فرصت ها و بسط هایی در بازاریابی محتوا و ارتباط آن با سئو فرصت ها و بسط هایی در بازاریابی محتوا و ارتباط آن با سئو

رتبه این آیتم
فرصت ها و بسط هایی در بازاریابی محتوا و ارتباط آن با سئو
رتبه 1 در 1 رای از 1 تا 5

بازاریابی محتوا برای صنایع مسئله مهمیه، اما این بازاریابی چطوری میتونه در بهینه سازی موتور جستجو نقش ایفا کنه؟ تو این پست مصاحبه ای میخونید که با آقای بالوی پور در مورد نقش محتوای خوب در موفقیت آنلاین و تفاوتی که میتونه ایجاد کنه صورت گرفته.

شما در زمینه بهینه سازی موتور جستجو کار میکنید، چرا سئو انقدر برای شما مهمه؟

با اینکه سئو خودش یه تخصصه اما خیلی از همکارهای من آگاهانه یا غیرآگاهانه کارشون به سئو ربط پیدا میکنه. به نظر من خیلی خوبه که بتونم تو این زمینه بهشون کمک کنم. از اونجایی که دارکوب علاوه بر خدمات طراحی و توسعه و سئوی وب، خدمات هاستینگ و دامنه هم ارائه میده، ما دوست داریم مشتریهامون وب سایتهای موفقی بسازند. سئو برای موفقیت هر سایتی ضروریه و نقش مهمی در مدیریت محصول ایفا میکنه.

بازاریابی محتوا در این زمینه چه نقشی داره؟

بازاریابی محتوا موضوع رو بورسیه و یه چیزیه که همه شرکتهایی که تو کار خدمات اینترنتی هستند باید بهش توجه داشته باشند. در واقع هر کسب و کاری به نحوی محتوای نوشتاری تولید میکنه، حالا بعضی ها این محتوا رو میذارن رو وبلاگشون، یا روی صفحات وبشون یا مقاله های تخصصی و گزارشهاشون. این محتوا اثر مستقیمی روی سئو داره، چون وب سایتهایی که دائما محتوای نوشتاری باکیفیت تولید میکنند، سئوی خودشونو افزایش میدن.
به همین دلیل این پتانسیل ارتباط بین بازاریابی محتوا و سئو برای ما خیلی جالبه. ما خودمونو متعهد میدونیم به صنایع کوچک در رسیدن به موفقیت کمک کنیم. یکی از راههایی که میتونیم به این هدف برسیم از طریق راهنمایی های دیجیتالیه که در وبلاگ دارکوب عرضه میکنیم و حاوی نکات، ترفندها، اطلاعات پیش زمینه ای و دستورالعملهاییه برای کاربرهامون که هم از بین افراد معمولین و هم از بین شرکتها و همه میخوان روی وب به موفقیت برسن. مطالب ما حول موضوعاتی مثل وب سایتها، هاستینگ، پلتفرمها، دامنه ها، بازاریابی آنلاین و بهینه سازی موتور جستجوئه.

شما بازاریابی محتوا رو چطور تعریف میکنید؟

بطور خلاصه، به پشتیبانی از مشتریها و برندها به کمک محتوایی هدفمند میگن بازاریابی محتوا. مثلا سوپرمارکتها معمولا محتوایی که روی وب سایتشون به مشتریهاشون میدن در مورد دستور غذا و برنامه ریزی وعده های غذاییه که مشتریها بتونن برای بودجه و خوراکشون برنامه ریزی کنند. این نوع بازاریابی محتوا، فرایند خرید رو برای مشتریها ساده میکنه و اونها رو به خرید ترغیب میکنه.

