8 اشتباه رایج در انتخاب عنوان صفحات وب سایت 8 اشتباه رایج در انتخاب عنوان صفحات وب سایت

رتبه این آیتم
8 اشتباه رایج در انتخاب عنوان صفحات وب سایت
رتبه 2 در 3 رای از 1 تا 5

انتخاب عنوان مناسب برای وب سایت بسیار چالش بر انگیر می باشد. زیرا می بایست اهداف مختلفی را برآورده نماید و در نتیجه انتخاب عنوان مناسب برای صفحات وب سایت به دقت بالایی نیازمند است و ممکن است در اثر اشتباه شما صفحه وب سایت شما دچار آسیب گردد و اثر لازم را نداشته باشد.

بزرگترین اشتباه آن است که عنوانی برای صفحه در نظر گرفته نشود. عنوان صفحه به دلایل بسیار استفاده می گردد و در صورتی که شما عنوانی در نظر نگیرید آن موارد را از دست خواهید داد. عنوان برای موارد زیر در نظر گرفته می شود:

  • تعریف صفحه در مرورگر، در بالای صفحه مرورگر
  • به عنوان متن صفحات علاقه مندی شده در نظر گرفته می شود
  • در نتایج جستجو به عنوان متن لینک استفاده می گردد
  • موتورهای جستجو از طریق عنوان محتوای صفحه را تشخیص می دهند

در صورتی که عنوان نداشته باشید، موتورهای جستجو متن جایگزینی برای آن انتخاب می نمایند. و مطمئن باشید شما قصد ندارید موتور جستجو برای صفحات سایت شما عنوان در نظر بگیرد. در صورتی که کاربر صفحه را به علاقه مندی های خود اضافه نماید عنوان صفحه قابل تشخیص نخواهد بود و همچنین در صورتی که کاربر تب های باز بسیاری داشته باشد عنوانی برای تب مورد نظر وجود ندارد و صفحه برای کاربر قابل تشخیص نخواهد بود.

استفاده از عنوان های پیش فرض ویرایشگر

در صورتی که از ویرایشگر جهت طراحی صفحات وب سایت استفاده می نماید، ویرایشگر برای صفحات جدیدی که ایجاد می نمایید متن پیش فرضی را برای عنوان در نظر می گیرد. عنوانی به مانند "Untitled Document" که معمولا به دلیل فراموش کردن در نظر گرفتن عنوان به وجود می آید. می توانید عنوان های به این صورت را از طریق موتورهای جستجو بررسی نمایید. برای این کار عبارت زیر را در گوگل جستجو نمایید:

"Untitled Document" +site:your site URL

استفاده از عناوین کوتاه و یا بلند

موتورهای جستجو مقدار مختلفی از عنوان را در نتایج جستجو نمایش می دهند، اما گوگل به عنوان محبوب ترین موتور جستجو حداکثر در حدود 70 کاراکتر از عنوان صفحه را در نتایج جستجو نمایش می دهد. عناوین صفحات خود را کمتر از این تعداد برگزینید. عناوین کوتاه نیز هدف از محتوای صفحه را به خوبی نمی رسانند و باعث سوء تفاهم می گردند و بهتر است عنوان جامعی برای صفحه در نظر گرفته شود تا موضوع صفحه به درستی انتقال داده شود.

استفاده از مهترین عبارات در انتهای جمله

تعداد کاراکترهای عنوان مهم می باشد و همچنین مکان در نظر گرفتن کلمات کلیدی نیز در عنوان مهم می باشد. کاربران در اینترنت و مشتریان شما زمان کمی دارند و تمایل دارند مطالب را هر چه سریعتر درک نمایند. در نظر گرفتن کلمات کلیدی و مهم عنوان در ابتدای عنوان باعث شده تا کاربر سریهتر متوجه موضوع صفحه شود و همچنین در صورتی که عنوان شما در موتورهای جستجو کامل نمایش داده نشود مطمئن خواهید بود که بخش های اصلی عنوان در موتور جستجو نمایش داده می شود.

