قدرت طراحی سایت سئو قدرت طراحی سایت سئو

رتبه این آیتم
قدرت طراحی سایت سئو
رتبه 5 در 4 رای از 1 تا 5

طراحی سایت و بهینه سازی موتورهای جست و جو یا سئو یکی نیستن، اما طراحی سایت سئو رو یکی در نظر بگیرید. اونها دو بخش هستن که مکمل همدیگه اند تا یه وب سایت رو در رتبه بندی موتورهای جست و جو قرار بدن. یه وب سایت خیلی خیلی گرون اگه سئوی خوبی نداشته باشه تقریبا دیده نمیشه یا به طور کلی از دید همگان دور خواهد موند. بعلاوه، یه کار سئوی بسیار گرون روی یک سایت غیر فعال هیج تاثیری نخواهد داشت. مطمئن بشید که این موضوع رو برای راه اندازی سایت کاملا درک کردید؛ چرا که بودن یکی از این ها بدون دیگری مثل ماشین بدون بنزین است و در این حالت حتی ماشین آخرین مدل و گرون ترین نوع اون هم اصلا حرکت نخواهد کرد.
سئو و بهینه سازی سایت همیشه یکی از دغدغه های اصلی مدیران کسب و کارها بوده است. طراحی سایت سئو یکی از ابزارهای خوبی است که می تونه کسب و کارتون رو یه جورایی تضمین بکنه. البته قطعا باید موارد دیگه ی کسب و کار مثل قیمت و کیفیت هم در نظر گرفت و به تنهایی قرار نیست براتون معجزه بکنه؛ اما در کنار کارهای دیگه ای که انجام می دید، می تونه شما رو به موفقیت برسونه.

 

طراحی سایت سئو چه کمکی به کسب و کار شما خواهد کرد؟
این ها قطعا تاثیر بسیار زیادی خواهند گذاشت. سئو راه رو برای بازدیدکنندگانی که به دنبال کسب و کار آنلاین شما می گردن، هموار کرده است. مثل دنیای واقعی که ترافیک و هوای بد هم از اومدن مشتریان بالقوه به فروشگاهتون کم نمی کنه، سئو هم مشتری های بالقوه رو به سایتتون می کشونه. دلیلش اینه که گوگل و بقیه ی موتورهای جست و جو از سئو برای ورود داده استفاده می کنن همانطور که کاربران اینترنت از اطلاعات اصلی برای یافتن چیزهایی که به دنبالش هستن، استفاده می کنن؛ درست مثل یه نقشه که شما رو در پیدا کردن شرکتتون در دنیای واقعی کمک می کنه. گوگل اطلاعات تامین شده رو از لحاظ اعتبار و کیفیت بررسی می کنه. چون گوگل یه دایرکتوری است هرچه اطلاعات بهتر لیست بشه، احتمال اومدن مشتری های بالقوه به سایت شما و پیدا کردن سایتتون بیشتر است.

 

رابطه میان طراحی و سئو سایت:
عوامل مختلفی وجود دارن که گوگل از طریق اون ها سایت ها رو بررسی می کنه مثل سئوی داخلی که شامل فاکتورهای طراحی سایت و محتوای سایت میشه و در زیر راجع به اون بیشتر توضیح خواهیم داد، علاوه بر این سئوی خارجی که شامل فاکتورهای تجربه ی کاربری و مبتنی بر لینک است.
پس می بینید که چجوری عواملی که مرتبط با طراحی سایت هستن روی سئوی داخلی و خارجی سایت ممکنه تاثیر بذارن؛ مثل نمایش و نحوه ی قرارگیری محتوا، قالب سایت، دسته بندی اطلاعات، تجربه ی کاربری و نرخ پرش. به همین علت نحوه ی طراحی سایت و چیدمان محتوای اون خیلی برای گوگل اهمیت داره.

 

سئو صفحات داخلی:
همونطور که در مقالات دیگه ی دارکوب گفته شده، صفحات داخلی برای اینکه از طریق خزنده های موتور جست و جو خونده بشن باید بهینه سازی شوند. مثل سئوی عنوان که در هر صفحه از سایت باید توجه ویژه ای به اون کرد؛ مثل تگ عنوان که باید مجزا باشه و بهینه سازی بشه. به این صورت که هیچ دو عنوان مشابهی نباید در سایت وجود داشته باشن.

 

تولید محتوای با کیفیت در طراحی سایت سئو:
در طراحی سئوی سایت تولید محتوای خوب و با کیفیت لازمه ی اون سایت است و صرف داشتن امکانات بالا در سئوی با نرم افزارها و به قولی همون سئوی فنی کافی نیست و باید بتونید با محتوا و متون خوب و با کیفیت خودتون رو بکشید بالا و زمینه رو برای دیده شدن بیشتر مهیّا کنید.

