سئو و شبکه های اجتماعی: دو استراتژی که با هم کار میکنند سئو و شبکه های اجتماعی: دو استراتژی که با هم کار میکنند

رتبه این آیتم
سئو و شبکه های اجتماعی: دو استراتژی که با هم کار میکنند
رتبه 5 در 1 رای از 1 تا 5

ظهور شبکه های اجتماعی قطعا نحوه ارتباط ما با همدیگه و با برندها و صنایع محبوبمون تغییر داده. بین سالهای 1379 تا 1395 تعداد کاربرهای شبکه های اجتماعی جمعا به 1/17 میلیارد نفر رسید. طبق آماری که سایت statista ارائه داده، با توجه به این مقدار، تا سه سال دیگه تقریبا به 3 میلیارد خواهیم رسید. تک تک این اعداد نمایانگر یک نفره با نیازهای واقعی که احتمالا هم این شمایید که باید خدمات و محصولات مورد نیازشو ارائه بدید.
نیازی به گفتن نیست که این سطح دسترسی که از طریق شبکه های اجتماعی فراهم شده نامحدوده. یه بازاریاب فقط با یک کلیک میتونه با مشتریش تو اون سر دنیا بدون دردسر مرتبط بشه. ولی هنوز این ارتباط بین سئو و شبکه های اجتماعی کامل شناخته نشده.

  • سئو و شبکه های اجتماعی بعنوان روشهای طبیعی

سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو در طول سالهای اخیر در واکنش به افزایش محتوای آنلاین، از جمله شبکه های اجتماعی، رشد کرده و اگه کاربرهای شبکه های اجتماعی محتوای خودشونو با در نظر گرفتن سئو توسعه ندن، مثل آب تو هاون کوبیدن بی نتیجست. روشهای سئو برای شبکه های اجتماعی بعنوان زیربنای محکمی عمل میکنه که میتونه مزایای بلند مدتی برای کارتون به ارمغان بیاره.

  • رشد طبیعی چیست؟

رشد طبیعی یعنی وقتی شما دارید شرکت یا اسم برندتونو با استفاده از منابع و انرژی در دسترستون تقویت میکنید. معمولا در مقایسه با رشد خارجی هزینه های ظاهری کمی لازم داره و میتونه تو رقابتها شرکت رو بالا بکشه.
سئو و شبکه های اجتماعی از این نظر که هر دو مخاطب رو به طور طبیعی جذ محتوای باکیفیت و ظاهر جذاب برند میکنن روشهای طبیعی به حساب میان. این دو مقوله معمولا به عنوان روشهای جداگونه ای در نظر گرفته میشن ولی تو این مقاله میخواهیم هر دو رو در راستای هم ببینیم به طوری که شبکه اجتماعی سئو رو بهبود میده.
ممکنه در مورد اثراتی که این دو روی هم میذارن و نحوه بازاریابیشون نظرات با هم متفاوت باشن، اما مطمئنا تفکر در این باره میتونه به توسعه دهنده های محتوا در کارهاشون کمک کنه.

  • سئو و شبکه های اجتماعی: یک ترکیب برنده

تلاش برای داشتن یه شبکه اجتماعی تأثیرگذار بدون استفاده از بهینه سازی شبکه های اجتماعی ممکن نیست.
درست مثل ساندویچ بدون نون میمونه.
سئو هم بدون محتوای باکیفیت ممکن نیست سئوی مؤثری باشه. اینجاست که شبکه های اجتماعی وارد ماجرا میشن و به توسعه دهنده های محتوا کمک میکنن. اما دقت داشته باشید که شبکه های اجتماعی به طور مستقیم اثری روی رتبه سایت ندارند.
ما از طریق شبکه های اجتماعی باید سعی کنیم بازدیدکننده ها رو به سایت خودمون بکشیم و اونجا بقیه محتوا رو بهشون عرضه کنیم و نگهشون داریم. با این کار میتونید سایتتونو بیشتر نمایش بدید و روی عملکرد سایت روی گوگل هم اثر بذارید. میلیاردها کاربر هر روز از شبکه های اجتماعی مختلفی استفاده میکنن، چرا شما نباید بهشون دسترسی داشته باشید؟

