تاثیر طراحی سایت در بازاریابی و ارتباطات تاثیر طراحی سایت در بازاریابی و ارتباطات

رتبه این آیتم
تاثیر طراحی سایت در بازاریابی و ارتباطات
رتبه 4 در 2 رای از 1 تا 5


("طراح وب سایت" میتواند منجربه ظهور و حتی نابودی تجارت شما شود!)

وقتی کلمه "طراحی سایت" به گوشتان می­خورد چه چیزی در ذهن شما تداعی می شود؟ احتمالاً تصور یک گرافیک متفاوت و منحصر بفرد با ظاهری جذاب را در ذهن شما مجسم می کند. ولی توجه داشته باشید که در عصر دیجیتال امروز ظاهر چشم نواز در طراحی وب سایت برای موفقیت شما کافی نخواهد بود. بلکه استفاده از ابزار قدرتمند برای پیشرفت تجارت و ارتباطات در کنار طراحی منحصر بفرد وب سایت می تواند حضور شما را در سیر صعودی موفقیت تضمین نماید.
به زبان دیگر برای تضمین موفقیت خود باید برخلاف سایر طراحان وب سایت علاوه بر تبحر در حیطه گرافیک طراحی وب سایت خود، زمان زیادی را صرف مفاهیم تجارت و ارتباطات اینترنتی نمایید. پس با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

تاثیر بی نظیر طراحی وب سایت در تجارت موفق
شما با ایفای نقش "طراح وب سایت" می توانید منجر به ظهور و حتی نابودی یک نام تجاری موفق باشید! چراکه با آغاز پروسه ی طراحی خود، بدون در نظر گرفتن استراتژی های مربوط به تجارت قادر به جذب مشتری و مخاطب بیشتر و تامین نیازها و درخواست آنها نخواهید بود. طراحی وب سایت تاثیر بی نظیری در مولفه های تشکیل دهنده ی یک استراتژی موفق برای تجارت دارد. در ادامه این مولفه ها را به تفکیک بررسی می کنیم.

نام تجاری موفق
یک طراحی موفق علاوه بر ایجاد یک ارتباط با مصما بین نام تجاری و وب سایت شما، قادر است یک منظره به یادماندی در ذهن مخاطب شما ایجاد نماید. در این راستا طراحان باید به اجزای زیر توجه ویژه نمایند:

لوگو
همانطوری که می دانید یک لوگو در واقع نشانگر هویت یک تجارت است. لذا باید به اندازه قدرت نقش خود از طراحی یکتا و چشم نوازی برخوردار باشد. علاوه بر این در مورد  مکان مناسب این لوگو در وب سایت خود نیز دقت لازم را به کاربرید تا تجسم مناسب از لوگو و نام تجاری خود را در ذهن مخاطب ایجاد نمایید.


تگ لاین (Tag Line )
تگ لاین ها هم به نوبه ی خود می توانند نقش ویژه ای در موفقیت شما ایفا نمایند. این مولفه قادر است مخاطب شما را به اندکی تامل در مورد محصول، سرویس و نهایتاً تجارت شما وا دارد.


سئو (SEO ) – بهینه سازی موتورهای جست و جو
همانطوری که در مقالات پیشن اشاره شده است سئو نقشی غیرقابل انکار را در موفقیت شما برعهده دارد. سئو عاملی است که امروزه بسیاری از وب سایت ها را وادار به طراحی مجدد می کند. همزمان با پیشرفت روش های طراحی سایت الگوریتم موتورهای جست و جو نیز روز به روز در حال تغییر است و شما برای تضمین موفقیت خود باید این عوامل را در راستای یکدیگر پیش ببرید. هنگام اعمال یک روند محبوب در طراحی وب سایت مثل "پارالکس اسکرولینگ" از سئوی وب سایت خود غافل نباشید.

