طراحی سایت سازگار با سئو و بهینه سازی شده طراحی سایت سازگار با سئو و بهینه سازی شده

رتبه این آیتم
طراحی سایت سازگار با سئو و بهینه سازی شده
رتبه 4 در 2 رای از 1 تا 5

اکثر شرکت ها نیازمند ترافیک جستجوی طبیعی (ارگانیک) هستند تا قیف فرایند فروش خود را پر نگه دارند یا جریان خروشان درآمد تجارت الکترونیک را حفظ کنند. حتی اگر شرکتی برای کمپین تمام عیار SEO آمادگی نداشته باشد وقتی یک وب سایت جدید راه اندازی می کند طراحی سایت باید به گونه ای باشد که در آینده از SEO پشتیبانی کند. اگر اینگونه نباشد ، شرکت به احتمال قطع هنگامی که زمان شیرجه زدن به SEO فرا می رسد مجور خواهد بود وب سایت خود را به طور کامل و همه جانبه بازسازی کند. اکنون به پایگاه های مهمی اشاره می کنیم که برای سازگار کردن یک وب سایت با SEO مفید خواهند بود.

سازگار با تلفن همراه

راهنمایی های گوگل برای SEO تلفن همراه

همه وب سایت ها باید از طراحی پاسخگو (تعاملی یا responsive) استفاده کنند. گوگل تاکید فراوانی بر سازگاری الگوریتم جستجو با تلفن همراه دارد ، و این موضوع به طور قطع رشد خواهد داشت. داشتن یک وب سایت جداگانه برای تلفن همراه نیز گزینه ای دیگر است، اما از نقطه نظرSEO چندان مناسب نیست و همچنین شرکت مجبور خواهند شد که همزمان دو وب سایت را مدیریت کند.

ارکان طراحی ساده

با ابزار های سرعت صفحه گوگل ( Google Page Speed Insights ) سرعت وب را افزایش دهید

از برچسب ها (tags ) منحصر به فرد استفاده کنید

راهنمایی مبتدیان برای طراحی و توسعه SEO

برچسب (تگ) عنوان، مهم ترین بخش کد HTML در یک صفحه وب برای اهداف SEO است، چرا که تگ عنوان به خزنده (کراولر) گوگل می گوید چگونه محتوای صفحات وب سایت را تفسیر کند. هر صفحه ای باید دارای تگ عنوان منحصر به فرد و خاص باشد تا محتوای صفحه را مشخص کند و عبارت های کلیدی اولیه را در هم ادغام نماید.

توضیحات متا (META) منحصر به فرد

توضیحات متا قطعات کوچک HTML هستند که در زیر لینک Google’s SERPs ( صفحات نتایج موتور جستجو) ظاهر می شود. اگر این توضیحات به طور آموزنده و متقاعد کننده نوشته شده باشد، بیشتر مردم روی لینک کلیک خواهند کرد. توضیحات متا بسیار خوب به طور قابل ملاحظه ای ترافیک مربوطه را تقویت می کند و تبدیل ها را افزایش می دهد. در اینجا به چند نکته مهم برای نوشتن آنها اشاره می کنیم.

محتوا با کیفیت بالا

از پیکره و بدنه غافل نشوید!

گوگل به دنبال محتویات با کیفیت برای وب سایت است، و در همچنان در شناسایی آن رو به بهبود است. کیفیت بالا چیست؟ برای گوگل و انسان، پاسخ محتوای معتبر، اصلی، مربوط، آموزنده، مفید، قابل اسکن و قابل اشتراک گذاری است. این یک استاندارد سطح بالا است، اما پیروی از ان به سادگی سبب تفاوت در ظاهر شدن در صفحه یک گوگل و صفحه پنج ان می شود.

از محتوای تکراری اجتناب کنید. مطالب تکراری در سایت مسئله بزرگو قابل توجهی برای بسیاری از وب سایت ها نیست، اما گاهی اوقات، برای مثال، سایت های تجارت الکترونیک دارای همان محتوای محصولی است که در صفحات متعدد شاهد ان هستیم. برنامه نویسان آشنا با SEO می توانید این موضوعات را حل و فصل کنند، و گوگل را قادر سازد که دریابد کدام نسخه ای از صفحه را نمایه سازی و رتبه بندی کند.

