راهنمای سئوی کسب و کارهای کوچک – سئو کلاه سیاه در برابر کلاه سفید راهنمای سئوی کسب و کارهای کوچک – سئو کلاه سیاه در برابر کلاه سفید

رتبه این آیتم
راهنمای سئوی کسب و کارهای کوچک – سئو کلاه سیاه در برابر کلاه سفید
رتبه 4 در 1 رای از 1 تا 5

بعنوان یکی از صاحبان صنایع، قطعا شما هم میخواهید ترافیک بیشتری وارد سایتتون بشن و ازتون خرید کنن. این یعنی باید همیشه از طریق تبلیغات سنتی سعی در جذب مشتری های جدید برای سایتتون داشته باشید. منظور از تبلیغات سنتی، تبلیغات چاپی یا معرفی مصرف کننده ها بهم دیگست، اما این روشها هم دیگه دارن منسوخ میشن.
بهترین کار اینه که وقت و انرژیتونو بذارید روی حضور آنلاین. اما واقعیت اونطور که شما فکر میکنید ساده نیست، فقط این نیست که بخواهید مشتری رو به سایتتون بکشونید.
با این رقابت سختی که تو عرصه وب وجود داره، چطوری میخواهید به چشم مشتری بیایید و مشتری شما رو پیدا کنه؟ جواب اینه: از طریق بهینه سازی موتورهای جستجو (سئو).

  • سئو چیست و چه اهمیتی دارد؟

بهینه سازی موتورهای جستجو (سئو) یکی از مهمترین بخش های بازاریابی آنلاینه، به خصوص برای کسب و کارهای محلی یا کوچیک. اصولا سئو به فرایند ساخت و نگهداری سایت به نحوی که رتبه بالایی روی صفحه نتایج جستجو کسب بشه میگن. هرچی سایت بتونه رتبه بالاتری روی صفحه نتایج جستجو بگیره، ترافیک بیشتری دریافت میکنه.
موتورهای جستجو این رتبه ها رو با استفاده از الگوریتم هایی که کلیدواژه ها و بک لینکها رو میخزن تعیین میکنن. متخصص های این عرصه روشهای مختلفی رو برای رتبه سایت امتحان کردن. اما این الگوریتم ها هم با باهوشتر شدن گوگل و برای سازگاری با گرایشات کاربرها تغییر میکنن. پس بهترین روش برای بهبود رتبه سایت چیه؟
جواب خاصی برای این سوال وجود نداره، اما دو تا مکتب فکر در مورد سئو وجود داره: کلاه سیاه و کلاه سفید (البته یه منطقه خاکستری هم این وسط هست).
همینطور که گوگل سعی میکنه استانداردهاشو ارتقا بده، کمپین های سئو هم روشهای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو رو بهبود میدن. مهمترین ویژگی سئو ثباتش در نوشتن محتوا اول برای آدما و بعد برای موتورهای جستجوست. خزنده وب که قرار نیست ازتون خرید کنه، آدما خرید میکنن.

  • تاریخچه و تغییرات الگوریتمهای گوگل

سئو از همون مراحل اول زندگیش رشد خوبی داشت. اواخر دهه هفتاد و اوایل دهه هشتاد شمسی، موتورهای جستجو به قدرتمندی امروز نبودند و برای جذب ترافیک سایت این همه بهینه سازی نیاز نبود. در طول این مدت، موتورهای جستجو اول درگیر تطبیق کلیدواژه ها و شمارش لینکها شدند. با اتخاذ این استراتژی، سایتی میتونست محتوای اسپم و بی کیفیت داشته باشه و در عین حال همچنان رتبه خوبی بگیره. اینجا بود که روشهای کلاه سیاه متولد شدند تا بشه سریع، ارزون و بی کیفیت به هدف رسید.

