طراحی سایت خرید و فروش اینترنتی با امکانات سایت ebay.com طراحی سایت خرید و فروش اینترنتی با امکانات سایت ebay.com

رتبه این آیتم
طراحی سایت خرید و فروش اینترنتی با امکانات سایت ebay.com
رتبه 5 در 1 رای از 1 تا 5

دارکوب در حال طراحی سایت خرید و فروش اینترنتی به مانند سایت ebay.com می باشد که صرفا برای استفاده در کشور عزیزمان ایران طراحی می گردد. این سایت این قابلیت را به کاربران می دهد که کالاها و اجناس نو و دسته دوم خود را در سایت برای فروش و حراج قرار دهند و همچنین سایر کاربران بتوانند با مرور دسته بندی ها و فیلتر کردن این آیتم ها محصولات و اجناس مورد نظر خود را بیابند. سایت ebay.com قویترین سایت اینترنتی در این زمینه بوده که دارکوب برای پیاده سازی وب سایت خود از این سایت الهام می گیرد. در این سایت کنترل پانلی برای کاربران در نظر گرفته می شود تا بتوانند لیست محصولات خود را در سایت بارگذاری نمایند و همچنین بخشی برای سفارشات مربوط به محصول هر کاربر خواهد بود که کاربران در این بخش سفارشات محصول و اجناس خود را می بینند.

سایت خرید و فروش دارکوب دسته بندی های مختلفی همچون وسائل نقلیه، پوشاک، وسائل الکترونیکی، کالای هنری، خانه و باغ، لوازم ورزشی، لوازم بازی و سرگرمی وهمچنین اقلام کادوئی را خواهد داشت که کاربران در این سایت می توانند کالاهای مورد نظر خود را که توسط سایر کاربران در این سایت بارگذاری گردیده را بیابند و همچنین در صورتی که کالای و اجناس خاصی برای فروش دارند آن را در سایت قرار دهند.

کاربرانی که در سایت ثبت نام می کنند امکانات زیر را در کنترل پانل خود خواهند داشت:

  • لیست اقلام من: که شامل آیتم های می باشد که کاربران برای فروش و مزایده قرار داده و کاربر می تواند در این بخش اقلام قبلی خود را مشاهده نموده و در صورت نیاز نسبت به ویرایش و حذف آنها اقدام نمایند.
  • فروش های من: که شامل لیست سفارشات مربوط به اقلام کاربر می باشد که کاربر در این بخش می تواند سفارشات مربوط به کالاهای خود را پیگیری نماید
  • حساب کاربری: که شامل بخشی برای ویرایش پروفایل کاربر می باشد

موردی که وجه تمایز این سایت نسبت به سایت های دیگر است سیستم جستجوی بسیار قوی و مرتبط به دسته بندی آن می باشند که برای هر بخش به صورت اختصاصی طراحی می گردد. به عنوان مثال در صورتی که شما قصد خرید گوشی داشته باشید موارد اختصاصی گوشی نظیر ظرفیت و سیستم عامل و .... و در صورتی که قصد خرید اتومبیل را داشته باشید می توانید خصوصیات اختصاصی اتومبیل نظیر نوع بدنه و نوع سوخت و ... را جستجو نمایید که این قابلیت به به کاربران این امکان را می دهد که به سادگی محصول مورد نظر خود را بیابند.

پس از آنکه کاربر محصول مورد نظر خود را یافت می تواند محصول مورد نظر خود را سفارش دهد. در این سایت دو حالت برای فروش محصول وجود دارد در حالت اول که فروش با قیمت قطعی می باشد و در حالت دوم سیستم مناقصه و مزایده می باشد که کاربران می توانند در مناقصه شرکت نمایند. در حقیقت کاربرانی که در سایت محصولات خود را قرار می دهند این امکان را دارند که برای آیتم خود مناقصه برگزار نموده و قیمت پایه مشخص نمایند. پس از ثبت سفارش توسط کاربر خریدار، ایمیلی به کاربر فروشنده ارسال می گردد و به کاربر اطلاع داده می شود و کاربر فروشنده می تواند از کنترل پانل خود سفارش را پیگیری نماید.

سایت خرید و فروش دارکوب کاملا رایگان بوده و کاربران می توانند بدون پرداخت هیچ هزینه ای کالای خود را برای فروش قرار دهند. البته دارکوب کالاها را پس از تایید مدیر سایت نمایش می دهد.

این سایت همچنین با توجه به عملکرد کاربران این سایت برای آنها رتبه در نظر می گیرد تا کاربرانی که اعتبار بالاتری دارند و قبلا عملکرد بهتری دارند شناخته شوند. این کار باعث می شود تا کاربران خریدار با خیال راحت تر کالای مورد نظر خود را از کاربران با اعتبار سفارش دهند. دقت نمایید اعتبار کاربران با توجه به نظرات و آراء سایر کاربران مشخص می شود.

