چاپ و نشر دیجیتال : طراحی سایت و انتشار آن چاپ و نشر دیجیتال : طراحی سایت و انتشار آن

رتبه این آیتم
چاپ و نشر دیجیتال : طراحی سایت و انتشار آن
رتبه 3 در 3 رای از 1 تا 5

دیجیتال به چه معناست ؟!
براساس دیکشنری آکسفورد، کلمه "دیجیتال"(در حوزه دیتا و سیگنال) به معنای یک سری صفرویک می­باشد. در واقع مقادیر آن به کمک وجود و یا عدم وجود ولتاژ مشخص می­شود. با استناد به تعریفی دیگر، دیجیتال در واقع نقطه مقابل کلمه "آنالوگ" می­باشد. ما به عنوان انسان، تصوری که از جهان "آنالوگ" داریم این است که تمامی اطلاعات به صورت فریز شده و به حالت اسکرین شات قرار دارند. برای سهولت در تصور، تصاویر موجود در یک صفحه از مجله و یا روزنامه را در نظر بگیرید. یک عکس پرینت شده در واقع مجموعه­ای است از نقاط­ سیاه و سفید... اما در واقع ما به عنوان یک بیننده به جای این نقاط سیاه و سفید قادر هستیم واقعیت را اعم از نور و تاریکی و مناظر را در یک عکس دیجیتال مشاهده نماییم.        
تبلت­ها، لپتاپ­ها و گوشی­های هوشمند همه و همه در واقع تجهیزات دیجیتالی هستند که روزانه بسیاری از کارهای خود را با آنها انجام می­دهیم. همانطوری که کاملا واضح است در دنیای تجاری امروز اگر دیجیتال نباشید و حضوری آنلاین نداشته باشید در واقع به این معنی است که در تجارت حضور ندارید.
انتشار دیجیتال چیست؟

انتشار دیجیتال در واقع به معنی رقمی کردن و  تولید کردن  محصولاتی است که در گذشته بر روی کاغذ و به صورت پرینت شده عرضه و تولید می­شد. انتشار دیجیتال، "انتشار الکترونیکی" و یا  "e-publishing" نیز خوانده می­شود. انتشار الکترونیکی در واقع نشر و توزیع اطلاعاتی مثل متن، اطلاعات صوتی و تصویری است. توجه داشته باشید که دیجیتال لزوما به معنای انتشار در وب سایت نیست بلکه می­تواند رسانه هایی مثل CD،DVD و یا Blue Ray باشد.

نقش طراحی و توسعه وب سایت در نشر دیجیتال:
نشر دیجیتال نقش بسزایی در گسترش مخاطبان شما در دنیای رقابتی امروز خواهد داشت. در واقع ما در دنیایی هستیم که روز به روز جنبه­ی دیجیتالی آن افزایش می­یابد. دیجیتال شدن جهان در حوزه تجارت به این معنی است که مخاطبان ما تمایل دارند به واسطه یک کلیک ساده به اطلاعات مورد نیاز خود دست پیدا کنند. با تمام این اوصاف، نقش طراحی وب سایت شما در انتشار دیجیتال حیطه کاری بسیار موثر است. متخصصان حیطه طراحی وب سایت و انتشار دیجیتال باید در زمینه­ی دسترس پذیر کردن اطلاعات در دنیای مجازی و آنلاین تسلط کامل داشته باشند. نکاتی که باید در نشر دیجیتال پروژه­ها مد نظر قرار دهیم به شرح زیر است:

  • عرضه طراحی وب سایت به صورتی خلاقانه
  • ناوبری منطقی و ساماندهی محتوا
  • طراحی وب سایت به صورت ریسپانسیو
  • توانایی طراحی مفاهیم و مطالب به صورت تصویری
  • تنظیم کردن ساختار تصاویر برای قرار دادن در صفحات وب سایت
  • استفاده از مفاهیم دیجیتال به صورت کاربردی                                                                             

تاریخچه­ای مختصر از انتشار دیجیتال:

در سال 2004 شرکت گوگل اعلام به دیجیتال کردن و  انتشار کتاب­ها و مقالات خود به صورت آنلاین کرد. این اقدام گوگل گام بزرگی در جهت صنعت دیجیتال سازی در دنیا بود. بعد از این اقدام گوگل شرکت آمازون در سال 2007 محصول Kindle را منتشر کرد. این محصول رکورد فروش و انتشار را در آن دوره زمانی به خود اختصاص داده بود. در عین­حال سال 2007 زمانی بود که شرکت اپل محصول آیفون را به بازار عرضه کرد و سال 2010 را می­توان سال تولد آیپد در نظر گرفت.
همانطوری که در پاراگراف فوق اشاره شد، راههای دستیابی به اطلاعات روز به روز آسانتر و دیجیتال می­شوند. امروزه کاربران ترجیح می­دهند برای دسترسی به دیتا و اطلاعات مورد نیاز خود از تلفن­های هوشمند و تبلت­های خود استفاده کنند.

انواع انتشار دیجیتال:

انواع مختلف انتشارات دیجیتال به شرح زیر است:

  • کتاب­های الکترونیکی
  • سی-دی، دی-وی-دی­،...
  • ایمیل­ها و مجلات الکترونیکی
  • روزنامه­های آنلاین
  • بلاگ­ها
  • پادکست­ها
  • اپلیکیشنهای موبایل
  • ویدئوهای آنلاین

و بالاخره تصور آینده­ی "طراحی دیجیتال":

باتوجه به روند پیشرفت تکنولوژی دیجیتال، به نظر می­رسد که حیطه کاری و فعالیت دیجیتال، روزبه­روز وسیع­تر و برجسته­تر می­شود. امروزه بیش از هزاران فرمت مختلف برای نشر دیجیتال وجود دارد که قابل استفاده در صنعت طراحی وب سایت نیز می­باشد. نظر شما در مورد نقش نشر دیجیتال در طراحی وب سایت چیست؟


نویسنده این مقاله می باشد که از سال 1381 تا کنون در زمینه طراحی و بهینه سازی وب سایت فعالیت دارد.

شبکه اجتماعی های نویسنده اینستاگرام و لینکدین.

به اشتراک گذاری مطلب در

به اشتراک گذاری در فیس بوک به اشتراک گذاری در توئیتر به اشتراک گذاری در لینکدین

يک نظر بدهيد

موارد ستاره دار الزامی هستند

طراحی سایت دارکوب | هاست دارکوب | دارکوب نام و علامت تجاری ثبت شده این مجموعه می باشد.
دارای مجوز از (سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران) ، (رتبه 4 شورای عالی انفورماتیک کشور) ، (وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)
آموزشگاه طراحی سایت و سئو با مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه ای کشور افتتاح شد
دارکوب به عنوان شرکت خلاق توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزیده شد