5 روش برای افزایش سرعت جوملا 5 روش برای افزایش سرعت جوملا

رتبه این آیتم
5 روش برای افزایش سرعت جوملا
رتبه 4 در 6 رای از 1 تا 5

چرا می بایست سرعت جوملا را افزایش دهیم؟

گوگل اخیرا اعلام نموده سرعت بالا آمدن سایت نقش بسیار مهمی در رنکینگ سایت در موتورهای جستجو پیدا کرده. بالا بردن سرعت وب سایت تاثیر بسیار زیادی در رضایت کاربران از سایت شما دارد و می بایست آن را در طراحی سایت خود رعایت نمایید. بسیار جالب خواهد بود که سایت شما با تعداد بازدید کننده بالا فقط 12 ثانیه برای بالا آمدن زمان نیاز داشته باشد. در این مقاله به شما آموزش خواهیم داد چگونه سرعت سایت جوملای خود را بررسی نمایید و در نهایت 5 روش ارائه می نمایم تا سرعت بالا آمدن سایت را ارتقاء دهید.

بررسی سرعت وب سایت

ابزارهای بسیاری برای بررسی سرعت جوملا وجود دارد. می توانید یکی از آنها را انتخاب نموده و سرعت سایت خود را بررسی نمایید.

iJoomla ماژول رایگانی ارائه نموده که می توانید بر روی سیستم جوملای خود نصب نمایید. می توانید آن را از آدرس زیر دانلود نمایید. این ماژول رایگان بوده و می توانید توسط آن سرعت سایت خود را بسنجید.
http://www.ijoomla.com/free-downloads?view=document&id=3&catid=598
روش دیگر سنجش سرعت سایت اضافه کردن کد سنجش سرعت به کد آنالیتیک گوگل می باشد که می توانید آن را از آدرس زیر دانلود نمایید:
https://support.google.com/analytics/answer/1205784
روش دیگر ابزار بررسی سرعت سایت گوگل می باشد که آدرس آن در زیر موجود است:
http://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/
ابزار دیگری که وجود دارد http://tools.pingdom.com می باشد. که این سایت ابزارهای بسیاری برای بررسی عملکرد وب سایت دارد.
بهترین ابزار برای بررسی سرعت سایت ابزار بررسی سرعت گوگل می باشد. در صورتی که در این سایت رتبه 90 از 100 را کسب نموده اید، سرعت وب سایت شما مناسب است.

5 روش برای افزایش سرعت جوملا

1 - افزایش سرعت از طریق بهینه سازی تصاویر
یکی از بهترین و راحترین راه ها برای بالا بردن سرعت جوملا بهینه سازی تصاویر سایت می باشد. در سایت از تصاویر بزرگ استفاده ننماید و تصاویر استفاده شده در سایت را توسط نرم افزارهای گرافیکی مانند Fireworks و Photoshop بهینه سازی نمایید. این کار را در صفحه اصلی سایت با دقت بیشتری انجام دهید.
2 - Extensions, scripts, bloat
جوملا به شما امکان نصب انواع مختلف ابزارها را می دهد. سعی نمایید این ابزارها را در صورتی که به آن نیازی ندارید حذف نمایید. همچنین ابزارهای مورد نیاز خود را نیز بررسی نمایید تا بخش های اضافی آن را حذف نمایید. بهتر است یک متخصص سئو سایت شما را بررسی کامل نمایید تا پلاگین ها و کامپوننت های نصب شده مشکلی از نظر سئو نداشته باشد. زیرا برخی از ابزارهای جانبی جوملا مشکلات فراوان سئو دارند که می بایست قبل از استفاده برطرف شود.
3 - فشرده سازی و یا compress
در تنظیمات جوملای شما موردی به نام gzip compression وجود دارد. آن را حتما فعال نمایید زیرا این ابزار فایل های css و html را به صورت فشرده برای کاربر ارسال می نماید.این امکان سرعت وب سایت را ارتقاء می دهد و همچنین باعث کمتر مصرف شدن پهنای باند هاست می گردد. برخی سرورها این امکان را به صورت پیش فرض فعال می نمایند.
4 - سیستم کش
شما می توانید سیستم کش سایت را از طریق جوملا فعال نمایید. سیستم کش صفحات سایت را به صورت فایل ذخیره می نماید بنابراین در تقاضای بعدی سایت با سرعت بیشتری لود می شود. مشکلی که فقط این مورد دارد آن است که محتوای سایت شما جدید نیست. زیرا سیستم کش سایت شما را برای مدتی با داده های قبلی نمایش می دهد ولی سرعت سایت شما بالا می رود. برای فعال سازی سیستم کش جوملا به بخش تنظیمات جوملا مراجعه نمودن و سیستم کش را بر روی فعال و Conservative caching ست نمایید. و همچنین cache time را بر اساس نیاز خود به دقیقه تنظیم نمایید. این زمان مدت زمانی است که فایل های کش دوباره بارگذاری می شود.
5 - سرعت هاست
برخی مواقع پایین بودن سرعت سایت از هاست نا مناسب می باشد. سرویس هاست خود را توسط ابزارهای بررسی سرعت سایت چک نموده تا از عملکرد صحیح هاست خود مطمئن شوید. سعی نمایید از شرکت هاستینگ معتبر هاست تهیه نمایید و در صورتی که توان آن مالی آن را دارید از هاستینگ های اختصاصی استفاده نمایید.

نتیجه
بهتر است برای بالا بردن سرعت وب سایت با متخصص طراحی و سئو مشورت نمایید. بالا بودن سرعت وب سایت کمک بسیار زیادی به موفقیت سایت خواهد نمود و همانطور که قبلا ذکر شد یکی از المان های جدید گوگل برای رتبه بندی سایت ها می باشد که بسیار می باشد.

13-اسفند-1392

نویسنده این مقاله می باشد که از سال 1381 تا کنون در زمینه طراحی و بهینه سازی وب سایت فعالیت دارد.

شبکه اجتماعی های نویسنده اینستاگرام و لینکدین.

به اشتراک گذاری مطلب در

به اشتراک گذاری در فیس بوک به اشتراک گذاری در توئیتر به اشتراک گذاری در لینکدین

1 نظر

  • سایپا اصفهان پنج شنبه, 16 شهریور 1396 12:16 پست شده توسط سایپا اصفهان

    ممنون از توضیح خوبتون

يک نظر بدهيد

موارد ستاره دار الزامی هستند

طراحی سایت دارکوب | هاست دارکوب | دارکوب نام و علامت تجاری ثبت شده این مجموعه می باشد.
دارای مجوز از (سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران) ، (رتبه 4 شورای عالی انفورماتیک کشور) ، (وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)
آموزشگاه طراحی سایت و سئو با مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه ای کشور افتتاح شد
دارکوب به عنوان شرکت خلاق توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزیده شد