قدرت سایت های تک صفحه ای و ریسپانسیو قدرت سایت های تک صفحه ای و ریسپانسیو

رتبه این آیتم
قدرت سایت های تک صفحه ای و ریسپانسیو
رتبه 2 در 4 رای از 1 تا 5

در صنعت طراحی وب سایت همیشه این شک وجود دارد کاربران اسکرول می نمایند و یا خیر. قبل از این سایت ها به گونه ای طراحی میشد تا کاربر تمام موارد مورد نیاز را بدون اسکرول در صفحه نمایش ببیند بدون اینکه نیاز به اسکرول نمودن باشد و این ایده در طراحی های قدیمی مد نظر قرار داده میشد. اما امروز وضع عوض شده و سایت های تک صفحه ای به سایت های صفحه به صفحه برتری دارند.

بخش بالای روزنامه

قبلا ایده آنکه سایت ها بدون اسکرول طراحی گردند بر آن بود که بخش بالای روزنامه مهترین جای آن بود و اکثر کاربران کلیه آیتم های بالای صفحه اصلی را مطالعه می نمودند و روزنامه به صورت تا خورده بود و کاربران می بایست سایر مطالب را در صفحات بعدی مطالعه می نمودند و این قضیه باعث می شد تا در بالای صفحه روزنامه ها کلیه موارد مهم قرار گیرند. سایت ها نیز به این صورت طراحی می گردید و صفحه بدون اسکرول و یا با اسکرول کمی بسته میشد و کاربر برای رویت سایر مطالب می بایست به صفحات دیگر مراجعه می نمود. قبلا در صورتی که سایت اسکرول زیادی داشت جزو ایرادات آن به حساب می آمد و طراحان مجبور بودند صفحات خود را حتی الامکان بدون نیاز به اسکرول طراحی نمایند.

سایت های تک صفحه ای

سایت های تک صفحه ای ارتباط بهتری را با بازدید کنندگان برقرار می نمایند و آیتم ها به گونه ای بهتر با کاربر ارائه می شوند و همچنین لازم نیست کاربر برای رویت مطالب مورد نیاز خود به صفحه دیگری مراجعه نماید. در حقیقت سایت های تک صفحه ای فعالیت وب سایت را به گونه ای داستان وار به کاربر ارائه می نماید. امروزه کاربران با سایت های اسکرولی کاملا آشنا هستند و با توجه به استفاده زیاد از موبایل و تبلت برای مرور وب سایت های تک صفحه ای به نسبت سایت های صفحه به صفحه بسیار کاربر پسند تر هستند و کاربر برای رویت مطالب مورد نیاز خود کافی است در صفحه اسکرول نماید. همچنین در صورتی که سایت تک صفحه ای نسخه موبایلی و ریسپانسیو داشته باشد نیازی نیست کاربر برای رویت مطالب بزرگنمایی نماید و کافی است صفحات را به صورت عمودی اسکرول نماید. در حقیقت ایده سایت های تک صفحه ای از مرورگرهای موبایل و تبلت به وجود آمد زیرا با صفحه لمسی که دارند اسکرول کردن را برای کاربر خوشایندتر از کلیک کردن می سازد.

سایت های تک صفحه ای از نظر موتورهای جستجو نیز مزیت دارند زیر کاربر مدت زمان بیشتری را در صفحه اصلی سایت زمان صرف می نماید و این باعث بالا رفتن اعتبار صفحه می شود. امروز مدت زمانی که کاربر در صفحات سایت صرف می نماید جزو یکی از مهترین رنکینگ های موتورهای جستجو می باشد.

نمونه ای از سایت های تک صفحه ای سایت http://sitedar.com می باشد که به تازگی توسط دارکوب طراحی گردیده است. این سایت تک صفحه ای ریسپانسیو ( سازگار با موبایل ) می باشد و در صورتی که با موبایل و یا تبلت سایت مشاهده شود صفحه بندی آن برای مرورگر موبایل تغییر پیدا می نماید. سایت های تک صفحه ای ریسپانسیو ارزش بسیاری در موتورهای جستجو دارند و در صورتی که بهینه سازی سایت تک صفحه ای به درستی انجام شود سایت به سرعت در موتورهای جستجو رنک می گیرد. زیرا کاربران بسیاری از موبایل و تبلت برای رویت سایت استفاده می نمایند و با توجه به ظاهر مناسب سایت ریسپانسیو در این مرورگرها کاربران به مرور سایت ادامه می دهند.


نویسنده این مقاله می باشد که از سال 1381 تا کنون در زمینه طراحی و بهینه سازی وب سایت فعالیت دارد.

شبکه اجتماعی های نویسنده اینستاگرام و لینکدین.

به اشتراک گذاری مطلب در

به اشتراک گذاری در فیس بوک به اشتراک گذاری در توئیتر به اشتراک گذاری در لینکدین

يک نظر بدهيد

موارد ستاره دار الزامی هستند

طراحی سایت دارکوب | هاست دارکوب | دارکوب نام و علامت تجاری ثبت شده این مجموعه می باشد.
دارای مجوز از (سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران) ، (رتبه 4 شورای عالی انفورماتیک کشور) ، (وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)
آموزشگاه طراحی سایت و سئو با مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه ای کشور افتتاح شد
دارکوب به عنوان شرکت خلاق توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزیده شد