چطور یک سئوی بد را درمان کنیم؟ چطور یک سئوی بد را درمان کنیم؟

رتبه این آیتم
چطور یک سئوی بد را درمان کنیم؟
رتبه 3 در 2 رای از 1 تا 5

ما بعنوان یه شرکت سئوکار با طیف وسیعی از مشتریها سر و کار داریم. از صنایع تجاری کوچک گرفته تا صنایع گسترده تر، هر کدوم از مشتریهامون شرایط خاص خودشونو دارن و نیازهاشون منحصر به فرده. با اینکه این مقدار تنوع در شرایط و نیازهای مشتریها برامون چالش برانگیزه ولی همیشه تو راهکارها و روشهای سئو یه راهی برای موفقیتشون پیدا میشه.
از طرف دیگه، برخلاف این گوناگونی مشتریها و تاریخچه­هایی که با بازاریابی دیجیتال داشتند، از همشون یه تجربه مشترک میشنویم، یه تجربه بد از سئو یا شرکت سئوکار که براشون مشکل ساز شده. البته به دلایلی که الآن میگم، این تجربیات برای ما و مشتریهامون هم مشکل ساز هست:
1- اول از همه و مهمتر از همه برای مشتریهایی که از شرکتهای سئوکار بدی دیدند بده، چون این مشتریها الآن عصبانی­اند و اونطور که توقع داشتند نتیجه نگرفتند، احتمالا پولشونم رفته و حالا کلا میخوان دور سئو رو خط بکشن.
2- برای ما هم به عنوان یه شرکت سئوکار مشکل­سازه، چون تجربه بد سئو، اعتبار کل صنعت رو زیر سوال میبره و بنابراین فرصتهای ما رو برای کمک به صنایع و شرکتها از بین میبره.
3- نشون دهنده یه مشکل خاصه، چون در اغلب موارد، برای از بین بردن یه تجربه بد سئو باید یه تجربه خوب سئو بوجود آورد.
قطعا دیگه خودتون متوجه شدید چرا میگیم، شرکتی که تجربه بدی از یه شرکت سئوکار داشته، بعد از اینکه زمان و پول و امیدشو از دست داده، باید بره سراغ یه شرکت سئوکار دیگه. با اینکه شاید بپرسن: "چرا وقتی من با دام سئو به این بدبختی افتادم، حالا باید منابع بیشتری به سئو اختصاص بدم؟" "از کجا بدونم باز هم همون مشکلی که با شرکت سئوکار قبلی داشتم، با این یکی شرکته تکرار نمیشه؟". ما اینها رو از مشتریهایی که تجربه های ناموفقی داشتند شنیدیم و همیشه بهشون میگیم:

بررسی کنید ببینید کجای کار اشتباه شده

ما هیچ وقت مشتری رو بخاطر تجربه بدی که در مورد سئو داشته سرزنش نمیکنیم ولی ازشون میخواهیم بررسی کنید و مشکل رو پیدا کنند. خیلی وقتها مسئولیتهای بین شرکتها و سئوکارها درهم میشه و از همینجا مشکلات شروع میشن. اگه شما هم تجربه بدی با یه شرکت سئوکار داشتید از خودتون بپرسید: آیا من توقعات و انتظاراتمو براشون شفاف توضیح ندادم؟ کاری بوده که من باید انجام میدادم و نمیدونستم و انجامش ندادم؟ میشد یه سوالاتی پرسید که از وقوع این مشکل پیشگیری کرد؟
گاهی اوقات وقتی خوب و منتقدانه به شرایطی که براتون پیش اومده نگاه کنید، متوجه میشید که اگه یه سری کارها رو انجام میدادید میتونستید از وقوع مشکل پیشگیری کنید. اگه تمام کارهایی رو که میتونست از سمت شما صورت بگیره میدونستید، آماده تر پیش میرفتید.

از اشتباهاتتون درس بگیرید

وقتی متوجه شدید کجای کار اشتباه شده و شرایط رو برای خودتون روشن کردید، میتونید از چیزهایی که یاد گرفتید استفاده کنید تا این بار تجربه بهتری داشته باشید، و برای این منظور باید خودتونو آماده کنید. بعد از یه تجربه بد سئو باید گروهتونو عوض و اهدافتونو دوباره ارزیابی کنید. اهداف جدیدی برای خودتون مشخص کنید. این بار باید چی کار کنید که دفعه قبل نکردید؟ چه سوالاتی دفعه قبل نپرسیده بودید؟ بازم میگم، از تجربه ای که داشتید برای درک بهتر سئو و نقایص کار و شرکت قبلی استفاده کنید.

نقادانه درباره راهکارهای مشکلاتتون فکر کنید

خب تا اینجا شما با شرکتی قرار داد بستید که موفقیت آمیز نبود و اثر معکوس روی کسب و کارتون داشت. حالا چی؟
خیلی از شرکتهایی که دچار چنین مشکلاتی میشن، بهش به شکل بخشی از مسیر نگاه میکنن و تمایلی ندارن حتی برای بررسی شرایط و مشکلات، به عقب نگاه کنند. البته این رویکردشون قابل درکه، چون به هر حال هیچ کس دوست نداره دیگه زمان و پولشو روی چیزی بذاره که یه بار با شکست مواجه شده، اما اگه منطقی نگاه کنید، خسارتی که یه سئوی بد به شرکت وارد میکنه، فقط با سئوی خوب میتونه رفع بشه. اگه سایتتون بخاطر سئوی بد جریمه شده، بهم ریخته یا رتبه بدی گرفته، یه سئوی خوب میتونه شما رو از این وضعیت نجات بده.
طبیعی که دیگه بخواهید دور سئو رو خط بکشید ولی این کارو نکنید، چون قطعا یه شرکت سئوکار خوب میتونه برای مشکلتون راه حل پیدا کنه و همه چیز رو حل کنه تا نه تنها به شرایط اولتون برگردید، بلکه به موفقیتی برسید که هرگز قبلا تجربش نکرده بودید.


نویسنده این مقاله می باشد که از سال 1381 تا کنون در زمینه طراحی و بهینه سازی وب سایت فعالیت دارد.

شبکه اجتماعی های نویسنده اینستاگرام و لینکدین.

به اشتراک گذاری مطلب در

به اشتراک گذاری در فیس بوک به اشتراک گذاری در توئیتر به اشتراک گذاری در لینکدین

يک نظر بدهيد

موارد ستاره دار الزامی هستند

طراحی سایت دارکوب | هاست دارکوب | دارکوب نام و علامت تجاری ثبت شده این مجموعه می باشد.
دارای مجوز از (سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران) ، (رتبه 4 شورای عالی انفورماتیک کشور) ، (وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)
آموزشگاه طراحی سایت و سئو با مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه ای کشور افتتاح شد
دارکوب به عنوان شرکت خلاق توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزیده شد