  • سئوی کلاه سیاه چیست؟

کلاه سیاه، عبارتیه که برای توصیف روشهای سئویی بکار میره که میخوان موتورهای جستجو رو دستکاری کنن تا از این طریق رتبه بالاتری برای سایتشون بدست بیارن. موتورهای جستجو عموما این روشها رو تأیید نمیکنند و در نتیجه میتونه منجر به جریمه یا حذف سایت از نتایج موتورهای جستجو بشه.
سئوی کلاه سیاه معمولا از مدلهای سریع با برگشت سرمایه بالا استفاده میکنه. اما معمولا اونهایی که از این روشهای کوتاه مدت استفاده کردند، وقتی موتورجستجو راه مقابلشو پیدا کرد، کاملا تخریب شدند.

  • مثالهای سئوی کلاه سیاه

یه بازاریابی داستانشو تعریف میکرد که چطوری 4 سال پیش اسپمر ثروتمندی شده بود، طوری که تونست با اسپم کردن برای گوگل در عرض یک ماه 160 میلیون تومن دربیاره (فقط با 10 ساعت کار در هفته). با استفاده از پلتفرمِ Authority Link Network اسپمر میتونست رتبه سایت کاربرشو با حقه و کلک بالا ببره.
وقتی گوگل باهوش تر شد، دیگه شبکش فهرست نشد (کلا از گوگل حذف شد) و روش کسب و کارش، مشتریهاش و کار و کاسبیش همه به باد رفت.
به نظرتون این آدم از این همه اسپم چی یاد گرفت؟ درسته که روشهای کلاه سیاه میتونن اثرهای مثبت کوتاه مدتی داشته باشن، اما اثرات بلند مدتش برای سایت و کسب و کارش مخرب خواهد بود. هدف اصلی گوگل اینه که سایتها کاربرپسندتر بشن و پر کردن سایت با اسپم هایی که نتایج رو دستکاری میکنه با این اصول جور در نمیاد. هر بروزرسانی که گوگل انجام میده یه جورایی میخواد تجربه جستجوی کاربر رو بهتر کنه – صفحاتی که با این هدف مخالف باشن براحتی از نتایج جستجو حذف میشن.

  • روشهای سئوی کلاه سیاه

معمولا وقتی مردم از سئوی کلاه سیاه استفاده میکنن، لزوما از طرف موتورهای جستجو جریمه نمیشن و شاید فکر کنن میتونن سیستم رو فریب بدن.
اجازه بدید چند تا از این روشهایی رو که گوگل جریمه کرده با هم مرور کنیم:
1- چپاندن کلیدواژه ها
این روش یعنی تا جایی که امکان داره محتوای سایت رو با کلیدواژه ها پر کنیم و معمولا در نهایت یه سری جملات بی معنی بوجود میان.
یکی از روشهای چپاندن کلیدواژه ها اینه که تعداد زیادی کلیدواژه رو تو قسمت فوتر سایت که معمولا کاربرها نمیخونن ردیف کنیم.
یه حقه دیگه اینه که کلیدواژه رو بارها و بارها تو متن تکرار کنیم اما به رنگ پس زمینه سایت بنویسیم که دیده نشه. یه این ترفند میگن نوشتن نامرئی و حتی اگه کاربر انسانی نتونه ببینتش، قطعا توسط موتورهای جستجو قابل تشخیص هست. این حقه قدیمیه و سالهاست که موتورهای جستجو باهاش آشنا هستن. مطمئن باشید این روش، صفحتونو پایین میکشه.
چپاندن کلیدواژه شاید تونسته باشه طی سالهای گذشته موتورهای جستجو رو فریب بده، اما منجر به تجربه کاربری ضعیف و جریمه شدن سایت میشه که در نتیجه شما رو از جایگاه های بالای صفحه نتایج جستجو دورتر میکنه.
این نوع نوشته رو روی سایتتون بکار نبرید.
2- مزرعه های لینک
مزرعه لینک به گروهی از سایتهایی میگن که همه اعضای گروه به همدیگه هایپرلینک میدن. مزرعه لینک روشیه که برای ارتقای رتبه URL در صفحه خاصی از نتایج جستجوی بکار میره.
بعضی از مزارع لینک شامل صدها سایت میشن و هر صفحه ای که به این کار ختصاص داده میشه فهرست وار به سایر سایتهای گروه لینک میده، نه اینکه به روش طبیعی بخواد به مزرعه لینک بده.
3- صفحات درگاهی
صفحات سایتی که مخصوص کشوندن کاربرها به سایت ساخته شدند. وقتی کاربر کلیدواژه خاصی رو تایپ میکنه، صفحه نتایج جستجو چند صفحه وب در ارتباط با اون کلیدواژه بهش نشون میده که با کلیک روی هر صفحه وب وارد اون سایت میشید. پس صفحات درگاهی اساسا فقط درگاه هایی هستن به سایت اصلی. از نظر کاربر اگه به قضیه نگاه کنید فقط طعمه هستن که کاربر رو به سایت خودشون بکشونن.
4- چرخش مقاله
یه روش دیگه سئوی کلاه سیاه چرخش مقاله یا فرایند بازنویسی مقاله برای ایجاد محتوای تازست تا از مشکلات و جریمه های محتوای تکراری در امان بمونن.
این روش کار مشخصی داره و میخواد مجبور نباشه هر روز محتوای تازه تولید کنه. محتوا معمولا خیلی ضعیف نوشته میشه و در هیچ زمینه ای چیز خاصی به خواننده یاد نمیده. این توهم رو بوجود میاره که به طور منظم داره مقاله جدید منتشر میشه، در حالی که در واقع، همون مقاله های قدیمی دارن به روش غیر ماهرانه ای بازنشر داده میشن. این کار باعث سرگیجه کاربرها میشه. موتورهای جستجو هم دیگه اونقدر زیرک شدند که حقه رو بفهمن و حتی با وجود چرخوندن مقاله باز هم متوجه کپی بودنش بشن. این کار فقط به تعداد صفحات چرخیده بی فایده اضافه میکنه و به صفحه اصلی سایت لطمه میزنه و رتبه صفحه رو پایین میاره.

