5 نکته طراحی وب سایت در سال 2014 5 نکته طراحی وب سایت در سال 2014

رتبه این آیتم
5 نکته طراحی وب سایت در سال 2014
رتبه 4 در 1 رای از 1 تا 5

هم اکنون سال 2013 به پایان رسیده و سال جدید 2014 آغاز شده و می بایست برای این سال جدید آماده بود. با شروع این سال می بایست همه موارد مربوط به این سال را بررسی نماییم. زمان آن رسیده که به 365 روز سال گذشته بنگریم و آن را بررسی نماییم. می بایست به آینده نگاه کرد و برای آن آماده بود و همینطور وب سایت شما نیز می بایست مطابق با نیازهای روز باشد. در این بخش 5 نکته مهم در ارتباط با وب سایت برای سال جدید برای شما بیان می نمایم.

بهینه سازی عناوین و تگ های متا

داشتن رنک بالاتر در موتورهای جستجو به معنای افزایش ترافیک وب سایت می شود و افزایش ترافیک وب سایت باعث رونق کسب و کار می گردد. بهینه سازی صفحات سایت، عناوین و تگ های متا باعث بهتر ایندکس شدن صفحات سایت توسط موتورهای جستجو می شود. این مورد به شما در گرفتن رنگ بهتر در زمینه موضوع مورد نظر کمک می نماید. برای انجام این کار حتما با متخصص سئو مشورت نمایید.

افزایش سرعت وب سایت

سرعت وب سایت (مدت زمانی که کاربر در انتظار لود شدن وب سایت منتظر می ماند) یکی از فاکتورهای می باشد که موتورهای جستجو و مخصوصا گوگل به سایت شما رنک می دهند. لازم به ذکر نیست سرعت بالای وب سایت برای کاربران وب سایت نیز بسیار مهم می باشند و صفحه وب سایت می بایست کمتر از چند ثانیه لود شود در غیر این صورت و در صورتی که سایت با تاخیر باز شود ممکن است کاربر صفحه وب سایت شما را مشاهده ننماید. با استفاده از ابزار Page Speed Insights گوگل می توانید سرعت وب سایت خود را بسنجید. برای سنجش سرعت وب سایت کافی است آدرس صفحه سایت خود را در باکس مورد نظر درج نموده و گوگل به شما خطاهای وب سایت و هم چنین پیشنهاداتی راجع به بهتر شدن سرعت وب سایت می دهد. این پیشنهادات معمولا شامل کم کردن حجم و تعداد فایل های CSS و JAVASCRIPT و بهینه سازی صفحه HTML می باشد. سرعت سنج گوگل این پیشنهادات را هم برای موبایل و هم برای کامپیوترهای معمولی در دو تب جداگانه می دهد. پس به این صورت می توانید سرعت وب سایت خود را هم در موبایل و هم در کامپیوترهای معمولی بسنجید.

بهینه سازی سایت برای موبایل

با توجه به اینکه در کدام بخش از جهان هستید، کاربران اینترنت به درصدی از موبایل برای مرور اینترنت استفاده می نمایند ( در آمریکا 20% و در هند 60% ). این درصد از کاربران تعداد بسیار زیادی از کاربران را تشکیل می دهد و این تعداد روز به روز در حال افزایش است. در صورتی که سایت شما برای موبایل بهینه سازی نشده باشد شما تعداد قابل توجهی از کاربران خود را از دست خواهید داد و سایتی با پایه ای ضعیف خواهید داشت. سایت خود را در مرورگرهای مختلف موبایل و تبلت بررسی نمایید. با توجه به پیچیدگی وب سایت شما، پیشنهاد می گردد نسخه موبایلی سایت را که مختص برای مرورگرهای موبایل ایجاد گردیده طراحی نمایید. طراحی سایت موبایل به دو روش انجام می پذیرد که روش اول اضافه نمودن کدهای تشخیص موبایل در سایت و اجرا شدن CSS های مربوط به موبایل در هنگام مرور وب سایت توسط موبایل می باشد و روش دوم بررسی و پیاده سازی سایتی با کلیه ابعاد می باشد که در این نوع طراحی سایت در همه رزولوشن های مختلف بررسی می گردد. مرورگرهای موبایل و تبلت ها به دلیل آنکه تصاویر در پیسل های بیشتری استرچ می شوند رزولوشن های درخشانتری دارند و می توانید در مرورگرهای موبایل و تبلت ها تصاویر با پیکسل بالاتری نمایش دهید.

استفاده از شبکه های اجتماعی

از هر 4 کاربر در اینترنت 3 کاربر از شبکه های احتماعی استفاده می نماید. در صورتی که مطالبی ایجاد ننموده اید که به راحتی در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شود سال 2014 می بایست این کار را انجام دهید. شما می بایست در سایت خود فیلم, تصویر و مطلب بارگذاری نمایید و کلیدی برای به اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی قرار دهید. می توانید ابزار ShareThis را در تمام مطالب خود استفاده نمایید. استفاده از شبکه های اجتماعی و سیگنال های آن موردی است که برای موتورهای جستجو و مخصوصا گوگل به عنوان یکی از آیتم های تاثیر گذار رنک سایت تبدیل شده.

تبدیل وب سایت

در صورتی که از جوملا، وردپرس و PHP استفاده نمی نماید زمان آن رسیده که وب سایت خود را بر پایه آن ها طراحی نمایید. استفاده از این سیستم ها به خصوص توسط برندها و سایت های بزرگ رشد چشم گیری داشته و این به آن دلیل است که این سیستم ها مزیت های بسیاری را در مقایسه با سایت های Asp.net ارائه نموده اند. برای طراحی سایت php زمان بسیار کمتری در مقایسه با سایت Asp.net می بایست صرف نمایید. هزینه پیاده سازی سایت توسط php به مراتب پایین تر از asp می باشد و همچنین سایت توسط php در مدت زمان بسیار کمتری نسبت به asp پیاده سازی می شود. همچنین php بر روی سرورهای ویندوز و لینوکس تقریبا عملکرد یکسانی دارد ولی asp.net فقط سازگار با سرورهای ویندوز می باشد.

13-اسفند-1392

نویسنده این مقاله می باشد که از سال 1381 تا کنون در زمینه طراحی و بهینه سازی وب سایت فعالیت دارد.

شبکه اجتماعی های نویسنده اینستاگرام و لینکدین.

به اشتراک گذاری مطلب در

به اشتراک گذاری در فیس بوک به اشتراک گذاری در توئیتر به اشتراک گذاری در لینکدین

يک نظر بدهيد

موارد ستاره دار الزامی هستند

طراحی سایت دارکوب | هاست دارکوب | دارکوب نام و علامت تجاری ثبت شده این مجموعه می باشد.
دارای مجوز از (سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران) ، (رتبه 4 شورای عالی انفورماتیک کشور) ، (وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)
آموزشگاه طراحی سایت و سئو با مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه ای کشور افتتاح شد
دارکوب به عنوان شرکت خلاق توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزیده شد