نکاتی برای بهینه سازی سایت به صورت موفقیت آمیز نکاتی برای بهینه سازی سایت به صورت موفقیت آمیز

رتبه این آیتم
نکاتی برای بهینه سازی سایت به صورت موفقیت آمیز
رتبه 4 در 1 رای از 1 تا 5

میدونم دارید به چی فکر میکنید: سال 1396 باید سال من باشه، امسال باید بتونم صفحه اول گوگل رو فتح کنم. من هم حمایتتون میکنم و میخوام تو دستیابی به این هدف کمکتون کنم. تو این پست 7 نکته رو فهرست خواهم کرد که میتونه با روشی باکیفیت و ماندگار شما رو تو این رقابت موفق کنه.
اول از همه تجربه کاربری
رتبه بندی طبیعی و ترافیک طبیعی علاوه بر اینکه از نظر آمار سایت مهم هستند، از نظر برگشت سرمایه و میزان سود هم اهمیت دارند. یعنی اگه کاربرهایی که وارد سایتتون میشن تجربه بدی داشته باشند، احتمال اینکه بلافاصله ازش خارج بشن بیشتر میشه و خریدی هم روی سایت انجام نمیشه.
الگوریتم های گوگل میتونن براحتی نرخ خروج رو تحلیل کنند و ببینن چه تعداد از کاربرها بلافاصله بعد از اینکه از صفحات نتایج جستجو وارد سایتتون شدند دوباره خارج شدند و سایت رقیب رو ترجیه دادند. از اینجا میفهمند که رتبه سایتتونو کمتر کنند یا بیشتر.
سرعت بارگذاری همچنان مهم است
با تولید صفحات سرعت دهنده موبایل و پروژه AMP سرعت بارگذاری صفحه به شدت اهمیت پیدا کرد. صفحات سرعت دهنده موبایل قالب منبع بازیه که عملکرد صفحات وب رو روی موبایل به شدت افزایش میده. این فناوری توسط گوگل هدایت شده و هدفش کمک به ناشرها بوده اما هر کسی میتونه ازش استفاده کنه. استفاده از این روش میتونه تجربه کاربری رو بهتر کنه و هر چیزی که مردم میخوان ببینن رو بلافاصله بهشون نشون بده. با اعضای توسعه سایتتون کاری کنید که بهترین روشها رو برای کاهش سرعت لود صفحات سایتتون بکار بگیرند.

  • دومین کار طراحی و بهینه سازی برای موبایل است

گوگل گفته حدود 60% از جستجوها از دستگاه های تلفن همراه انجام میشه و اگه سایتتون برای جستجوهای موبایلی بهینه و طراحی نشده باشه، احتمالا ترافیک زیادی رو از دست میدید و حتی ممکنه اصلا روی صفحه نتایج جستجو ظاهر نشید. سایتتون باید طراحی واکنشگرا داشته باشه و محتواش بتونه مشتریهارو جلب کنه، وگرنه نمیتونید روی دستگاه های تلفن همراه رتبه طبیعی بگیرید.

  • برای کاربر اینترنت بهینه کنید نه برای کلیدواژه ها

موتورهای جستجو دارن باهوشتر میشن و میتونن ذهن خریدار رو بخونن و نتایج رو بر اساس قصد کاربر ارائه بدن نه کلیدواژه ها. به علاوه برای تعیین نتایج مناسب در صفحه نتایج جستجو از علم معناشناسی بهره میبرند. به عبارت دیگه موتورهای جستجو میتونن چیستی و چرایی سرچ رو بفهمن و دیگه تنها به کلیدواژه ها اتکا ندارند. با توجه به این چشم انداز، محتوای سایتتون باید به این نکات توجه داشته باشه تا بتونه رتبه بگیره.

  • محتوا، محتوا، محتوا

تو رتبه بندی طبیعی مهمتر از همه چیز محتواست. محتوای باکیفیت همون چیزیه باعث میشه مطالبتون به اشتراک گذاشته بشن و در نتیجه لینک بگیرید و در نتیجه لینک گرفتن رتبه سایتتون بالا بره. به خاطر داشته باشید که تو محتوایی که تولید میکنید به مقدار کافی از کلیدواژه استفاده کنید، یعنی حدود 70-80% از مترادف های کلیدواژه و حدود 20-30% از عین کلیدواژه. ضمنا باید متن روون نوشته باشه و کلیدواژه های اضافی به راحتی خونده شدن و معنای متن لطمه وارد نکنه.

  • از لینکهای کوتاه برند شده استفاده کنید، به خصوص روی شبکه های اجتماعی

یکی از بزرگترین عوامل دخیل در سئو اینه که محتوا و لینکهاتون هر چند وقت یکبار به اشتراک گذاشته میشن. بررسی ها نشون میده که لینکهای کوتاه برند شده 35% بهتر از لینکهای کوتاه برند نشده کلیک میگیرن. این مسئله به خصوص برای شبکه های اجتماعی اهمیت داره چون معمولا روی شبکه های اجتماعی محدودیت کارکتر وجود داره و لینکهای شبکه های اجتماعی خیلی مهم انگاشته میشن. تنظیم دامین کوتاه هم بسیار ساده است و میتونه موفقیتتونو به همراه داشته باشه. میتونید تو مقالات دیگه درمورد نحوه انجام این کار بخونید.

  • کمی از تبلیغات کلیکی کمک بگیرید

حالا که گوگل تبلیغات سمت راست صفحه رو حذف کرده و به تعداد تبلیغات بالای صفحه اضافه کرده، تبلیغات کلیکی شانس بیشتری برای کلیک گرفتن دارن. چون نتایج طبیعی پایین تر میفتن و ابتکارات گوگل مثل ادوردز و نتایج AMP حالت واقعی تری به خودشون میگیرن. با توجه به اینکه تبلیغات کلیکی برای همه هم مناسب نیست و شما باید خودتون بر اساس نوع کسب و کارتون مواظب باشید که تو کمپین هایی که مناسبتون نیست شرکت نکنید.
برای اینکه بیشتر در مورد اجرای این نکات و ترفندها یادبگیرید و سئوی سایتتونو به مرحله بعد ببرید با ما تماس بگیرید.

05-بهمن-1395

نویسنده این مقاله می باشد که از سال 1381 تا کنون در زمینه طراحی و بهینه سازی وب سایت فعالیت دارد.

شبکه اجتماعی های نویسنده اینستاگرام و لینکدین.

به اشتراک گذاری مطلب در

به اشتراک گذاری در فیس بوک به اشتراک گذاری در توئیتر به اشتراک گذاری در لینکدین

يک نظر بدهيد

موارد ستاره دار الزامی هستند

طراحی سایت دارکوب | هاست دارکوب | دارکوب نام و علامت تجاری ثبت شده این مجموعه می باشد.
دارای مجوز از (سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران) ، (رتبه 4 شورای عالی انفورماتیک کشور) ، (وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)
آموزشگاه طراحی سایت و سئو با مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه ای کشور افتتاح شد
دارکوب به عنوان شرکت خلاق توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزیده شد