تغییر بزرگ گوگل به سمت تلفن های همراه و تاثیر آن بر سئو تغییر بزرگ گوگل به سمت تلفن های همراه و تاثیر آن بر سئو

رتبه این آیتم
تغییر بزرگ گوگل به سمت تلفن های همراه و تاثیر آن بر سئو
رتبه 4 در 1 رای از 1 تا 5

تغییر بزرگ گوگل به سمت دستگاه های تلفن همراه و تأثیر آن بر سئو (و تجارت شما)
سال گذشته، گوگل یه تغییر بزرگی تو الگوریتمش بوجود آورد. غول بزرگ جستجو تصمیم گرفت که دیگه به صفحات سازگار با تلفن همراه رتبه های بهتر بده، اینطوری کاربرهای تلفن های همراه راحتتر میتونن نتایج مرتبط با کیفیت با متن های خوانا دسترسی داشته باشن، دیگه نیازی به زوم کردن و جابجا کردن صفحه ندارن و مطالب غیر قابل نمایش یا پیمایش های افقی از صفحات حذف میشن.
این برای شما چه معنی ای میده؟
اگه سایتتون با تلفن همراه سازگار نیست، احتمالا رتبه سایتتون میاد پایین و اگه فقط درصد کمی از ترافیکتون از کاربرهای تلفن های همراه میان، از این بعد این اعداد و ارقام با سرعت بیشتری تغییر می کنن. این روزها استفاده از تلفن همراه داره از کامپیوتر پیشی میگیره و روز به روز هم بیشتر میشه. برای همین باید حتما راحتی و رفاه کاربرهای تلفن همراه رو هم در نظر بگیرید. به خصوص اگه قصدتون از راه اندازی سایت، جذب و تبدیل مشتری بوده باشه.
سازگار با موبایل چیست؟
قبلا، بیشتر شرکت ها دو تا سایت داشتن، یکی برای کامپیوترها و یکی هم برای دستگاه های تلفن همراه. اما امروز با "طراحی واکنش گرا" دیگه نیازی به این کارا نیست. سایت هایی که واکنش گرا باشن خودشون به طور خودکار با اندازه صفحه نمایش هماهنگ میشن. ما هم تو طراحی هایی که توسط تیم دارکوب انجام میشه این مسئله رو تو اولویت اولمون قرار میدیم. یعنی اول برای تجربه کاربری تلفن همراه طراحی می کنیم و بعد برمیگردیم و همون رو برای کاربرهای کامپیوتر مناسب می کنیم.
وقتی هم سایتی رو بیشتر بر اساس مخاطبین کامپیوتر طراحی می کنیم، باز هم سازگاری های لازم رو برای تلفن همراه انجام میدیم. یعنی برنامه نویس های گروه دارکوب، آقای احمد بالوی پور و آقای احسان ادب زاده ترتیبی دادند که اجزای بزرگ سایت که تو کامپیوتر سریع بازگذاری میشن، وقتی تو صفحه نمایش های مختلف باز میشن، برنامه نویسیشون اصلاح میشه یا حذف میشن یا جایگزین اجزای دیگه میشن. به این ترتیب، تجربه کاربری تلفن همراه خیلی بهتر میشه، بدون اینکه لازم باشه محتوا یا عملکرد سایت رو فدا کنیم.
بعد از این باید چه کرد؟
برای اینکه اهمیت این تغییر رو بسنجید، یه بازرسی روی سایت و (اگر براتون مقدوره) روی داده های پشت سایتتون انجام بدید. بیشتر مشتری های ما گوگل آنالتیک یا ابزارهای دیگه ی نظارت بر استفاده سایت رو اجرا می کنن. البته گوگل ابزارهای دیگه ای هم برای بررسی و تست سازگاری سایت ها با تلفن همراه داره.
ما هم میتونیم به طرق مختلف کمکتون کنیم:

  • میتونیم سایتتونو واکنش گرا کنیم
  • میتونیم باهاتون به بحث بنشینیم و براتون کامل توضیح بدیم تا بهتر متوجه بشید که این تغییرات چطوری میتونن تو سطوح بالا رو سایتتون اثر بذارن.
  • میتونیم سئو و تجربه کاربری سایتتون رو بررسی کنیم و مشکلات اجرایی و موقعیت های مناسبی که سایتتون برای تغییرات گوگل داره رو پیدا کنیم. موقعیت هایی مثل دیده شدن تو نتایج جستجو، تجربه کاربری و عملکرد.

اگه خیلی دارید راجع به سازگاری با تلفن همراه و طراحی های واکنشی میشنوید بخاطر اینه که این یکی از مهمترین بروزرسانی های گوگل تو این جند سال اخیر بوده. در واقع، بازی تغییر کرده و شرکت ها حالا باید دیجیتال و تلفن همراه رو تو اولویت کارشون قرار بدن. سایت شما هم از این قانون تبعیت می کنه؟


نویسنده این مقاله می باشد که از سال 1381 تا کنون در زمینه طراحی و بهینه سازی وب سایت فعالیت دارد.

شبکه اجتماعی های نویسنده اینستاگرام و لینکدین.

به اشتراک گذاری مطلب در

به اشتراک گذاری در فیس بوک به اشتراک گذاری در توئیتر به اشتراک گذاری در لینکدین

يک نظر بدهيد

موارد ستاره دار الزامی هستند

طراحی سایت دارکوب | هاست دارکوب | دارکوب نام و علامت تجاری ثبت شده این مجموعه می باشد.
دارای مجوز از (سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران) ، (رتبه 4 شورای عالی انفورماتیک کشور) ، (وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)
آموزشگاه طراحی سایت و سئو با مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه ای کشور افتتاح شد
دارکوب به عنوان شرکت خلاق توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزیده شد