بازاریابی محتوا و بهینه سازی موتور جستجو چطور بهم مرتبط میشن؟

من اینطوری بهش نگاه میکنم؛ اگه کسی فقط یه نمایشنامه رو بخونه، نمیشه بهش بگیم تئاتر. تئاتر ملزومات خاصی داره مثلا به سالن نمایش و تماشاچی هم نیاز هست. اگه این تشبیه رو برای سئو بکار ببریم، سالن نمایش حکم فناوری هایی رو داره که محتوا به کمک اونها میتونه بطرز مناسبی به نمایش دربیاد و تماشاچی هم میشه ترافیک وب سایت. ما با سئو به این دو تا میرسیم، یعنی ما فناوری های موجودی که میتونن محتوا رو در دسترس قرار بدن و از همه مهمتر کاری کنند که براحتی دیده بشه رو در جهت اهدافمون بکار میگیریم و ما نمایش محتوا میتونم کاربرها رو به سمت محتوای جالب و مرتبطی که آماده کردیم فرابخونیم و در مقابل برندمونو به جهانیان معرفی کنیم. با بازاریابی مؤثر محتواتون، سئو شروع به رشد میکنه.
از نظر فروش هم محتوای خوب برای سئو خیلی مهمه. اجازه بدید یه نگاهی به نظریه کیفیت گوگل بندازیم: اگه برند مهمی باشید و محصولات باکیفیتی عرضه کنید، این کیفیت باید در محتوای باکیفیتی که ارائه میدید هم منعکس بشه. به این منظور، باید بین شما و اسپمرها تفاوت قابل ملاحظه ای وجود داشته باشه و این، رتبه بندی گوگلتونو بهبود میبخشه.

حالا که حرف گوگل شد، در حال حاضر از چه توسعه های در سئو بحث میشه؟

گوگل روز به روز داره توجهشو بیشتر معطوف به محتوای خوب میکنه. اخیرا این مسئله در صفحات نتایج جستجو تأکید میشه. صفحه هایی که بیشتر با یه درخواست سرچ مطابقت داشته باشند، در صفحه نتایج، بالاتر از بقیه صفحات وب قرار میگیرن و روز به روز هم شاهد این هستیم که صفحاتی که روی صفحه نتایج ارائه میشه مطابقت بیشتری با عبارت سرچ شده دارن. حتی عبارت "جایگاه صفر" هم بوجود اومده و به قطعاتی از محتوا اشاره داره که بالای اولین نتیجه جستجو و درون کادر قرار میگیرند.
این مسئله کمی بحث برانگیزه؛ از طرفی فرصتی برای خوندن محتوا در همون صفحه نتایج بوجود میاره و از طرف دیگه وقتی سوال کاربر در همون صفحه جواب داده میشه، دیگه نیازی به باز کردن صفحه وب نیست و کلیک روی اون وب کم میشه.

چه توصیه ای در مورد بازاریابی محتوا دارید؟

همونطور که گفتم، همه صنایع یه مقدار مشخصی محتوا تولید میکنند، اما از مقدار محتوا مهمتر، کیفیتشه. در بازاری که اینقدر اشتباع شده، صنایع و شرکتها باید سعی کنند به قدر کافی برجسته باشند تا تو این بازار شلوغ به چشم مخاطبشون بیان و دیده بشن. اینجا باید هدف "محتوای x10" باشه، یعنی محتوا باید ده برابر بهتر از مطالب دیگه ای باشه که در ارتباط با اون موضوع، قبلا نوشته شده.
ضمنا باید مخاطب رو حتما در نظر بگیرید. محتوا باید با هدف کاربر تطابق داشته باشه. اگه کاربر یه سوال مثل"وب هاستینگ چیست؟" سرچ کرده، نباید کاربر رو به بخش فروش هدایت کنیم. باید بی طرفانه و با جزئیات دقیق به این سوال جواب بدیم و با این کار، اول یه دید مثبتی در کاربر نسبت به برندمون بوجود بیاریم. از طرف دیگه، اگه یه مشتری کلمه "ارزان" رو سرچ میکنه، دوست نداره 2000 کلمه در مورد تاریخچه اینترنت بخونه. تو این مورد، فهرست تعرفه ها بهتره ارائه بشه.
به طور خلاصه، محتوای خوبی بسازید و اونو به دست مخاطب برسونید.


نویسنده این مقاله می باشد که از سال 1381 تا کنون در زمینه طراحی و بهینه سازی وب سایت فعالیت دارد.

شبکه اجتماعی های نویسنده اینستاگرام و لینکدین.

به اشتراک گذاری مطلب در

به اشتراک گذاری در فیس بوک به اشتراک گذاری در توئیتر به اشتراک گذاری در لینکدین

يک نظر بدهيد

موارد ستاره دار الزامی هستند

طراحی سایت دارکوب | هاست دارکوب | دارکوب نام و علامت تجاری ثبت شده این مجموعه می باشد.
دارای مجوز از (سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران) ، (رتبه 4 شورای عالی انفورماتیک کشور) ، (وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)
آموزشگاه طراحی سایت و سئو با مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه ای کشور افتتاح شد
دارکوب به عنوان شرکت خلاق توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزیده شد