  • بروزرسانی فلوریدا

سال 1382 یکی از مهمترین بروزرسانی های الگوریتم گوگل اتفاق افتاد و فلوریدا تغییرات زیادی رو صفحات نتایج جستجو ایجاد کرد. این بروزرسانی جلوی اسپمرها رو گرفت و سد راه این روشهای غیراخلاقی شد.
یه سری از روشهایی که فلوریدا برای تعیین اعتبار سایتها بکار گرفت، توجه به لینکها، مزرعه های لینک و لینکهای پولی بود. هدف این بروزرسانی ارائه تازه ترین و مرتبط ترین محتوا به جستجوگرها بود. حالا دیگه برای سئو باید به جای لینک دادن به سایتهای غیرمرتبط، به محتوای مرتبط لینک میدادن تا رتبه سایت رو افزایش بدن.
از وقتی بروزرسانی فلوریدا بوجود اومده، یه سری تغییرات برای الگوریتم های جستجو بوجود اومده:

  • بروزرسانی های پاندا، پنگوئن و مرغ مگس خوار

سال 1390 الگوریتم پاندا منتشر شد. این الگوریتم محتوای کوتاه و مزارع محتوا رو جریمه میکرد. با انتشار پنگوئن در سال 1391، چپاندن کلیدواژه شدیدا مورد غضب قرار گرفت و در سال 1392 شاهد انتشار مرغ مگس خوار بودیم که از محتوای باکیفیت حمایت میکرد.
گرایشات رو میبینید؟ ما الآن شاهد تأکید موتورهای جستجو روی محتوای باکیفیت و بک لینک ها هستیم. مأموریت گوگل اینه که تغییراتشونو با فلسفه کلاه سفید اخلاق مدار هم تراز کنه.

