ساخت فرم برای وب سایت ساخت فرم برای وب سایت

رتبه این آیتم
ساخت فرم برای وب سایت
رتبه 5 در 1 رای از 1 تا 5

بعد از اینکه تمام جزئیات سایتتونو از مسیریابی گرفته تا سئو طراحی کردید، تجربه کاربری رو درست کردید و کاربرها تونستن براحتی از یه صفحه به صفحه دیگه حرکت کنند، و آنالتیکس سایتتون هم نشون میداد که همه چیز خوب داره پیش میره. حالا میمونه یه چیز و اون هم تبدیل کاربرها به مشتریه.

خیلی ها نمیدونن داشتن فرمی که براحتی بشه ازش استفاده کرد چقدر میتونه تو موفقیت سایت مؤثر باشه. اگه کاربرها سایتتونو پیدا کنند، محتواتونو ببینن و به درخواست برای اقدامهاتون واکنش نشون بدن، اما نهایتا موفق به پر کردن فرم تماس نشن، همه اینها بی فایده میشه و در واقع شما یه مشتری رو از دست دادید. حتی گاهی برای همیشه. این از دست دادن فرصت هاییه که بهتون رو کرده و خیلی از اون چیزی که فکرشو میکنید بیشتر اتفاق میفته. بخاطر همینه که دارکوب تصمیم گرفته این مقاله رو بنویسه تا به شما در حل این مشکل کمک کنه. ما تو این مقاله میخواهیم روشهایی رو به شما آموزش بدیم که بتونید بهترین فرم ممکن رو برای سایتتون بسازید.

سادگی

این مشکل شماره یکِ اکثر فرمهاست. فرم باید کوتاه باشه و توضیحاتش دقیق و واضح باشن. تعداد گزینه ها رو محدود کنید و فقط اطلاعات ضروری رو بپرسید. یه گزینه سیو خودکار و پر کردن خودکار گزینه ها هم برای فرم بذارید تا اگه مشتری به هر دلیلی از صفحه خارج شد و بعد دوباره خواست برگرده و فرم رو پر کنه دیگه مجبور نباشه قسمتهایی رو که یه بار پر کرده دوباره پر کنه. مثلا سایت آمازون رو اگه ببینید متوجه میشید که با یک کلیک میشه سفارش داد و همین سهولت خرید کلی در محبوبیت این وب سایت جهانی تأثیر داشته. شما هم باید خرید کردن رو برای مشتریهاتون تسهیل کنید.

سهولت در خواندن

همونطور که برای قسمتهای دیگه سایتتون از فونتهای ناخوانا یا فونتها و رنگهایی که سخت خونده میشن استفاده نمیکنید، برای فرم ها هم نباید این کارو بکنید. فونتی بکار ببرید که راحت خونده بشه و بین نوشته و پس زمینه تضاد رنگی بالایی ایجاد کنید تا کاربرها بهتر بتونن فرم رو ببینن و بفهمن. از فهرست های آبشاری شلوغ که گزینه های زیادی دارند استفاده نکنید چون پیدا کردن گزینه درست برای کاربر سخت میشه. مطالعات نشون داده اگه متن رو از سمت راست تو یک خط ردیف کنید واضح تر میشه.

توضیح بدید "چرا" و "چطور"

با استفاده از عنوان های مستقیم و ساده به کاربرهاتون کمک کنید که بفهمند این فرم چیه. بالای فرمتون کامل توضیح بدید که چرا کاربر باید فرم رو پر کنه و این اطلاعات برای چی پرسیده میشن تا کاربر بدونه چرا باید فرم رو تکمیل کنه.
اکثر این نکات رو میتونید در بازسازی سایتتون بکار ببرید و با صرف یکم وقت میتونید بهترین فرم ممکن رو درست کنید و شاهد تبدیل شدن کاربرها به مشتری در سایتتون باشید.


نویسنده این مقاله می باشد که از سال 1381 تا کنون در زمینه طراحی و بهینه سازی وب سایت فعالیت دارد.

شبکه اجتماعی های نویسنده اینستاگرام و لینکدین.

به اشتراک گذاری مطلب در

به اشتراک گذاری در فیس بوک به اشتراک گذاری در توئیتر به اشتراک گذاری در لینکدین

يک نظر بدهيد

موارد ستاره دار الزامی هستند

طراحی سایت دارکوب | هاست دارکوب | دارکوب نام و علامت تجاری ثبت شده این مجموعه می باشد.
دارای مجوز از (سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران) ، (رتبه 4 شورای عالی انفورماتیک کشور) ، (وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)
آموزشگاه طراحی سایت و سئو با مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه ای کشور افتتاح شد
دارکوب به عنوان شرکت خلاق توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزیده شد