با مد نظر قرار دادن عواملی که در ادامه این مقاله مطرح می شود در عین در نظرگرفتن سئو یک طراحی موفق خواهید داشت:

طراحی ریسپانسیو
افزایش کاربرد روزافزون از دیوایس های موبایل به ویژه در دو سال اخیر بسیار محسوس است. به همین دلیل توصیه می شود که از طراحی های ریسپانسیو با هدف تامین نیازهای کاربران این دیوایس ها بهره ببرید. استراتژی های ریسپانسیو یکی از عواملی است که چشم پوشی کردن از آن به ضرر شما تمام خواهد شد.


سرعت لود شدن صفحات

مخاطبان از انتظار کشیدن برای لود شدن صفحات وب متنفرند. اهمیت سرعت لود شدن صفحات وب برای مخاطبان شما بیش از حدی که شما فکر می کنید مهم است. پس سعی کنید از عواملی که باعث کند شدن لود صفحات می شود و علاوه بر مخاطبان بر روی سئو نیز تاثیر منفی دارد بپرهیزید.
طراحی موفق تاثیر بالایی بر اعتبار سایت شما خواهد داشت. مخاطبان شما اگراحساس اعتبار و امنیت در وب سایت شما برایشان محسوس باشد حاضر به اشتراک گذاری دیدگا ها و مشخصات شخصی خود خواهند بود. ایجاد تغییرات کوچک در مولفه های مرتبط با طراحی در حتی یک صفحه از وب سایت می تواند منجر به برداشتن گام های بزرگ موفقیت در مقایسه با رقیب ها باشد. برای قدم برداشتن در این مسیر به نکاتی که در ادامه مطرح می شود توجه نمایید:

مکان یابی

مکان یابی در واقع در مفهوم سهولت در یافتن مقصد مورد نظر مخاطبان وب سایت شما خلاصه می شود. ظاهر و مکان یابی وب سایت نباید منجر به سردرگمی کاربران و مخاطبان شما شود. از روشی از مکان یابی استفاده کنید که حتی مادربزرگ شما قادر به استفاده از آن باشد!

استفاده از بخش های فراخوانی و دعوت کننده

در سایت خود از پیام هایی محتوی فراخوانی مخاطب استفاده نمایید. استفاده از کلماتی مثل "رایگان" و هم چنین " به مدت محدود" (فقط تا پایان مهرماه) تاثیر شگفت انگیزی در جذب کاربران دارد.

کاربرد رنگ بندی مناسب

استفاده از رنگ بندی مناسب علاوه بر تاثیری که در ظاهر وب سایت دارد قادر به شکل گیری پاسخی در ذهن مخاطب خواهد بود. بنابراین برای انتخاب و استفاده از رنگ بندی مناسب و مطابق با نام تجاری خود زمان مناسبی صرف کنید.

استفاده از تبلیغات (PPC- Pay Per Click )

تبلیغات PPC یکی از ارکان اصلی در چارچوب استراتژی تجارت آنلاین است. طراحی وب سایت در این فاکتور هم می تواند تاثیر گذار باشد. به این صورت که با تبلیغات PPC شما برای سرازیر شدن ترافیک قابل توجه به یک صفحه فرود (لندینگ پیج) مبلغی پرداخت می کنید. لذا اگر طراحی صفحه فرود شما برای مخاطب جذاب و چشم نواز  نباشد این ترافیک کاربرهای وفادار برای شما به ارمغان نخواهد آورد. برای موفقیت در این مسیر نکات زیر را در نظر داشته باشید:

طراحی صفحه فرود شما باید منظم، ساده و شیک باشد.
در لندینگ پیج خود از محتوای کاربردی و با کیفیت بالا استفاده نمایید.
از شاخص های معتبر و قابل اعتماد رتبه بندی در این صفحه استفاده کنید.
کاربرد یک فراخوانی قدرتمند در این صفحه توصیه می شود.
با استفاده از تصاویر و ویدئوهای با مصما لندینگ پیج خود را جذاب تر طراحی نمایید.

