رازها و دروغ های سئو رازها و دروغ های سئو

رتبه این آیتم
رازها و دروغ های سئو
رتبه 3 در 2 رای از 1 تا 5

دروغ ها و افسانه های سئو

صنعت سئو پر از شایعه و حدس و گمان هست. چون هیچ چیزی قطعی نیست یکسری افسانه ها بوجود اومده که واقعیت ندارند. برای اینکه کمکتون کنم واقعیت رو از گمان تشخیص بدید، امروز چند تا از افسانه های غیرواقعی بزرگ سئو رو براتون میگم تا به دام نیفتید.

تراکم کلیدواژه ها

یکی از قدیمی ترین و معروف ترین افسانه های سئو اینه که میگن کلیدواژه هارو توی متن بارها و بارها تکرار کنید تا به حدی برسه که متن کاملا مرتبط به اون واژه ها بشه.
با اینکه بارها این مسئله رد شده، هنوز بین توصیه های مشاوران سئو بهش برمیخوریم. خب تا حدی می تونه درست باشه اما درواقع درستش اینه که از این کلیدواژه ها هوشمندانه و به جا استفاده کنید. نه اینکه به زود بخواهید اون وسط هی کلیدواژه رو بگنجونید.

متاتگ ها

خیلی وقت پیش که موتورهای جستجوی نمیتونستن خوب تشخیص بدن که هر صفحه ای درباره چی نوشته، باید برای صفحات متاتگ های کلیدواژه میذاشتیم تا درست دسته بندی بشه.
بخاطر اینکه مردم تو تگ گذاشتن برای صفحاتشون زیاده روی کردند و نت پر از صفحات اسپم شد، این تکنیک به فهرست تکنیک های مرده پیوست. یادتون نره که فقط متاتگ های کلیدواژه رو می تونید خالی بذارید ولی هنوز تگ های عنوان و تگ توضیحات برای سئو مهم هستند.

تبلیغات گوگل روی نتایج طبیعی سایت اثر مثبت دارد

یه سری نظریه های بدبینانه نسبت به گوگل وجود دارن که میگن اگه بابت تبلیغات به گوگل پول بدید، گوگل نتایج طبیعیتونو تقویت می کنه. اما درواقع این نظریه هیچ وقت اثبات نشده و از لحاظ منطقی هم گوگل نباید علاقه ای به چنین کاری داشته باشه. چون اگه نتایج طبیعی سایتی تقویت بشه دیگه اون سایت احتیاجی به تبلیغات کلیکی نداره.
تبلیغات گوگلی ابزار خیلی خوبیه برای اینکه کلیدواژه هاتونو سرچ کنید و ببینید کجای نتاج گوگل میاید. اما با هیچ روشی نمی تونید به خودتون رشوه بدید که رتبه طبیعیتون بهتر بشه.

پیوندها اهمیتی ندارند

پیوند ساختن کار خیلی سختیه و گوگل هم سخت گیری می کنه تا فقط پیوندهایی که ارزش دارن رتبه سایتتونو تغییر بدن. این مسئله باعث شده خیلی ها فکر کنن لینک ها دیگه حساب نمیشن و به جاش رسانه های اجتماعی رو دنبال کنن.
اما لینک ها هنوز هم حساب می شن و تا وقتی که گوگل یه راه بهتر برای جایگزین کرده پیوندها پیدا نکرده همچنان لینک ها اهمیت خودشونو حفظ می کنن. اگه میخواهید از این مسئله مطمئن بشید سری به ویدئوهای Google’s Matt Cutts بزنید. تو یکی از این ویدئوها توضیح دادن که یکبار آزمایشی نتایج جستجو رو بدون درنظر گرفتن پیوندها انجام دادن و چیزی که مشاهده کردن باعث شد پیوندهارو حذف نکنن.

سایر خدمات موتورهای جستجو

دیگه از سال 80 به اینور نیازی نیست سایتمونو تو موتورهای جستجو ثبت کنیم و همه موتورهای بزرگ هم اعلام کردند که دیگه نیازی به ثبت سایت ندارند.
اما برخلاف این مسئله، هنوز هم برای استفاده از بعضی خدماتشون باید سایت رو ثبت کنیم. بیاید اصلا این جور مسائل رو فراموش کنید و فقط روی گرفتن لینک از سایت های باکیفیت تمرکز کنید. پیوندها بیشتر کمک می کنن سایتتون تو فهرست نتایج بیاد بالا.
پس اگه مشاور سئوتون هنوز داره از این افسانه ها تبعیت می کنه، دیگه وقتشه که عوضش کنید. حداقل اطمینان حاصل کنید که وقت و پول بی خودی بخاطر این جور افسانه ها هدر نمیدید.


نویسنده این مقاله می باشد که از سال 1381 تا کنون در زمینه طراحی و بهینه سازی وب سایت فعالیت دارد.

شبکه اجتماعی های نویسنده اینستاگرام و لینکدین.

به اشتراک گذاری مطلب در

به اشتراک گذاری در فیس بوک به اشتراک گذاری در توئیتر به اشتراک گذاری در لینکدین

يک نظر بدهيد

موارد ستاره دار الزامی هستند

طراحی سایت دارکوب | هاست دارکوب | دارکوب نام و علامت تجاری ثبت شده این مجموعه می باشد.
دارای مجوز از (سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران) ، (رتبه 4 شورای عالی انفورماتیک کشور) ، (وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)
آموزشگاه طراحی سایت و سئو با مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه ای کشور افتتاح شد
دارکوب به عنوان شرکت خلاق توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزیده شد