  • سئوی کلاه سفید چیست؟

سئوی کلاه سفید به استفاده از روشهای بهینه سازی میگن که با محتوای خوانا، جدید و باکیفیت، به جای روباتهای موتور جستجو، به مخاطب انسانی خدمت رسانی میکنه.
کلاه سفید به عنوان روش بهینه سازی اخلاقی سایت در نظر گرفته میشه که از دستورات و راهنمایی های موتورجستجو پیروری میکنه. با این اوضاف بگید ببینم، اگه بهتون حق انتخاب بدن، شما غذای طبیعی رو انتخاب میکنید یا غذای سمی؟ روشهای کلاه سفید روی رتبه طبیعی تمرکز دارن.
در حالی که لینکهای سئوی کلاه سیاه میتونن در نتیجه تلاشهای دیجتالی آژانس ها بوجود اومده باشن، اما لینکهای کلاه سفید، لینکهای طبیعی هستن که بخاطر اشتراک گذاری محتوا از طرف انسانهای دیگه بوجود میان. نویسنده ها و وبمسترها خیلی به این لینکها علاقه نشون میدن. در واقع روشهای کلاه سفید به رتبه گرفتن طبیعی و ارگانیک توجه دارن.
روشهای زیادی برای بهینه سازی سایت کسب و کار محلی با روشهای سئوی کلاه سفید وجود داره. ما تو این مقاله 5 تا از این روشها رو براتون ذکر کردیم که میتونید برای کسب و کار کوچیکتون بکار ببندید.

  • روشهای سئوی کلاه سفید برای کسب و کارهای کوچک

1- کلیدواژه های محلی بکار ببرید
اجرای تحقیق کلیدواژه برای بهینه سازی سایت خیلی مهمه و کلیدواژه ها باید بدون دستکاری تو محتوا بکار رفته باشن. به عبارت دیگه، طبیعی بنویسید و سعی کنید کلیدواژه ها جای مناسب خودشون بکار رفته باشن.
همیشه تحقیق کلیدواژه های محلی و جاسازی کلیدواژه های طولانی درون متن رو انجام بدید. مثلا اگه تو مشهد دوربین عکاسی میفروشید، محتواتونو مناسب کنید و در مورد کلمات "دوربین"، "مشهد" و "عکاسی" کار کنید. قطعا کلمات کلیدی مرتبط دیگه ای هم هست، اما نتایج جستجو برای هر کدوم خیلی زیاد خواهد بود. شاید مثلا بهتر باشه روی دوربین های فیلمبرداری SLR میلیمتری، مشهد تمرکز کنید.
کلیدواژه های مرتبط رو تو عنوان سایت و سایر قسمتهای صفحه هم بکار ببرید. هرچقدر هم که بخواهید من داد میزنم و میگم که مطمئن بشید که محتوا گویای یک مکالمه یا بحث طبیعی باشه. اگه نیاز به کمک بیشتری در این مورد داشتید میتونید مقاله های قبلی دارکوب رو مطالعه بفرمایید تا با نحوه استفاده از کلمات کلیدی در سایت بیشتر آشنا بشید.
به عنوان صاحب یه کسب و کار کوچیک این کار هم به نفع شماست و هم به نفع مخاطب.
وقتی تحقیق کلیدواژه رو انجام دادید، باید کاری کنید که صفحات سایتتون شناخته بشن:
2- لینکهای طبیعی بسازید
بهترین روش ساخت لینک، ساختش با اعتماده. شما که نمیخواهید مقاله هاتون روی سایتهای غیرمرتبط یا بی کیفیت لینک بشن. این اتفاق به شهرتتون لطمه میزنه و کمکی به رتبتون نمیکنه. ساخت لینک همیشه یکی از روشهای اسپم برای تبلیغ کسب و کار بوده. در واقع ساخت لینک فرصت بازاریابی خیلی خوبی در اختیار کاسبان قرار میده و یکی از قدرتمندترین روشهای سئوی کسب و کارهای کوچیکه. چند روش معتبر برای لینک سازی وجود داره که از قوانین موتورهای جستجو پیروی میکنن:

  • لینکهای مطبوعاتی، طبیعی

طبیعی و مشهور به لینکهای مطبوعاتی، بدون نیاز به هیچ تلاشی برای سئو، فقط کافیه محتوای قابل توجه و ارزشمندی بنویسید و بعد به اشتراک بذارید. اگه واقعا محتواتون خوب باشه، مردم پیداش میکنن و دیگه لازم نیست شما کار خاصی بکنید، خودشون بهتون لینک میدن.

