نکاتی در سئو وب سایت که باعث تحولات عظیمی می گردد نکاتی در سئو وب سایت که باعث تحولات عظیمی می گردد

رتبه این آیتم
نکاتی در سئو وب سایت که باعث تحولات عظیمی می گردد
رتبه 5 در 1 رای از 1 تا 5

بهینه سازی موتور جستجو
3 نکته درباره بهینه سازی موتورهای جستجو که باعث تحول عظیمی می شود.
بهینه سازی موتورهای جستجو) SEO ( مانند جادوگری به نظر می رسد. همه موارد موثر برای این که سایت در صفحه اول جستجوهای گوگل نشان داده شود، باید بررسی شود و به طور کلی موضوعی که یک فرد را متعجب می کند، مفید بودن تلاش برای بهینه سازی سایت است.
اما به طور صادقانه، کوچکترین تغییرات باعث تحولات عظیمی می شود. احتیاجی نیست که یک  کارشناس وب باشید تا یک سایت که برای گوگل یا بینگ یا دیگر موتورهای جستجو خوشایند است، را ایجاد و حفظ کنید و فقط با اعمال چند ترفند ظریف می توانید به طور قابل ملاحظه ای سایت خود را بهبود ببخشید.

  • اصلاح لینک های شکسته

لینک های شکسته چه داخلی (با کلیک کردن به سایت خودتان بازمی گردد) و چه خارجی (با کلیک کردن به خارج از سایت شما وارد می شود) دو تهدید بزرگ را دربرخواهد داشت :
اول این که برای کاربران بسیار آزاردهنده است ودوم این که به سئو سایت شما لطمه وارد می کند.
لینک کردن چه به سایت خودتان وچه به سایت های بیرونی چون باعث می شود تا گوگل متوجه شود که محتوای مطالب شما پویا است و منابع خوبی دارد، کار هوشمندانه ای برای سئو است ولی لینک های شکسته دقیقا تاثیرمعکوسی برسایت شما خواهد داشت و باعث ناخوشایندی تجربه کاربران می شود.                                   
توضیحات زیر را برای سئو در نظر داشته باشید:
هنگامی که یک کاربرروی لینکی در سایت شما کلیک می کند وسپس خطای 404 نمایش داده می شود، اتفاق معمول این است که بازدیدکننده به جای این که کلید بازگشت را بزند و دوباره محتوای سایت شما را بازبینی کند، فقط سایت شما را ترک می کند.
فقط بازدیدکنندگان دائمی یقین دارند که در سایت شما از لینک های بی فایده استفاده نشده ولی بقیه افراد سایت شما را ترک خواهند کرد.
خوشبختانه به راحتی می توان فهمید که در سایت تجاری شما خبری از لینک های بیهوده نیست. سایت هایی می توانند محتوای وب سایت شما را برای لینک هایی که به جایی اشاره نمی کنند، بازبینی کنند. این کار بسیار مطلوبی است، بخصوص اگر وب سایت شما قدیمی است و به مطالب وبلاگ های قدیمی برمی گردد. کار ساده ای است که لینک های مرده را برطرف کنید چون مخزن ترافیک و کاربران شما را عاجز کرده است.
در نظر داشته باشید که فهرستی از لینک های ماهانه تهیه کنید تا اطمینان حاصل کنید که هیچ لینکی در داخل سایت شما شکسته نیست.
بهینه سازی آدرس مرجع وب سایت
در زمان وب 2 افراد به آدرس مرجع وب سایت (URL) توجهی نمی کردند و برای برندها استفاده از URL به شدت رایج بود ولی این روزها، یک URL  بهینه سازی شده تفاوت بزرگی درسئو و تجربه کاربران ایجاد می کند.
تعجب آور نیست که یک URL مناسب قابل خواندن برای کاربران است و برای موتورهای جستجو دارای مزایای بیشتری است. هرگز به اندازه امروز، نیاز به قابلیت دستیابی دغدغه اصلی سئو نبوده است چرا که موتورهای جستجو راه نفوذ کاربران پیشرفته و سیگنال داده های مورد استفاده افراد می باشند.  
تفاوت بین یک URL بهینه سازی شده و غیر بهینه سازی شده کاملا واضح است. اگرشما با یک نگاه به یک لینک متوجه شدید که چه چیزی را دریافت می کنید، لینک مناسبی است.
این موضوع به این معنا نیست که شما کلمات کلیدی را از قلم بندازید. برای پست های وبلاگ ها مطمئن شوید که متن درون URL  دلالت کننده بر محتوای مقاله شماست. یک سیستم مدیریت محتوای با کیفیت این کار را بسیار آسان می کند. محتاط باشید که وقتی یک متنی را منتشر می کنید لینک های آن را عوض نکنید چون این کار باعث به وجود آمدن لینک های مرده می شود. همچنین قبل از این که دکمه انتشار را بزنید کاملا بر روی لینک ها تمرکز کنید. 
اولویت بندی کیفیت و سایز عکس
عکس های بزرگ در طراحی های وب امروزه مناسب نیستند. عکس های با کیفیت بالا و خاطره انگیز تجربه کاربرانی که وب سایت شما را بازدید می کنند، بهبود می بخشد. متاسفانه عکس های خیلی بزرگ تاثیر قابل توجهی برترافیک جستجوی وب سایت شما دارند.

  • عکس های با کیفیت و بسیار بزرگ سرعت بارگذاری صفحه شما را پایین می آورد و برای SEO مضر است. اما این موضوع به راحتی قابل اصلاح است.
  • عکس هایی با سایز مناسب را بارگذاری کنید. سعی کنید تا عکس هایی را پیدا کنید که ابعاد آن کوچک است  یا با فتوشاپ و دیگر نرم افزارها سایز آن را عوض کنید (Crop) و سپس ذخیره کنید.
  • از عکس های .png و .jpg استفاده کنید چون سرعت سایت شما را بهبود می بخشد.
  • از عکس ها برای سئو استفاده کنید و سیستم مدیریت محتوای شما باید فضایی برای اختصاص دادن متن به عکس باشد و چند کلمه کلیدی مناسب در آن فضا قرار دهید.

فقط با برداشتن چند قدم اضافه هنگام بارگذاری پست های وبلاگ و محتوای سایت، آن چه که مورد انتظار کاربران و خوشایند گوگل است را انجام دهید.
SEO کار پیچیده ای است، ما می توانیم به شما کمک کنیم.
شرکت طراحی سایت دارکوب از سال  1381 تاکنون درطراحی، توسعه، مدیریت محتوای سایت، بهینه سازی موتورهای جستجو و بازاریابی خدمات آنلاین با هزاران تجارت برای توسعه نیازهای وب سایت آن ها کار کرده است. با متخصصان طراحی وب سایت های سفارشی در ارتباط باشید.


نویسنده این مقاله می باشد که از سال 1381 تا کنون در زمینه طراحی و بهینه سازی وب سایت فعالیت دارد.

شبکه اجتماعی های نویسنده اینستاگرام و لینکدین.

به اشتراک گذاری مطلب در

به اشتراک گذاری در فیس بوک به اشتراک گذاری در توئیتر به اشتراک گذاری در لینکدین

يک نظر بدهيد

موارد ستاره دار الزامی هستند

طراحی سایت دارکوب | هاست دارکوب | دارکوب نام و علامت تجاری ثبت شده این مجموعه می باشد.
دارای مجوز از (سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران) ، (رتبه 4 شورای عالی انفورماتیک کشور) ، (وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)
آموزشگاه طراحی سایت و سئو با مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه ای کشور افتتاح شد
دارکوب به عنوان شرکت خلاق توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزیده شد