ضرورت طراحی صفحه پرسش های متداول در سایت ضرورت طراحی صفحه پرسش های متداول در سایت

رتبه این آیتم
ضرورت طراحی صفحه پرسش های متداول در سایت
رتبه 4 در 1 رای از 1 تا 5

من خودم هر وقت راجع به هر موضوعی سوالی داشته باشم، اول از همه میرم سراغ گوگل. الآن دیگه خیلی کارها راحت شده ولی قبلا رو یادتون میاد که اینترنت نبود؟ اونموقع ها خیلی از سوالامون همینطوری تو ذهنمون میموند و نمیشد سریع و راحت جوابشونو پیدا کرد. برای بعضی سوالا که ساعتها میشستیم و با هم بحث میکردیم، اما الآن دیگه لازم نیست با هم بحث کنیم، سریع گوشیمونو برمیداریم و جواب رو پیدا میکنیم.
مثل جادو میمونه.
اما وقتی نوبت به سایت خودتون میرسه مبینید که جادویی در کار نیست. مردم سوال دارن. کلی سوال. و اگه شما بتونید همه سوالاشونو جواب بدید، به احتمال زیاد میتونید اعتمادشونو جلب کنید.
بخاطر همین باید یه صفحه پاسخ به سوالات رایج رو سایتتون داشته باشید.
صفحه پاسخ به سوالات رایج یکی از بهترین راههای تبدیل کاربرهای سایت به خریدار و مشتریه. بعضی ها شاید بهتون زنگ بزنن و بعضی ها ایمیل، این وسط یه عده هم هستن که اگه جوابشونو نگیرن بدون اینکه با شما تماس بگیرن سایتتونو ترک میکنن. اگه شما بتونید قبل از اینکه صفحه رو ترک کنن، سوالاشونو جواب بدید احتمالش بیشتره که قدم بعدی رو بردارن و باهاتون تماس بگیرن.

  • صفحه پاسخ به سوالات رایج باید حاوی چه مطالبی باشه؟

برای هر نوع شرکتی متفاوته، اما اگه اصرار داشته باشید که جواب بگیرید، باید بگم فرض کنید یه نفر میخواد با شما قرار داد ببنده (یا به هر نحوی از خدماتتون استفاده کنه)، حالا این فرد چه چیزهایی میخواد بدونه؟ باید به این سوالا جواب بدید. مثلا اگه نوع کارتون طوریه که قرارداد میبندید، باید در مورد سایز کارهایی که قبول میکنید، اینکه چه مدت طول میکشه تا کارو شروع کنید اطلاعات بدید، اگه دکتر یا دندونپزشک باشید باید بیمه هایی که قبول میکنید رو معرفی کنید یا مقدار هزینه ها رو بگید. اگه عکاس باشید، باید به سوالاتی درباره ویرایشها، عکسهای فروشی و گواهی ها جواب بدید.

  • نکاتی برای صفحه پاسخه به سوالات رایج

صفحتون طبقه بندی شده باشه. اگه سوالات زیادی هست که باید جواب بدید، اونها رو تو دسته های مختلف طبقه بندی کنید.
به زبون ساده بنویسید و از اصطلاحات فنی و تخصصی استفاده نکنید.
برای اینکه منظورتونو بهتر برسونید از تصاویر بهره ببرید.
شاید بعضی از سوالات به نظر شما واضح بیان، اما برای بقیه اینطور نیست. شما تو رشته خودتون تخصص دارید اما مشتری که تخصصشو نداره. اگه متخصص بودند که به سایت شما نمیومدن.
زیادی طولش ندید. مردم سریع نوشته ها رو رد میکنن و فقط دنبال جواب سوال خودشون میگردن. رمان ننویسید.
در واقع صفحه پاسخ به پرسش های متداول، یه صفحه فروش برای خریدارهاییه که هنوز تصمیم قطعی برای خرید نگرفتند، بنابراین باید تو این صفحه کیفیت کار و اطلاعاتتونو منعکس کنید تا قدم اولو خوب برداشته باشید. برای بعدا نندازیدش. (علاوه بر این، با این کار تو وقتتون هم صرفه جویی میشه و لازم نیست مدام به سوالات تکراری جواب بدید).


نویسنده این مقاله می باشد که از سال 1381 تا کنون در زمینه طراحی و بهینه سازی وب سایت فعالیت دارد.

شبکه اجتماعی های نویسنده اینستاگرام و لینکدین.

به اشتراک گذاری مطلب در

به اشتراک گذاری در فیس بوک به اشتراک گذاری در توئیتر به اشتراک گذاری در لینکدین

يک نظر بدهيد

موارد ستاره دار الزامی هستند

طراحی سایت دارکوب | هاست دارکوب | دارکوب نام و علامت تجاری ثبت شده این مجموعه می باشد.
دارای مجوز از (سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران) ، (رتبه 4 شورای عالی انفورماتیک کشور) ، (وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)
آموزشگاه طراحی سایت و سئو با مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه ای کشور افتتاح شد
دارکوب به عنوان شرکت خلاق توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزیده شد