  • ساخت لینک توسعه یافته

لینک سازی دستی یا توسعه یافته وقتیه که یه سایت خارجی (سایتی غیر از سایت خودتون) به یکی از صفحات سایت شما لینک میده. برای ساخت لینکهای توسعه یافته میتونید از وبلاگ نویسها و مدیرهای سایتها بخواهید که بهتون لینک بدن. وقتی کسی به شما لینک میده بهش میگن لینک خارجی. برای سئو باید با شرکتهای مرتبط با کسب و کارتون تماس بگیرید و متقاعدشون کنید که به نفع خودشونه که به شما لینک بدن.
مثالهایی از لینکهای توسعه یافته، نوشتن پستهای وبلاگ بعنوان نویسنده وبلاگ، عضو کردن سایت تو دایرکتوری ها و درخواست از وبلاگ نویس هاست.
3- استفاده از ویدئو
ضمنا باید محتواتونو علاوه بر حالت نوشتاری به شکلهای مختلف تولید کنید. به عنوان یه کسب و کار کوچیک یا محلی، باید ویدئو هم بسازید و کسب و کارتونو روی سایتهایی مثل یوتیوب و آپارات تبلیغ کنید تا در دسترس تعداد کاربرهای بیشتری قرار بگیرید. هر چی باشه کاربرهای بیشتری از آپارات استفاده میکنن و اکثرا هم بین رنج سنی 18 تا 34 ساله اند. علاوه بر این گوگل هم آپارات رو میشناسه و اگه کانالتونو بهینه کنید میتونید بازدیدتونو افزایش بدید.
آپارات برای کسی تبلیغ نمیکنه، به همین دلیل ساخت ویدئو و بهینه سازیش میتونه خیلی به نفعتون باشه و به تنوع محتوایی سایتتون اضافه میکنه.
ما هم براتون یه سری ترفند و نکته داریم که بد نیست برای بهینه سازی ویدئو ها بکار ببرید:

  • اسم، آدرس و شماره تماستون همه جا یکی باشه

روی کانال آپارات (و تو ویدئوهاتون)، حتما اسم شرکت، آدرس و شماره تلفن رو بنویسید. حتما دقت کنید که هرجا اطلاعات تماستون بکار رفته یکسان باشن، حتی روی سایتهای دیگه و روی شبکه های اجتماعیتون. اگه همه جا درست و یکسان نباشه، گوگل فکر میکنه شما یه شرکت کم اعتبارید و ارزش کمتری براتون قائل میشه.

  • خودتونو تبلیغ کنید

ویدئو یه ابزار تبلیغاتی خیلی خوبی به حساب میاد و جای خوبی هم هست که برای مخاطبانتون یه درخواست برای اقدام بدید، ازشون بخواهید از محصولات یا خدماتتون دیدن کنن. میتونید یه سری ویدئو درباره چگونگی انجام دادن کارها درست کنید و به سوالاتی که مردم بیشتر میپرسن جواب بدید.

  • لینکهای خارجی بسازید

ویدئوها روش خوبی برای ساخت لینکهای خارجی هم هستن. ویدئوی خودتونو روی سایت، وبلاگ و پلتفرم شبکه اجتماعیتون بفرستید. بعد از ارسال از کاربرها بخواهید ویدئو رو با شرکتهای بزرگتر محلی به اشتراک بذارید تا بیشتر لینک و کلیک بگیرید.

  • تگ های محلی بسازید

همونطور که احتمالا خودتون برای محتوای کتبیتون هم انجام میدید، از تگ های مرتبط و صحیح استفاده کنید تا مردمی که برای چیزی سرچ میکنن به اشتباه وارد سایتتون نشن. (دقت کنید که اگه تب های نامربوط یا نادرست وارد کنید، ویدئوتون dislike میگیره)