در این سایت صفحه ای مربوط به هر کاربر در نظر گرفته خواهد شد که در آن صفحه اطلاعات کامل کاربر نظیر اطلاعات شخصی و لیست محصولات و اقلام کاربر و همچنین امتیاز کاربر مشخص خواهد شد. همچنین این بخش شامل اطلاعات آماری نظیر تعداد سفارشات کاربر و آیتم ها و تعداد سفارشات موفق وجود خواهد داشت.

دقت نمایید که در این سایت یک کاربر هم می تواند خریدار باشد و هم فروشنده و هیچ محدودیتی برای کاربران وجود نخواهد داشت. مسئولیت کالای فروخته شده به عهده فروشنده می باشد و دارکوب هزینه ای بایت فروش کالا دریافت نخواهد نمود.

این سایت در تاریخ یکم اسفند ماه 1392 راه اندازی اولیه خواهد گردید.

سایت خرید و فروش اینترنتی اجناس و محصولات نو و دست دوم در آدرس http://freed.ir بارگذاری مقدماتی گردیده و در دست بهره برداری می باشد که امکانات قدرتمندی نظیر جستجوی موضوعی مربوط به دسته بندی را در خود دارد و در کد نویسی اچ تی ام ال صفحات وب سایت از اسنیپت های جدید گوگل استفاده گردیده است. این سایت در حال به روز رسانی است

09-تیر-1393

نویسنده این مقاله می باشد که از سال 1381 تا کنون در زمینه طراحی و بهینه سازی وب سایت فعالیت دارد.

شبکه اجتماعی های نویسنده اینستاگرام و لینکدین.

به اشتراک گذاری مطلب در

به اشتراک گذاری در فیس بوک به اشتراک گذاری در توئیتر به اشتراک گذاری در لینکدین

4 نظر

  • منیره حاجی یکشنبه, 20 مهر 1393 22:08 پست شده توسط منیره حاجی

    سلام وقت به خیر خدمت شما عرض کنم که من در یک سازمان دولتی مشغول به کار هستم . چند سالی است که سیستم های ما در آن سازمان تغییرکرده است و بانک اطلاعات ما که از آن گزارشگیری می نمودیم از اکسس به یک سایت جامع تحت وب تغییریافته است و فردی که به برنامه نویس می گوید به چه آیتم هایی نیاز داریم و به قولی ساختار سایت چگونه باشد من هستم . البته از برنامه نویسی اطلاعاتی ندارم ولی ساختار سایت را بر حسب نیازم می توانم طراحی کنم در حال حاضر نیز می خواهم یک سایت نیازمندی راه اندازی کنم و با آن کسب درآمد نیایم سوال من این است که : برای شخصی مانند من که تجربه کار در بازار آزاد را ندارد ولیکن سه چهارسال است که راجع به بازاریابی و مسائل مربوط به آن مطلب می خواند ، و مغزش انباشته از ایده برای جذب مخاطب می باشد>و قصد دارد از این سایت درآمد بالا کسب نماید به گونه ای که شغل رسمی و دولتی خود را رها نماید> آیا از همین ابتدای کار یک سایت تمام عیار راه اندازی کنم و شروع به کار نمایم یا به مرور امکانات سایت را ارتقاء دهم ؟ از راهنمایی اتان ممنونم --------------------------------------- پیشنهاد می نماییم یک وب سایت با امکانات پایه و اولیه راه اندازی نمود و سپس به تدریج اقدام به اضافه نمودن امکانات نمایید.

  • کانون مشاوران پنج شنبه, 08 خرداد 1393 14:40 پست شده توسط کانون مشاوران

    ممنون خیلی خوب بود

  • معراج دوشنبه, 07 بهمن 1392 18:25 پست شده توسط معراج

    سلام. از اینکه در سایت من نظر دادید ممنونم. شما هم وبسایت خیلی آموزنده و مفیدی دارید.

  • بهینه سازی یکشنبه, 06 بهمن 1392 12:37 پست شده توسط بهینه سازی

    جالب بود، ممنون

يک نظر بدهيد

موارد ستاره دار الزامی هستند

طراحی سایت دارکوب | هاست دارکوب | دارکوب نام و علامت تجاری ثبت شده این مجموعه می باشد.
دارای مجوز از (سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران) ، (رتبه 4 شورای عالی انفورماتیک کشور) ، (وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)
آموزشگاه طراحی سایت و سئو با مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه ای کشور افتتاح شد
دارکوب به عنوان شرکت خلاق توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزیده شد