سئوی درون صفحه برای وبلاگ های تجاری سئوی درون صفحه برای وبلاگ های تجاری

رتبه این آیتم
سئوی درون صفحه برای وبلاگ های تجاری
رتبه 3 در 3 رای از 1 تا 5

اهمیت وبلاگ تجاری رو نمیشه انکار کرد. وقتی وبلاگ داشته باشید میتونید مخاطب رو درگیر کنید و شرکتتونو در جایگاه یه متخصص حرفه ای تو حوزه کاریتون قرار بدید. یه وبلاگ تجاری موثرترین و پربازده ترین راه جذب مشتری ها به سایت و رتبه گرفتن در موتورهای جستجوئه.
با این که خیلی روی وبلاگ نویسی و اضافه کردن وبلاگ به سایت تأکید دارم و معتقدم یکی از قدم های موفقیته، اما باید بگم باز هم کافی نیست و باید برای تک تک پست های وبلاگتون یه راه و روش خاصی داشته باشید. یکی از مهمترین اهداف اینه که محتوایی آموزشی و مرتبط با موضوع ایجاد کنید تا مردم بتونن برای رشد فردی و تجاریشون به کار ببرن و اگه سایتتون رو صفحه نتایج موتورهای جستجو نمایش داده نشه، این هدف هم تحقق یافتنی نیست. یعنی وبلاگتون باید محتوایی داشته باشه که علاوه بر مفید بودن، بشه رو موتورهای جستجو پیداش کرد. پس وقتشه که از بهینه سازی و سئو حرف بزنیم.
7 نکته برای بهینه سازی وبلاگ های تجاری

  • درباره مخاطبینتون تحقیق کنید

مخاطب ایده آل شما طالب چه جور مطالبیه؟ در طول روز، هفته و ماه با چه مسائلی روبرو میشه؟ باید تو مقاله هایی که مینویسید به سوالاتی جواب بدید که خواننده ها دنبال جوابشن. وقتی جواب سوالاتشونو داشته باشید میتونید موضوعات و مطالبی ایجاد کنید که مشکلات و نقاط ضعف مخاطبتونو نشونه بگیره. ما، تو گروه دارکوب، همیشه خواننده هامونو تشویق می کنیم که یه شخصیت خیالی از خریدار ایده آلشون بسازن تا براشون دقیقا مشخص بشه باید برای چه کسایی مطلب بنویسن. اگه شعار شما هم "همیشه حق با مشتریست" باشه و همین الآنش هم مشتری مدار هستید، وبلاگ نویسی براتون سادست و فقط یه کار جدیده که باید این هم به همون روشی انجام بدید که کارهای دیگه رو انجام میدید و نتیجه میگیرید.

  • تصاویرتون رو بهینه کنید

همیشه تو هر مقاله ای که مینویسید یکی دو تا عکس هم بذارید. حتما قسمت های عنوان (title) و متن جایگزین (alternate text) رو پر کنید و تو هر دو قسمت از کلیدواژه هاتون استفاده کنید.

  • از بک لینک های داخلی استفاده کنید

تو مطالبتون حداقل یه بک لینک بگنجونید که به یکی از صفحات استاتیک سایت خودتون یا به یه مقاله از وبلاگ های سایت خودتون ارجاع بده. روی عبارت های کلیدی مشخصی مثل "نکات سئو" برای بهینه سازی وبلاگتون تأکید کنید. بک لینک دادن تو سایت به افزایش رتبه مقاله های وبلاگتون کمک می کنه.

  • از بک لینک های خارجی استفاده کنید

حداقل 2 تا لینک خارجی به سایت ها یا مقاله های وبلاگ های دیگه ای بدید که یه عبارت یا مفهومی رو که تو مقاله تون بکار بردید رو شفاف می کنن. اینطوری به پست وبلاگتون اعتبار میبخشید و به خواننده هاتون نشون میدید که تو حوزه کاری خودتون آدم مطلعی هستید. اما اینجا باید اضافه کنم که اگه همون مطالبی رو که دیگران گفته اند تکرار کنید، اعتبارتونو پیش خواننده هاتون از دست میدید. باید مطالبتون رو خودتون بنویسید تا تازه و اصیل باشن – از افکار و ایده های خودتون – و با اضافه کردن بک لینک به نوشته ها، در واقع برای گفته هاتون مدرک و دلیل بیارید.

  • خواننده ها رو تشویق کنید تا کار مشخصی رو وبلاگتون انجام بدن

مثلا یه کتاب الکترونیکی بهشون معرفی کنید، به یه مشاوره رایگان دعوتشون کنید، یا حتی تو اعیاد تو مغازتون شیرینی بذارید. این کار چی که هست باید خواننده حس کنه ارزش داره در مقابل اسم و ایمیلشو تو سایتتون وارد کنه. با همین کارها میتونید درصد قابل توجهی از ترافیک آنلاین رو به کاربرهای دائمی سایتتون تبدیل کنید

  • مقاله های وبلاگتونو روی شبکه های اجتماعیتون به اشتراک بذارید

اگه میخواهید مطالبتون دست به دست بشن باید خودتون به اشتراک بذارید و از فالوئرهاتونم بخواهید که پست هاتونو به اشتراک بذارن، چون اگه ازشون بخواهید این کارو می کنن. هرچی مطالبتون بیشتر به اشتراک گذاشته بشه، بیشتر دیده میشید و در ازاش تجارتتون هم رونق بیشتری میگیره.

  • درباره کلیدواژه هاتون تحقیق کنید

این نکته خیلی مهمه. باید بدونید مشتری ایده آل شما چه کلیدواژه ها و عبارت های کلیدی رو تو موتورهای جستجو سرچ می کنه. یه سری ابزارهای رایگان برای کلیدواژه ها هست که میتونید باهاشون فهرست کلیدواژه های خودتونو بسازید.
مطالب مفید بنویسید، بهینه سازی کنید، وبلاگ و همین چرخه رو تکرار کنید. هدف اصلی شما از وبلاگ نویسی تجاری جذب مشتریه تا بتونید از این ابزار در جهت رونق کسب و کارتون بهره ببرید. سئو هم تو این راه مثل کلیدی میمونه که در رو به روی مشتری ها باز می کنه.


نویسنده این مقاله می باشد که از سال 1381 تا کنون در زمینه طراحی و بهینه سازی وب سایت فعالیت دارد.

شبکه اجتماعی های نویسنده اینستاگرام و لینکدین.

به اشتراک گذاری مطلب در

به اشتراک گذاری در فیس بوک به اشتراک گذاری در توئیتر به اشتراک گذاری در لینکدین

يک نظر بدهيد

موارد ستاره دار الزامی هستند

طراحی سایت دارکوب | هاست دارکوب | دارکوب نام و علامت تجاری ثبت شده این مجموعه می باشد.
دارای مجوز از (سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران) ، (رتبه 4 شورای عالی انفورماتیک کشور) ، (وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)
آموزشگاه طراحی سایت و سئو با مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه ای کشور افتتاح شد
دارکوب به عنوان شرکت خلاق توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزیده شد