  • رونوشت مستقیم

چون موتورهای جستجو نمیتونن صدای ویدئوها رو بفهمن، باید رونوشت ویدئوها رو به صورت یک فایل بسته تهیه کنید. اثبات شده که این کار میتونه سئوی ویدئو رو افزایش بده. یوتیوب میتونه تو رونوشت برداری از ویدئوها کمکتون کنه، اما شاید همیشه اونجور که دوست دارید پیش نره. احتمالش هست که نتونه متوجه کلمات بشه و اشتباه رونوشت برداری انجام بشه.
ویدئو ابزار بی نظیری برای کسب و کارهای کوچیکه، چون ارزون قیمته و خیلی خوب کاربر رو جذب میکنه. هرکسی میتونه از طریق گوشی هوشمندش یه فیلم بگیره و با کامپیوتر ویرایشش کنه. شاید فکر کنید خیلی زمانبر هست اما واقعا محتوای خوبیه و به نفعتونه که این رو هم در کنار محتوای نوشتاری داشته باشید.
4- سازگار با موبایل باشید
به عنوان یه کسب و کار کوچیک، داشتن یه سایت سازگار با کامپیوترهای خونگی از ضروریاته، اما معمولا جستجوهای محلی (سرچ هایی که حاوی نام محله یا مکان بودند) از گوشیهای هوشمند و تبلتها انجام میشه. در واقع در سال 1394، جستجوهای محلی موبایل از جستجوهای کامپیوترهای خونگی هم جلو زد.
94 بهمون بروزرسانی کبوتر رو داد که روش مدیریت محلی جستجوها توسط گوگل رو تغییر داد و بین محل گوگل و الگوریتم اصلی یک ارتباط تنگاتنگی بوجود آورد و نهایتا در سال 1394 بروزرسانی سازگاری با موبایل رو داشتیم که بین بازاریابهای جستجو به موبایلگدن معروفه و معتقدند روش ارزیابی سازگار بودن سایت ها با موبایل رو تغییر میده.
یادتون باشه که موبایل یعنی محلی. طبق تحقیق که گوگل در مورد رفتار جستجوی محلی انجام داد، 18% از جستجوهای محلی که روی گوشی های هوشمند انجام میشه به طور روزانه منجر به خرید میشه، و در مقابل فقط 7% از جستجوهای غیرمحلی منجر به خرید میشن. فقط با صرف وارد کردن آدرس محل روی سایت، جزء کسب و کارهای اون محل قرار نمیگیرید. برید به سایت smartinsights.com تا باور کنید دوره رسانه های موبایلی دیگه دوره رسانه های دسکتاپی رو پشت سر گذاشته. یعنی دیگه باید جستجوهای موبایلی تو اولویت قرار بگیرن.
خب بهترین راه دیده شدن روی جستجوهای چیه؟
5- از منابع قوی استفاده کنید
منابعی که اسم شرکت و آدرستونو روی سایتهای دیگه ذکر کردن میتونن به هزار روش مختلف ساخته بشن. با تمرکز روی ساخت یه هسته محکم، موتورهای جستجو بهتر اعتماد میکنن و باور میکنن که شرکت شما وجود خارجی داره و در نتیجه میتونید بهتر دیده بشید.
منابع اجزای مهمی برای الگوریتمهای رتبه گیری به حساب میان. سایت های شرکتهایی که منابع بیشتری داشته باشن رتبه بالاتری میگیرن نسبت به اونهایی که منابع کمتری دارن یا منابعشون درست نیست.
اگه نمیدونید برای ساخت منابع از کجا شروع کنید، از خدمات سئوی محلی بهره ببرید که میتونن ثبات و بروزرسانی رو مدیریت کنن. با یه گزارش اصولی میتونید بر اساس اینکه کجا فهرست میشید روی رتبه جستجو دیده بشید. هرچی کمتر دیده بشید، منابع بیشتری باید بسازید. میتونید از سایتهایی مثل یاهو یا چیزهای دیگه استفاده کنید که سایتتونو فهرست کنید.
به عنوان صاحب یه کسب و کار کوچیک باید اطمینان حاصل کنید که در همه اینترنت به درستی بهتون منبع داده باشن. فریب خدمات پولی که میگن "با کسب نتایج تضمینی" رو نخورید. منبع سازی باید همراه با سایر روشهای سئوی کلاه سفید انجام بشه و زمان میبره. استفاده از منابع معتبر هم میتونه به دیده شدن سایتتون کمک کنه.

