سایت و یا تجارت شما معرفی می شوند. 
کلید های اشتراک گذاری اجتماعی را به گونه ای طراحی کنید که پیدا کردن و استفاده از آنان ساده باشد. پیام ها، متن ها و عکس های خود را از پیش بارگذاری نمایید تا بتوانید کنترل پیام ها را بدست گیرید. (درصد زیادی از کاربران متن های شما را، در صورت وجود، به اشتراک می گذارند.)
اعتماد سازی پیش از آغاز کسب و کار
طراحی باید به اعتماد سازی کمک نماید و علاوه بر این بازدید کنندگان را به تجارت ترغیب کند، اما این مساله ممکن است بسیار پیچیده و دشوار باشد.
عناصری مانند رنگ و فن چاپ می تواند بر اعتماد تاثیر گذار باشد. (هنگامی که تردید دارید، گزینه های سنتی تر را انتخاب نمایید، به ویژه اگر دارای سایت تجارت الکترونیک می باشید.) همچنین، عناصر طراحی دیگری بیافزایید که موجب افزایش اعتماد سازی می گردد، مانند لینک هایی به سایت های پوشش دهنده خبر، رضایت نامه یا لوح سپاس از سوی مشتریان، نمایشگر تعداد ارتباطات با رسانه های اجتماعی، استفاده از تصاویر و عکس های خودتان و ایجاد سایتی که از آن خودتان باشد نه اینکه فقط قالب سایت باشد.
هدایت فعالیت های کاربر
در نهایت، به منظور کسب بهترین نتایج بازاریابی، نیازمند طرحی هستید که کاربر را به اقدام و عمل ترغیب نماید. تمامی کلیدها باید به گونه ای طراحی شوند که کاربر بتواند به آسانی آنان را پیدا کند، کلیک نماید و وارد مرحله ی بعدی گردد.
عناصر و دستورالعمل های جهت یابی باید روشن و همچنین کوتاه و مختصر باشند. در صورتی که کاربران از چگونگی انجام فعالیتی که سایت به آن منظور طراحی شده است آگاهی نداشته باشند، طرح شما با شکست مواجه می گردد. انجام این کار را آسان نمایید. اینگونه درخواست ها به منظور شرکت در فعالیت ها باید از برجسته ترین عناصر در کل وبسایت شما باشند که بتوان آنها را به راحتی پیدا نمود.
نتیجه گیری
بسیاری از مفاهیمی که احتمالا هنگام شروع مرحله طراحی در نظر دارید، به عنوان ابزار بازاریابی نیز بر طراحی شما تاثیرگذار هستند. شیوه هایی، از جمله رنگ، شکل و عکس ها، یک پیام کلی برند و ارتباطی با کاربران ایجاد می کنند.
به خاطر داشته باشید هر کاری که انجام می دهید، یا هر سخنی که بیان می کنید و یا طرحی که پیاده سازی می نمایید، بخشی از داستان برند یا شرکت شما به حساب می آید. طراحی دارای ظاهر خوب و مناسب، درخور یک شرکت خوب می باشد.


نویسنده این مقاله می باشد که از سال 1381 تا کنون در زمینه طراحی و بهینه سازی وب سایت فعالیت دارد.

شبکه اجتماعی های نویسنده اینستاگرام و لینکدین.

به اشتراک گذاری مطلب در

به اشتراک گذاری در فیس بوک به اشتراک گذاری در توئیتر به اشتراک گذاری در لینکدین

يک نظر بدهيد

موارد ستاره دار الزامی هستند

طراحی سایت دارکوب | هاست دارکوب | دارکوب نام و علامت تجاری ثبت شده این مجموعه می باشد.
دارای مجوز از (سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران) ، (رتبه 4 شورای عالی انفورماتیک کشور) ، (وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)
آموزشگاه طراحی سایت و سئو با مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه ای کشور افتتاح شد
دارکوب به عنوان شرکت خلاق توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزیده شد