آیا کار من برای بازاریابی شبکه های اجتماعی، خسته کننده است؟ آیا کار من برای بازاریابی شبکه های اجتماعی، خسته کننده است؟

رتبه این آیتم
آیا کار من برای بازاریابی شبکه های اجتماعی، خسته کننده است؟
رتبه 5 در 1 رای از 1 تا 5

اگه سایتتونو راه انداختید و سئو هم کردید، و حالا برای کلیدواژه های اصلیتون، روی صفحه اول گوگل بالا میاد، باید برید سراغ یه چیز دیگه. مشتریها میخوان بیشتر درباره شما بدونن. طبق تحقیقی که اخیرا انجام شده، 48% از امریکایی­ها حداقل روی یک شبکه اجتماعی با شرکتهای مختلف در تعاملند. بازاریابی شبکه های اجتماعی مشتریها رو از سایت به داخل شرکت میکشونه.
بعضی ها شاید الآن بگن، همه این حرفا قشنگ و خوبن اما کسب و کار من برای مردم کسل کننده است و به درد شبکه های اجتماعی نمیخوره.
با این رویکرد جلو نرید. با نکاتی که امروز تو این پست میخونید میتونید کسب و کارتونو روی شبکه های اجتماعی خیلی خوب جلوه بدید و بازدیدکننده جذب کنید.

مثل یه آدم حرف بزنید

مشتریها دوست ندارند با روبات ارتباط برقرار کنند. پس لحن نوشته هاتون باید مثل لحن صحبت کردن خودتون باشه تا برندتون بتونه با مخاطب ارتباط برقرار کنه. مردم از آدما خرید میکنند و دوست دارن بتونن بهشون اعتماد کنند، پس به جای اینکه مثل یه روبات بدون صورت و هویت رفتار کنید، خودتون باشید. اینطوری از رقباتون هم متمایز دیده میشید. عطر های قدیمی با یکم تغییر میتونن تبدیل به ادوکلن­های امروزی و معطری بشن که همه رو عاشق خودشون کنند.

توصیه کنید و شوخ طبع باشید

معمولا کسی وکیل­ها رو به شوخ طبعی نمیشناسه. اجازه ندید قوانین سخت گیرانه شرکتتون به بازاریابی شبکه های اجتماعی­تون نفوذ کنه. با زبان طنز و بامزه با مخاطبتون صحبت کنید. هویت دادن به محتوا هم میتونه کمک کننده باشه. یه موضوعی پیدا کنید که مخاطب مد نظر شما رو هدف بگیره و علاوه بر اون برای مشتریهاتون هم جذابیت داشته باشه و بتونه توجهشون رو جلب کنه. یه طوری باشه که مردم رغبت کنند به کارتون نزدیک بشن.

به مردم گوش کنید

همه دوست دارن نظراتشون شنیده بشه. چرا پس بخش نظرات رو ندید میگیرید؟ محتوا درست کردن، یه پاسخی هم میطلبه، از این امکان استفاده کنید و با مخاطبتون مکالمه داشته باشید. پستهای بی پایان میتونه کمک کنه تا نظر مشتریها رو در مورد برندتون بشنوید.

اسپم نکنید

مردم عضو شبکه های اجتماعی میشن که اجتماعی باشن و با هم ارتباط برقرار کنند نه اینکه مورد بمبارون فروش و تبلیغ قرار بگیرن. باید بین تبلیغ محصولات و محتوای جذاب یه تعادلی بوجود بیارید تا کسب و کارتون از برزخ شبکه های اجتماعی مصون بمونه. متاسفانه فرمولی نیست که نشون بده این تعادل باید چقدر باشه، اما میتونید 80 به 20 در نظر بگیرید. مثلا 80% از محتواتون باید برای جذب مخاطب باشه و 20% رو به تبلیغ برندتون اختصاص بدید.

تست کنید، تکرار کنید، اصلاح کنید

حالا که برای تبلیغ برندتون برای بازاریابی شبکه های اجتماعی به ابزار مجهز شدید، دست به کار بشید و یه حرکتی بکنید! چه از طریق گوگل آنالتیکس، چه Facebook Insights یا هر ابزار گزارش­گیری دیگه­ای میزان موفقیتتونو ردیابی کنید و استراتژی­هاتونو بر اساس گزارشهایی که میگیرید اصلاح کنید.
اگه برای بازاریابی شبکه های اجتماعی به کمک احتیاج دارید با آژانس بازاریابی دارکوب تماس بگیرید و از مشورت مشاوران ما بهره­مند بشید.


نویسنده این مقاله می باشد که از سال 1381 تا کنون در زمینه طراحی و بهینه سازی وب سایت فعالیت دارد.

شبکه اجتماعی های نویسنده اینستاگرام و لینکدین.

به اشتراک گذاری مطلب در

به اشتراک گذاری در فیس بوک به اشتراک گذاری در توئیتر به اشتراک گذاری در لینکدین

يک نظر بدهيد

موارد ستاره دار الزامی هستند

طراحی سایت دارکوب | هاست دارکوب | دارکوب نام و علامت تجاری ثبت شده این مجموعه می باشد.
دارای مجوز از (سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران) ، (رتبه 4 شورای عالی انفورماتیک کشور) ، (وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)
آموزشگاه طراحی سایت و سئو با مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه ای کشور افتتاح شد
دارکوب به عنوان شرکت خلاق توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزیده شد