و بالاخره نقش طراحی سایت در برقراری ارتباطات
برقراری ارتباطات موثر با کاربر یکی از فاکتورهای مهمی است که طراحان وب سایت باید به آن توجه بیشتری داشته باشند. هرچه قدر برقراری ارتباط با مخاطب رساتر باشد مخاطبان بیشتری به سمت وب سایت شما دعوت خواهند شد.
طراحی موفق وب سایت در ظاهر جذاب و باکیفیت خلاصه نشده است بلکه به نحوه برقراری ارتباط موثر با کاربر نیز اشاره می کند. در واقع هر مولفه طراحی که به وب سایت خود اضافه می کنید به نحوی با مخاطبان شما ارتباط برقرار می کند. برخی از این  مولفه ها یک ذهنیت از برند و تجارت شما در ذهن مخاطب ایجاد می کند و برخی دیگر آنها را در انتخاب گام بعدی یاری می کند. راههای برقراری ارتباط با مخاطب به شرح زیر است:

عناوین
استفاده از عناوین مناسب و دعوت کننده نقس بسیاری در دعوت مخاطبان شما دارد. علاوه بر این، استفاده از عناوین قدرتمند، موتورهای جست و جو را درمعرفی وب سایت شما به کاربران و افزایش رتبه از نظر جست و جوی ارگانیک بهبود می بخشد.

متن ها
درصد بالایی از کاربرانی که به سایت شما وارد می شوند به کمک متون موجود در تیترهای و محتوای شما یک دیدگاه از تجارت شما را در ذهن خویش مجسم می کنند.

رسانه ها

استفاده از رسانه ها علاوه تاثیر مثبت در ظاهر وب سایت شما در برقراری ارتباطات در مقایسه با عکس ها، ویدیوها نقش برجسته تری ایفا می کند. به کمک  رسانه ها شما قادر هستید در مدت زمان کوتاه مطالب فراوانی ارائه نمایید. نکته قابل توجه اینکه به هماهنگی رسانه با سایر مولفه های طراحی سایت خود دقت نمایید.

آیکون ها

اگر طرفدار برقراری ارتباط موثر بدون استفاده از متون طولانی هستید از آیکون ها استفاده نمایید. آیکون ها علاوه بر تاثیر در ظاهر سایت باعث شکل گیری یک ذهنیت سریع و موثر در مخاطب شما خواهد شد. کاربرد آیکون ها خیلی رایج شده است ولی سعی کنید از آیکون های بامصما استفاده کنید.


صفحات کلیدی

به عنوان نکته مهم و آخر طراحی صفحات کلیدی وب سایت از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند. صفحه معروف خطای 404 جزو این صفحات است. طراحی این صفحه مطابق شکل بالا باید با سایر صفحات شما هماهنگی داشته باشد.

نتیجه گیری
هم از نظر تجاری و هم از نظر برقراری ارتباط، طراحی وب سایت نقش بسیار بزرگی را ایفا می کند. بنابراین با هدف پیروزی بر رقیبان و رسیدن به هدف مطلوب خود زمان و هزینه بیشتری برای طراحی وب سایت صرف نمایید.

23-آذر-1394

نویسنده این مقاله می باشد که از سال 1381 تا کنون در زمینه طراحی و بهینه سازی وب سایت فعالیت دارد.

شبکه اجتماعی های نویسنده اینستاگرام و لینکدین.

به اشتراک گذاری مطلب در

به اشتراک گذاری در فیس بوک به اشتراک گذاری در توئیتر به اشتراک گذاری در لینکدین

يک نظر بدهيد

موارد ستاره دار الزامی هستند

طراحی سایت دارکوب | هاست دارکوب | دارکوب نام و علامت تجاری ثبت شده این مجموعه می باشد.
دارای مجوز از (سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران) ، (رتبه 4 شورای عالی انفورماتیک کشور) ، (وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)
آموزشگاه طراحی سایت و سئو با مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه ای کشور افتتاح شد
دارکوب به عنوان شرکت خلاق توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزیده شد