 

نرم افزار مدیریت محتوا در طراحی سایت سئو:
اگه سیستم مدیریت محتوایی که در سایت استفاده میشه قوی نباشه، هر قدر هم که محتوای با کیفیتی در سایت وجود داشته باشه اون تاثیری رو که باید روی موتورهای جست و جو بذاره نخواهد داشت. پس روی انتخاب cms یا سیستم مدیریت محتوا دقت کنید.

 

طراحی سایت سئو چگونه به شما کمک می کند؟
همینطور که گفتیم طراحی سایت های مبتنی بر سئو راه رو برای بازدیدکنندگان به جهت دیدن سایت شما هموارتر می کنه. فضای مجازی هم شبیه دنیای واقعی هست هم نیست. شاید این جمله گیجتون بکنه اما اینو در نظر بگیرید که تنها چیزی که مهم است اومدن مشتری های بالقوه به سایت شما است. طراحی سایت مبتنی بر سئو به شما در انتقال اطلاعات به مشتری های بالقوه کمک می کنه و باعث میشه که با کسب و کار شما در ارتباط باشن.

 

طراحی سایت سئو فصلی:
قطعا طراحی سایت سئو جزئیات فراوونی داره که بهتره برای گرفتن نتیجه ی بهتر همه ی اونها در کنار هم رعایت بشن. یکی از اون ها سئو فصلی است؛ این یعنی که بسیاری از کاربران در فصل های خاصی بیشتر به سایت ها مراجعه می کنن و شما به عنوان صاحب کسب و کار باید این فصول رو دریابید تا بتونید کاهش حجم کاربر در برخی مواقع رو جبران کنید و علاوه بر این تلاش کنید تا راهی برای بهبود زمان های کم بازدید پیدا کنید.

 

برای طراحی سایت سئو به سراغ چه کسی بروید؟
می تونید از شرکت های طراحی سایت مثل دارکوب کمک بگیرید. اما مراقب باشید که بودجه ی خیلی زیادی برای اون در نظر نگیرید که خیلی منطقی نیست.

 

چرا طراحی سایت سئو؟
از همون زمانیکه می خواید سایتتون رو طراحی کنید به فکر سئوی اون باشید؛ اگه کار طراحی سایت رو به شرکت های طراحی وب سایت می سپارید قطعا اون ها حواسشون به این موضوع هست اما خب شما به عنوان صاحب سایت باید خودتون حواستون به سئوی سایت باشه. چون اگه سایتتون از همون اول کدنویسی درستی نشده باشه همه ی هزینه ها و حتی زحمت های شما به باد میره و همینطور که قبلا گفتیم دوباره کاری پیش میاد. به همین دلیل است که گفته میشه سئو برای برند شما و بهتر دیده شدنتون در فضای مجازی نقش بسیار مهمی داره.

 

ارتباط زبان طراحی سایت با سئو:
زبان طراحی سایت و سئو هیچ ارتباطی باهم ندارن و در نتیجه تاثیری روی گوگل ندارن، اما نوع برنامه نویسی سایت شما در طراحی وب سایت باعث میشه که روی سئو تاثیر بذاره. مثلا خروجی قالب HTML صفحه ها، سرعت لود صفحات وب سایت، واکنش گرا بودن، چیدمان صفحه و خیلی چیزای دیگه در رتبه بندی سایتتون تاثیر داره. به همین خاطر زبان طراحی سایت به تنهایی ارتباطی با رتبه بندی در گوگل نداره ولی روش پیاده سازی وب سایت و نحوه ی خروجی صفحات سایت برای ربات های جست و جوگر بسیار مهم هستن.

 

به روز بودن در طراحی سایت مبتنی بر سئو:
احتمالا می دونید که قوانین و الگوهای سئو هر از گاهی تغییر می کنن و به خاطر الگوریتم های گوگل و جریمه هایی که برای سایت ها در نظر میگیره باید این اصول سئو به روز بشن و در مسیر استاندارد پیش برن. اگه از سئو استفاده می کنید و می بینید نتیجه ی چشم گیری ندیدید باید یه تجدید نظری در روند استفاده از سئو داشته باشید و بدونید که دارید از اصول قدیمی سئو استفاده می کنید و این حالت باعث میشه که امتیاز منفی بگیرید و حتی دیده نشید؛ پس به روز بودن در این دنیای پیچیده ی سئو خیلی خیلی مهم است. به روز بودن شما در این زمینه باعث میشه به درستی در مسیر دیده شدن و بهتر شدن رتبتون قرار بگیرید و در حقیقت بازدید و ترافیک سایتتون رو افزایش بدید که قطعا هدف شما از داشتن وب سایت مبتنی بر سئو همین موضوع مهم است.