استفاده از کلمات کلیدی بسیار در عنوان صفحه

استفاده بسیار از کلمات کلیدی در عنوان باعث می شود تا عنوان صفحه به صورت اسپمی به نظر آید. سعی نمایید عنوان را برای کاربر خود در نظر بگیرید تا موتور جستجو. امروزه موتورهای جستجو درک بهتری از موضوع صفحه دارند و لازم نیست کلیه کلمات و عبارات کلیدی را در عنوان صفحه استفاده نمایید. بهتر است صفحه بسیار ظریف و کاربر پسند انتخاب گردد.

عناوین تکراری

در صورتی که دو صفحه با عنوان تکراری دارید بهتر است عنوان های تکراری را از سایت خود حذف نمایید و یکی را تغییر عنوان دهید. برای این کار می توانید از Google Webmaster Tools استفاد نمایید تا عناوین تکراری را بیابید و عناوین صفحات مختلف را تغییر دهید. این مورد معمولا در طول زمان در سایت و با زیاد شدن مقالات وب سایت پیش می آید و بهتر است سایت خود را از جهت عناوین و توضیحات تکراری دائما در Google Webmaster Tools بررسی نمایید.

اضافه کردن عنوان وب سایت در تمامی صفحات

اضافه نمودن عنوان کلی وب سایت به تمامی صفحات وبسایت باعث بلدتر شدن بی مورد عنوان صفحات و مشکلات کلمات کلیدی می گردد. وب سایت ها تمایل دارند تا برند در عنوان مطلب ذکر گردد تا سایت و برند مجموعه شناخته شود اما این کار برخی زمان ها منجر به اثرات منفی در کلمات کلیدی می گردد. پس بهتر است عنوان برند را در صفحات وب سایت هوشمندانه انتخاب نمایید و یا آن را حذف نمایید.

عدم مشاوره با متخصص سئو

عنوان صفحه مناسب برای سایت شما ممکن است حتی منجر به موفقیت شغلی شما گردد. انتخاب عناوین صفحات سایت مورد بسیار مهمی بوده و حتما می بایست تحت نظر متخصص سئو انجام گردد تا بیشترین اثر را داشته باشد زیرا که شرایط دیگری در انتخاب نام دامنه تاثیر گذار می باشد که در نظر گرفتن آن در تخصص سئوکار می باشد. برای مشاوره با متخصصین سئو دارکوب کلیک نمایید.

06-فروردين-1393

نویسنده این مقاله می باشد که از سال 1381 تا کنون در زمینه طراحی و بهینه سازی وب سایت فعالیت دارد.

شبکه اجتماعی های نویسنده اینستاگرام و لینکدین.

به اشتراک گذاری مطلب در

به اشتراک گذاری در فیس بوک به اشتراک گذاری در توئیتر به اشتراک گذاری در لینکدین

3 نظر

  • های شارژ سه شنبه, 30 آذر 1395 04:03 پست شده توسط های شارژ

    اگر توضیحات و عنوان به عینه در صفحه اصلی نیاد و تغییرات داشته باشه اشکال داره ؟ سپاس

  • احسان چهری جمعه, 18 دی 1394 19:56 پست شده توسط احسان چهری

    توضیحات هم تکراری بودنش مهمه؟

  • نوید پنج شنبه, 02 مرداد 1393 00:28 پست شده توسط نوید

    ممنون

يک نظر بدهيد

موارد ستاره دار الزامی هستند

طراحی سایت دارکوب | هاست دارکوب | دارکوب نام و علامت تجاری ثبت شده این مجموعه می باشد.
دارای مجوز از (سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران) ، (رتبه 4 شورای عالی انفورماتیک کشور) ، (وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)
آموزشگاه طراحی سایت و سئو با مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه ای کشور افتتاح شد
دارکوب به عنوان شرکت خلاق توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزیده شد