طراحی سایت فروشگاه اینترنتی طراحی سایت فروشگاه اینترنتی

رتبه این آیتم
طراحی سایت فروشگاه اینترنتی
رتبه 4 در 12 رای از 1 تا 5

طراحی سایت فروشگاه اینترنتی با سایر وب سایت ها اندکی متفاوت است. زیرا سایت می بایست به گونه ای طراحی گردد تا کاربر بتواند به راحتی محصول مورد نظر خود را بیابد و سفارش خود را به راحتی انجام دهد. همچنین در سایت می بایست بخشی برای ابزارهای کاربر ایجاد گردد تا کاربر پس از ورود به سایت بتواند کارهای لازم خود را انجام دهد. لینک هایی که معمولا برای کاربران یک فروشگاه نیاز می باشد شامل سبد خرید، پروفایل من، لیست خرید های قبلی و لیست پرداخت ها می باشد. سایت فروشگاهی می بایست به گونه ای طراحی گردد که دسته بندی های مربوط به فروشگاه در صفحه اصلی نمایش داده شود و معمولا محصولات مهم و جدید در صفحه اصلی فروشگاه نمایش داده می شوند.مورد بسیار مهمی که در فروشگاه های اینترنتی پیاده سازی می شود روش های پرداخت فروشگاه می باشد که کاربران می بایست بتوانند پرداخت خود را به دو روش آنلاین و آفلاین انجام دهند. جهت راه اندازی پرداخت آنلاین سایت کارفرما می بایست ابتدا درگاه اینترنتی خود را از بانک مورد نظر خود تهیه نمایید و اطلاعات مربوط به درگاه را در اختیار طراحی سایت دارکوب قرار دهد. البته بانک زمانی اطلاعات درگاه را در اختیار شما قرار می دهد که سایت شما راه اندازی شده باشد، بنابراین پس از راه اندازی وب سایت قادر خواهید بود درخواست درگاه نمایید.

طراحی سایت فروشگاه های اینترنتی کار ساده ای نیست و نیاز به پنل ها و ماژول های بسیاری دارد. بخشی جهت مدیریت دسته بندی ها و محصولات فروشگاه برای مدیر سایت لازم است. بخشی نیز برای رویت مشتریان و سفارش دهندگان سایت مورد نیاز است تا بتوان از وضعیت آنها گزارش گیری نمود. بخش مدیریت مالیات برای استفاده از نرخ مالیات جدید برای کلیه محصولات و همچنین در نظر گرفتن تخفیف کلی بر روی تمامی اجناس و یا برای گروهی خاص از مشتریان از لازمه های فروشگاه اینترنتی می باشد. سیستم کوپن نیز جهت جذب کاربران جدید نیز باعث افزایش خریداران فروشگاه می گردد. در فروشگاه های اینترنتی پنلی مربوط به سفارشات مشتریان در نظر گرفته می شود که هم مشتریان و هم مدیر سایت بتوانند از لیست سفارشات وب سایت گزارش گیری نمایند و وضعیت سفارشات سایت را بررسی نمایند. در فروشگاه های پیشرفته تر معمولا فیلدی مربوط به برندهای فروشگاه برای محصولات در نظر گرفته می شوند تا محصولات وب سایت توسط برندها نیز قابل جستجو باشند.

جستجو در فروشگاه ها بسیار مهم می باشد و کاربران می بایست بتوانند به راحتی محصول خود را بر اساس نام، توضیحات، قیمت و برند جستجو نمایند. در پیشرفته ترین فروشگاه های اینترنتی جستجوی دسته بندی های مختلف ویژه است. به عنوان مثال در صورتی که شما در بخش کامپیوتر جستجو می نمایید فیلدهای تخصصی کامپیوتر به مانند هارد ، موس و کیورد و غیره را جستجو می نماید و در صورتی که در موبایل جستجو می نمایید موارد مربوط به موبایل نظیر شارژ، حافظه و غیره را جستجو می کنید. این بخش از فروشگاه را اکسترا فیلد می نامند و پیشرفته ترین امکان یک فروشگاه اینترنتی می باشد.