  • رتبه جستجوی گوگل و محتوای شبکه های اجتماعی

همین چند سال پیش بازاریابهای شبکه های اجتماعی فکر میکرند شبکه های اجتماعیشون روی سئو به طور مستقیم اثر میذاره. صنایع شروع کردند یه شبکه زدند تا شاید گوگل بشناسدشون و بهشون رتبه های بالایی بده.
سال 1392 گوگل اعلام کرد الگوریتمهاش کاری به شبکه های اجتماعی ندارند. اما URL های صفحه روی صفحه اول نتایج نمایش داده میشد. بنابراین توسعه دهنده شروع کردند برای اهداف سئو پروفایلهای باکیفیت توسعه دادند و برای اسم صفحه اهمیت بیشتری قائل شدند.
مجله موتور جستجو، مقاله ای تحت عنوان راهنمای تازه کارها نوشته و توش اشاره کرده که چون اونچه که ما تو کانالهای اجتماعیمون پست میکنیم قابلیت فهرست شدن روی صفحه اول گوگل رو داره، اگه به اندازه کافی معروف باشید، میتونید با این روشها پست های شبکه های اجتماعیتونو بهینه کنید:
کلیدواژه ها رو تو پستهاتون بکار ببرید،
کلیدواژه ها رو در زمان مناسب منتشر کنید،
در زمان مناسب ترافیک رو روونه پستتون کنید.
به عبارت دیگه از نظر پستهای شبکه های اجتماعی و کاربرد کلیدواژه ها، زمانبندی هر چیزی مهمتره.
برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله ای که در مورد شبکه های اجتماعی نوشتیم مراجعه کنید. 

  • تنظیم روشهای شبکه های اجتماعی

مجله موتور جستجو به اهمیت تنظیم روشهای شبکه های اجتماعی برای حفظ مؤثرترین دسترسی و اثرگذاری بر بهینه سازی موتور جستجو هم اشاره کرده. این روشها باید بر اساس این اصول ساخته بشن:
1- برقراری ارتباط با مخاطب: درک اینکه مخاطب کیه و چه نیازهایی داره و بعد تأمین اون نیازها.
2- تعامل با مخاطب: گوش دادن و صحبت کردن شفاف درباره برند و خدمات.
3- همکاری در برنامه ریزی: تصمیم گیری درباره اینکه کجا و چه وقت و هر چند وقت یکبار محتوا منتشر بشه.
برای اطلاعات بیشتر میتونید مقاله "استفاده از شبکه های اجتماعی برای سئوی سایت" رو مطالعه کنید.

  • همکاری با متخصصان بازاریابی دیجیتالی

اگه برای روشهای بازاریابی اینترنتی و بهینه سازی شبکه های اجتماعی و سئوی شرکتتون نیاز به کمک یا مشاوره داشتید، شرکت سئو و توسعه سایت دارکوب متخصص های با تجربه ای داره که میتونن به رشد و توسعه کسب و کار شما کمک کنند. ما بعنوان یک شرکت بهینه سازی موتور جستجو با ارائه انوع مختلفی از خدمات کامل برای آوردن برند شما به صفحه اول گوگل با روشهای قابل اعتماد و باکیفیت، بیشتر از 14 ساله که فعالیت میکنیم و در این مدت بیش از 2000 سایت طراحی کردیم. با ما تماس بگیرید تا از نحوه کارمون برای بهبود کسب و کارتون مطلع بشید.


نویسنده این مقاله می باشد که از سال 1381 تا کنون در زمینه طراحی و بهینه سازی وب سایت فعالیت دارد.

شبکه اجتماعی های نویسنده اینستاگرام و لینکدین.

به اشتراک گذاری مطلب در

به اشتراک گذاری در فیس بوک به اشتراک گذاری در توئیتر به اشتراک گذاری در لینکدین

يک نظر بدهيد

موارد ستاره دار الزامی هستند

طراحی سایت دارکوب | هاست دارکوب | دارکوب نام و علامت تجاری ثبت شده این مجموعه می باشد.
دارای مجوز از (سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران) ، (رتبه 4 شورای عالی انفورماتیک کشور) ، (وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)
آموزشگاه طراحی سایت و سئو با مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه ای کشور افتتاح شد
دارکوب به عنوان شرکت خلاق توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزیده شد