جهت یابی و ساختار لینک های داخلی

راهنمای سواری مجانی (Hitchhikers) برای استراتژی لینک کردن داخلی عناصر جهت یابی و لینک کردن داخلی به گوگل می گوید چگونه محتوا در وب سایت سازماندهی و اولویت بندی شده است. صفحات با اولویت بالا (به عنوان مثال، صفحات مهم محصول) باید دارای بیشترین تعداد اشاره به لینک داخلی باشند. عناصر جهت یابی (به عنوان مثال، محصولات، دسته محصول، خدمات، دسته بندی خدمات) باید منطقی، حسی و بصری و در سلسله مراتب مناسب قرار گیرند. جهت یابی و لینک کردن داخلی قوی علاوه بر دادن بینش و درک به گوگل در مورد این که چه صفحات حاوی مهم ترین مطالب هستند، به بازدید کنندگان سایت کمک می کنند اطلاعات مورد نیاز خود را به سرعت بیابند و این نکته بسیار حائز اهمیت است.

آدرس ها (URL ها) 15 شیوه برتر SEO برای ساختار URL

کلمات در URL ها باید توسط خط تیره از هم جدا شوند نه با زیرخط ( زیرا زیرخط کلمات را برای خزنده گوگل جدا و تفکیک نمی کند. همچنین خواندن آنها برای برخی از افراد دشوار است). همچنین URL ها باید شامل کلمات کلیدی مهم باشند و مطالب صفحه را با دقت توصیف کنند.

طراحان باید برای ساخت یک وب سایت سازگار با SEO و نیز بهبود تجربه کاربر این شیوه های برتر را مد نظر قرار دهند. این امر زمانی معنا می یابد که گوگل قصد دارد به کاربران موتور جستجو طبیعی خود نتایج مربوط، مفید و آسان ارایه دهد. گاهی اوقات طراحان ( همچنین کپی رایتر ها و سازندگان) SEO را "دشمن" تلقی می کنند، اما در دنیای بیرون،. واقعیت چیز دیگری است.

در نهایت، ساخت یک وب سایت سازگار با SEO سبب هدایت محتوای وب سایت به سمت پدیداری و قابلیت رویت جستجوی طبیعی فوق العاده نمی شود. بلکه طراحی مستحکم ما را به این سمت سوق می دهد ، با این حال، عرصه را برای اقدامات بیشتر مربوط به SEO مهیا کنید. این امر با فراهم کردن یک تجربه کاربری به یاد ماندنی برای بازدید کنندگان وب سایت سریعا به شرکت کمک خواهد کرد.

07-آذر-1394

نویسنده این مقاله می باشد که از سال 1381 تا کنون در زمینه طراحی و بهینه سازی وب سایت فعالیت دارد.

شبکه اجتماعی های نویسنده اینستاگرام و لینکدین.

به اشتراک گذاری مطلب در

به اشتراک گذاری در فیس بوک به اشتراک گذاری در توئیتر به اشتراک گذاری در لینکدین

2 نظر

  • صندلی نظری سه شنبه, 24 آذر 1394 13:54 پست شده توسط صندلی نظری

    خیلی عالی و مفید بود... کلا سئو چندتا فاکتور دارد؟؟ تا جایی ک من میدونم حدود 80تا هستش.. منتها توضیحاتش در متابع خارجی فقط موجود میباشد... اگر زحمتی بکشید و به زبان فارسی فقط نام ببریدشون لطفِ بزرگی کردید.. ممنون

  • صندلی نظری سه شنبه, 24 آذر 1394 13:52 پست شده توسط صندلی نظری

    خیلی عالی و مفید بود... کلا سئو چندتا فاکتور دارد؟؟

يک نظر بدهيد

موارد ستاره دار الزامی هستند

طراحی سایت دارکوب | هاست دارکوب | دارکوب نام و علامت تجاری ثبت شده این مجموعه می باشد.
دارای مجوز از (سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران) ، (رتبه 4 شورای عالی انفورماتیک کشور) ، (وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)
آموزشگاه طراحی سایت و سئو با مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه ای کشور افتتاح شد
دارکوب به عنوان شرکت خلاق توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزیده شد