برخی از کامپوننت های ساخت بانک اطلاعات در جوملا برخی از کامپوننت های ساخت بانک اطلاعات در جوملا

رتبه این آیتم
برخی از کامپوننت های ساخت بانک اطلاعات در جوملا
رتبه 5 در 1 رای از 1 تا 5

کامپوننت های بسیاری برای ایجاد بانک اطلاعات در جوملا وجود دارند که هر یک از آنها امکانات خاصی دارند و در این مقاله چند مورد مهم از این کامپوننت ها را برای شما بررسی می نمایم. البته با استفاده از پایه جوملا و بخش مقالات آن نیز می توانید بانک های اطلاعاتی ساده نظیر یانک مقالات ایجاد نمایی. این مقاله به شما کامپوننت های متداول و مرسوم را برای ایجاد یانک های داده پیشرفته تر معرفی می نماید.

K2

یکی از مهترین کامپوننت های ایجاد ساخت بانک داده در جوملا می باشد که دارای سیستم فیلدهای پیشرفته مربوط به هر دسته بندی می باشد. بدین صورت که می توانید برای هر دسته بندی از k2 فیلدهای مربوط به آن را تعریف نمایید. این کامپوننت قابلیت ارسال توسط کاربر دارد و کاربران وب سایت از محیط کاربری وب سایت می توانند به سایت مطالب جدید اضافه نموده و ویرایش نمایند. قابلیت جستجو بر اساس فیلدهای پیشرفته به صورت پیش فرض در این کامپوننت وجود ندارد.

Sobi2pro

یکی از قدیمیترین کامپوننت های ساخت بانک داده در جوملا می باشد که البته معمولا باگ های بسیاری دارد. این کامپونت نیز سیستم فیلدهای اختصاصی دارد که البته مزیتی که بر k2 دارد آن است که قابلیت جستجو در این فلیدها در این نرم افزار به صورت پیش فرض وجود دارد. البته این کامپوننت فیلدهای مربوط به دسته بندی جداگانه ندارد و فیلدها به طور کلی تعریف می گردند.

FLEXIcontent

یکی از قویترین بانک های داده جوملا می باشد که هسته جوملا را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. در این سیستم انواع مختلف داده ها قابل تعریف می باشند که هر نوعی قابلیت نمایش منحصر به فرد خود و فیلدهای خاص خود را خواهد داشت. قابلیت جستجو در این افزار به صورت پیش فرض وجود دارد و همچنین نحوه جستجوی هر فیلد از نوع قابل سفارشی سازی می باشد. با توجه به امکانات بسیار آن کار کردن با این کامپوننت کمی پیچیده می باشد و نیاز به تجربه بیشتری نسبت با سایر کامپوننت ها دارد.

Content Builder

یکی دیگر از بانک های داده جوملا می باشد که نحوه کار با آن کاملا با سایر بانک های داده متفاوت می باشد. توسط این کامپوننت می توانید بر روی هر جدولی از دیتابیس کار نمایید و گزارش گیری های مورد نظر خود را پیاده سازی نمایید. این کامپوننت سیستم جستجو را توسط فیلتر دارد و جستجوی ضعیفی داد و معمولا برای راه اندازی بانک های اطلاعاتی که نیاز به جستجوی پیشرفته ای ندارند مناسب می باشد.

JoomD

یکی دیگر از کامپوننت های ساختار اطلاعات جوملا می باشد که نحوه کار با آن به مانند FLEXIcontent می باشد و البته امکانات آن از FLEXIcontent کمتر می باشد و البته نحوه کار با این کامپوننت ساده تر می باشد.

البته پلاگین ها و کامپوننت های بسیار دیگری نیز در این زمینه وجود دارند که با استفاده از این افزارها می توانید بخش محصولات، بانک های اطلاعاتی، سایت خبری و انواع مختلف سایت های ساختار داده ای ایجاد نمایید.

 


نویسنده این مقاله می باشد که از سال 1381 تا کنون در زمینه طراحی و بهینه سازی وب سایت فعالیت دارد.

شبکه اجتماعی های نویسنده اینستاگرام و لینکدین.

به اشتراک گذاری مطلب در

به اشتراک گذاری در فیس بوک به اشتراک گذاری در توئیتر به اشتراک گذاری در لینکدین

يک نظر بدهيد

موارد ستاره دار الزامی هستند

طراحی سایت دارکوب | هاست دارکوب | دارکوب نام و علامت تجاری ثبت شده این مجموعه می باشد.
دارای مجوز از (سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران) ، (رتبه 4 شورای عالی انفورماتیک کشور) ، (وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)
آموزشگاه طراحی سایت و سئو با مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه ای کشور افتتاح شد
دارکوب به عنوان شرکت خلاق توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزیده شد