  • اهمیت سئوی کلاه سفید در چیست؟

استفاده از روشهای کلاه سفید برای کسب و کارهای کوچیک در سطوح مختلفی اهمیت داره. شما باید ارتباط دائمی با مشتریهاتون داشته باشید. اگه کسی شما رو آنلاین پیدا کرد، اینجا شما اولین اثر رو روش خواهید گذاشت.
با اینکه روشهای خاکستری هنوز ممنوع نیستن، اما معلوم نیست در آینده چی پیش بیاد. موتورهای جستجو پیوسته دنبال روشهای فریبکارانه میگردن و احتمالا اینها هم اهداف کوتاه مدت دارن و ارزش تلاش برای بلند مدت ندارن.
اسپم و فریب موتورهای جستجو (و کاربرها) نمیتونه براتون نتایج طولانی مدتی به بار بیاره و فقط باعث آزار و اذیت کاربرهاتون میشه. یادتون باشه که اگه بتونید محتوایی با ساختار خوب و مفید به مشتریها عرضه کنید، موتورهای جستجو هم در طول زمان و به مرور متوجه مفید بودنش میشن و بهتون اعتبار میدن.

  • کلاه خاکستری

با توجه به اینکه گوگل داره دائما الگوریتمهاشو تغییر میده، همیشه یه منطقه خاکستری هم بین سئوی کلاه سفید و سیاه وجود داره. فقط به این دلیل که یه چیزی اسپم نیست دلیل نمیشه که گوگل هم باهاش موافق باشه. کلاه خاکستری قوانین رو خم کرده اما نشکونده. همه دوست دارن محدودیتها رو کنار بزنن تا بهتر تواناییهاشونو ببینن اما نهایتا تضمینی وجود نداره که الگوریتم گوگل با برنامه هاتون هماهنگ باشه.
اگه یه پست وبلاگ روی سایت یه شرکت خارجی بنویسید، هم به نفع خودتونه که لینک خارجی بگیرید و هم به نفع اون شرکته که یه مطلب از شما پست کنه. پستهای مهمان علاوه بر اینکه به وبلاگ اعتبار میده، رویکرد تازه ای هم داره. هرچند وقتی پول بیاد وسط، این هم میره جزء منطقه خاکستری.
وقتی تو منطقه خاکستری هستید، باید به اصول اخلاقی خودتون پایبند باشید و حواستون به خودتون باشه. اینجا هیچ خط راهنمایی وجود نداره و معلوم نیست گوگل چی رو تغییر بده و چی رو تغییر نده.

  • کلاه (سفید) خودتونو بچسبید

اگه تو کارتون جدی هستید و میخواهید حتما تا یه مدت طولانی دیده بشید، باید از روشهای سئوی کلاه سفید استفاده کنید. اگه میتونید راهی پیدا کنید که برای جستجوهای محلی یا شرکتهای کوچیک بهتر رتبه بگیرید،  از رقباتون جلو میفتید و به هدفتون میرسید.
یادتون باشه که چرا در وهله اول کسب و کارتونو شروع کردید. اگه اضافه کردن یه خدمات خاصی میتونه به نفع کسب و کارتون باشه و کاربر جذب کنه، این کارو از طریق محتوای جذاب انجام بدید.
این اطلاعات به دردتون خورد؟ اگه برای سئوی سایتتون به مشکلی برخوردید یا سوالی داشتید با دارکوب تماس بگیرید.


نویسنده این مقاله می باشد که از سال 1381 تا کنون در زمینه طراحی و بهینه سازی وب سایت فعالیت دارد.

شبکه اجتماعی های نویسنده اینستاگرام و لینکدین.

به اشتراک گذاری مطلب در

به اشتراک گذاری در فیس بوک به اشتراک گذاری در توئیتر به اشتراک گذاری در لینکدین

يک نظر بدهيد

موارد ستاره دار الزامی هستند

طراحی سایت دارکوب | هاست دارکوب | دارکوب نام و علامت تجاری ثبت شده این مجموعه می باشد.
دارای مجوز از (سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران) ، (رتبه 4 شورای عالی انفورماتیک کشور) ، (وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)
آموزشگاه طراحی سایت و سئو با مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه ای کشور افتتاح شد
دارکوب به عنوان شرکت خلاق توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزیده شد