موردی بسیار مهم دیگر برای فروشگاه های آنلاین قابلیت جستجوی آن در موتورهای جستجو می باشد، زیرا امروزه کاربران در جستجوی هر محصولی که هستند معمولا در ابتدا آن را در موتورهای جستجو به خصوص گوگل جستجو می نمایند. جستجو شدن محصولات سایت در گوگل تاثیر بسیاری در بازدید کننده وب سایت و جلب مشتری دارکوب خواهد داشت. دارکوب با سابقه طراحی وب از سال 1381 تا کنون و طراحی و پیاده سازی در حدود 1500 وب سایت، سایت های خود را به صورت تمام سئو (کد نویسی صفحات به صورت دایو بیس، آدرس دهی صفحات به صورت سئو و استاندارد سازی w3c صفحات) تحویل مشتریان خود می دهد که باعث می شود سایت به خوبی در موتورهای جستجو ایندکس شود. البته دارکوب هم اکنون در پروژه های خود از اسنیپت های جدید گوگل استفاده می نماید که تاثیر بسیار در رنکینگ سایت و اعتبار آن در موتورهای جستجو دارد.

دارکوب سرورهای وب سایت خود را از بهترین برندهای هاست دنیا تهیه می نماید تا وب سایت مشتریان دچار قطعی کمتری باشد و سایت مشکلی در موتورهای جستجو پیدا نکند. آپتایم بالای وب سایت تاثیر بسیاری در موفقیت فروشگاه اینترنتی خواهد داشت، زیرا قطعی وب سایت دو مورد منفی دارد یکی از دست دادن مشتری و مهمتر پایین آمدن در نتیجه های جستجوی گوگل است.

دارکوب سایت های طراحی شده خود را پشتیبانی می نماید تا در صورتی که برای سال مشکلی به وجود آمده مشکل را سریعا رفع نماید.

برای مشاوره در زمینه راه اندازی فروشگاه اینترنتی با دارکوب تماس حاصل فرمایید.

13-اسفند-1392

نویسنده این مقاله می باشد که از سال 1381 تا کنون در زمینه طراحی و بهینه سازی وب سایت فعالیت دارد.

شبکه اجتماعی های نویسنده اینستاگرام و لینکدین.

به اشتراک گذاری مطلب در

به اشتراک گذاری در فیس بوک به اشتراک گذاری در توئیتر به اشتراک گذاری در لینکدین

2 نظر

  • سارا سه شنبه, 23 آبان 1396 14:21 پست شده توسط سارا

    سلام . وقت بخیر من کارگاه حک برش لیزری دارم و کارهای چاپی هم انجام میدم برای فروش محصولاتم میخاستم بدونم هزینه سایت و فروشگاه اینترنتی چقدر میشه ؟ طراحی گرافیک ،حک و برش لیزر، ساخت مهر ، چاپ اوراق اداری ، چاپ خودکار ، لباس ، لیوان ، پازل و ....

  • صدیقه شیبانی سه شنبه, 09 دی 1393 23:46 پست شده توسط صدیقه شیبانی

    با سلام و وقت بخیر.من میخام یک سایت برای فروش اینترنتی داشته باشم کار با نرم افزارهای آماری و فروش کتابهای الکترونیکی است.قیمت طراحی وب سایت برا من چقدر است؟ ممنون -------------------------------- هزینه سایت های فروش فایل دیجیتال از 2 میلیون به بالا می باشد

يک نظر بدهيد

موارد ستاره دار الزامی هستند

طراحی سایت دارکوب | هاست دارکوب | دارکوب نام و علامت تجاری ثبت شده این مجموعه می باشد.
دارای مجوز از (سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران) ، (رتبه 4 شورای عالی انفورماتیک کشور) ، (وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)
آموزشگاه طراحی سایت و سئو با مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه ای کشور افتتاح شد
دارکوب به عنوان شرکت خلاق توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزیده شد