 

اشتباهات رایج در طراحی سایت سئو:
یه تصور غلطی که وجود داره این است که برخی کارفرماها بعد از اتمام طراحی سایتشون تازه به فکر سئوی اون میفتن و به شرکت دیگه ای انجام این کار رو می سپارن، پس در سئو دیرتر به نتیجه میرسن یا هیچ نتیجه ای ازش نمی گیرن. اگه هنوز طراحی سایتتون رو شروع نکردید پس خیلی خوش شانس هستید که متوجه شده اید بهترین کار انجام سئو در ابتدای طراحی سایت است و جایی رو انتخاب کنید که هر دو کار رو برای شما انجام بدن.

 

چرا باید طراحی سایت و سئو را به یک شرکت بسپارید:
همینطور که در بالا گفتیم در اکثر مواقع وقتی کار سئو رو به شرکت دیگه ای می سپارید از طراحی اون ایرادات بسیاری می گیرن و از شما میخوان که سایت مجددا طراحی بشه. به همین دلیل برای صرفه جویی در وقت و هزینه بهتر است که کار از ابتدا به درستی انجام بگیره. چرا که قدرت سئو سایت به قدری زیاد است که قطعا نرخ بازگشت سرمایه ی خوبی داره یعنی در قبال مبلغ اضافه ای که برای انجام سئو از شما گرفته میشه شما چند برابر اون سود خواهید داشت.
پس اگه نتیجه و بازخورد کار براتون مهم است این کار رو به شرکت هایی که هر دو کار رو به طور همزمان انجام میدن بسپارید، مثل دارکوب که بیشتر مشتریانش با چنین هدفی کار رو به اون ها می سپارند و قطعا نتیجه ی خوبی هم خواهند گرفت.

 

سیستم های آماده یا طراحی اختصاصی؟
شاید نشه یه جواب قطعی از نظر سئو برای انتخاب بین این ها پیدا کرد. بعضی از سیستم ها مثل وردپرس برای سئو امکانات مناسبی دارن و اگه از یه قالب خوب استفاده بشه می تونه نتیجه ی خوبی به همراه داشته باشه. امّا جوملا، مشکلاتی در زمینه ی سئو داره که برای رفع اونها باید وقت بیشتری گذاشته بشه. پس کیفیت سئو بیشتر از همه به نوع پیاده سازی پلتفرم مربوط است نه به پلتفرمی که از اون ها استفاده شده.
به همین خاطر، اون چیزی که بیشتر برای گوگل اهمیت داره کیفیت خروجی سایت شما است. این کیفیت خیلی روی زبان برنامه نویسی و سیستم مدیریت محتوا وابسته نیست بلکه بیشتر به تیمی که اون رو مدیریت می کنن، وابسته است. پس حواستون به تیمی که این کار رو براتون انجام میدن باشه تا از دانش فنی کافی در زمینه ی سئو برخوردار باشن.

 

هیچوقت قدرت طراحی سایت های مبتنی بر سئو رو دست کم نگیرید. اگه قبل از طراحی سایت به فکر سئوی اون نباشید هنگام آپلود کردن سایت در فضای اینترنت باید برای این کار هزینه ی بیشتری پرداخت کنید. اگه وب سایت شما محتوای مناسبی نداشته باشه به درستی کار نمی کنه و باعث میشه که کاربران سایت شما رو ترک کنن. پس باید از همون ابتدا طوری سایتتون طراحی بشه که توجه کاربران رو به خودش جلب کنه. کاری نکنید که مشتری های شما سایتتون رو ترک کنن و برن سراغ دیگری! با طراحی سایت مبتنی بر سئو از همون ابتدا توجهشون رو به خودتون جلب کنید.

 


نویسنده این مقاله می باشد که از سال 1381 تا کنون در زمینه طراحی و بهینه سازی وب سایت فعالیت دارد.

شبکه اجتماعی های نویسنده اینستاگرام و لینکدین.

به اشتراک گذاری مطلب در

به اشتراک گذاری در فیس بوک به اشتراک گذاری در توئیتر به اشتراک گذاری در لینکدین

1 نظر

  • قیمت ظرفشویی بوش یکشنبه, 24 دی 1396 15:26 پست شده توسط قیمت ظرفشویی بوش

    تبلیغات تلویزیونتان را دیدم خوب بود در کنار سئو سایت شما

يک نظر بدهيد

موارد ستاره دار الزامی هستند

طراحی سایت دارکوب | هاست دارکوب | دارکوب نام و علامت تجاری ثبت شده این مجموعه می باشد.
دارای مجوز از (سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران) ، (رتبه 4 شورای عالی انفورماتیک کشور) ، (وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)
آموزشگاه طراحی سایت و سئو با مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه ای کشور افتتاح شد
دارکوب به عنوان شرکت خلاق توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزیده شد